Jag lämnade Isotunes pro som, förutom nackdelarna nämnda ovan, också gör det svårt att prata med någon IRL utan att ta ut ur öronen. När de väl sitter funkar dom helt ok.
Jag använder nu Sony wf-1000xm4 till allt (Teams/Zoom/tele/bygg/podd/musik, bra ljud och mic) och slänger på en kåpa ovanpå om det skulle behövas. De dämpar bra, bättre än mina Isotunes som jag upplever det. Noice Cancel-funktionen är grym och medhörningen också jättebra. Allt ställbart i minsta detalj i appen.

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Dannnnnnne
Jag kikade lite på isotune men efter era recensioner på dem verkar dom inte aktuella. Verkar svårt att hitta något. Vore bekvämt att kunna slipa utan att plocka av svetshjälmen varje gång. Och slippa bli döv när någon drar igång slagborren när man står och svetsar..

C
Hänger på här och passar på att fråga om det är någon som har tips på bra kåpor i en mer hempularvänlig prisklass än Peltor, men med motsvarande funktioner? Gärna med bommick.

E
Jag har ett par ISOtunes pro till salu om någon är intresserad. Knappt använd. Har svårt för täta in ear lurar. Kör peltor xpi istället.

B
C cpalm skrev:
Hänger på här och passar på att fråga om det är någon som har tips på bra kåpor i en mer hempularvänlig prisklass än Peltor, men med motsvarande funktioner? Gärna med bommick.
Jag har ett par Hellberg Xtream, de saknar radio men har bättre ljud än Peltor XPI.

• Gilla
altaxis och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Honeywell/howard leight

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
B breakman skrev:
Jag har ett par Hellberg Xtream, de saknar radio men har bättre ljud än Peltor XPI.
De är ju acceptabelt dyra med! Haft några problem med Bluetooth, knappar eller något annat som är bra att veta innan köp?

Edit: Har ett par howard leigh kåpor men föredrar faktiskt biltemas billigaste :oops: https://www.biltema.se/bygg/skyddsutrustning/horselskydd/horselskydd-2000044134 Lättare, bekvämare och jag märker ingen skillnad i dämpning av buller

Redigerat:
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C cpalm skrev:
https://www.ullaredlantman.se/horselskydd/horselkapa-zekler-412rdb-edition.html

Kör med dessa... bättre än standard Peltor om man har glasögon eller använder skyddsglasögon.

Har Hellberg Xstream LD på skogshjälmen

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
richardtenggren
Kan man pausa musiken med någon knapp på Xstream LD?

richardtenggren richardtenggren skrev:
Kan man pausa musiken med någon knapp på Xstream LD?
Du kan pausa och byta låt. Går även att aktivera Siri om du har en iPhone.
Har Xstream Ld sen ungefär ett år tillbaka och är helt klart nöjd med dem. Grymt mkt billigare än ett par peltor och bra ljud både på musik och prat.
Kan tycka att hjässbygeln är lite hård men det är sällan något jag tänker på.

richardtenggren
altaxis altaxis skrev:
Du kan pausa och byta låt. Går även att aktivera Siri om du har en iPhone.
Har Xstream Ld sen ungefär ett år tillbaka och är helt klart nöjd med dem. Grymt mkt billigare än ett par peltor och bra ljud både på musik och prat.
Kan tycka att hjässbygeln är lite hård men det är sällan något jag tänker på.
Grymt, är ju som sagt trevligt pris på dessa. Nu har ju jag ett par Peltor XP, men saknar möjligheten till att kunna pausa när folk kommer förbi och pratar :p

C
C cpalm skrev:
Sneglade lite på Howard Leight Sync Wireless Impact. Den har dock fått dåliga betyg på Amazon.de. Någon som har någon erfarenhet av dessa?

Honeywells produktsida imponerar inte direkt:
[länk]

Ja, egentligen ringer väl varningsklockorna här och man borde kika på något annat... :thinking:
Har inte mer än andrahandsinformayion från några av kollegorna som har någon version av dom. Dom är nöjda men springer inte runt med dom några längre stunder, max 30-40 minuter åt gången.

Jag kör Jabra Elite 75T in ear lurar, skönt med fysiska knappar. Brölar det mycket drar jag över ett par passiva kåpor

ws alert xp både på jobbet och privat, ja klumpiga och fula, men bra, sen kan man önska mer av radiomottagaren.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.