richardtenggren
Gjorde en snabblösning nu istället ;)

• Hörselskydd och en penna liggande på en dammig yta som en snabblösning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Nackdelen med XP är att det inte går pausa via knapp när frun eller någon granne vill konversera :p
Min peltor ws alert xp har ptl.

richardtenggren
M Moggelito81 skrev:
Min peltor ws alert xp har ptl.
Då har du nog XPI?

• Jämförelsetabell för 3M PELTOR Bluetooth-headsets med bilder och specifikationer för olika modeller och deras funktioner.
    Skapa konto
  • Gilla
Torbjärn och 1 till
  • Laddar…
Då har du nog XPI?
Nej, det är det inte, jag vet att mina egentligen inte ska ha det men det har de.

M Moggelito81 skrev:
Nej, det är det inte, jag vet att mina egentligen inte ska ha det men det har de.

• Närbild på svarta 3M Peltor WS Alert XP hörselskydd med synlig logotyp och en ansluten sladd.
    Skapa konto
richardtenggren
Du har inte bara fel kåpor då?

M Moggelito81 skrev:
Har du köpt dina begagnade? Jag vet att jag tidigare hittade en forumtråd med hur man uppgraderar XP till XPIs mjukvara, men kan inte hitta instruktionerna längre :sweat:

Du har inte bara fel kåpor då?
I så fall är det fel från tillverkaren, jag har inte bytt någonting.

Har för mig att jag läst någonstans att nya xp har samma mjukvara som xpi och därmed samma funktioner bortsett från att kunna koppla 2 telefoner.

H hjulia skrev:
Har du köpt dina begagnade? Jag vet att jag tidigare hittade en forumtråd med hur man uppgraderar XP till XPIs mjukvara, men kan inte hitta instruktionerna längre :sweat:
Jag köpte mina nya på netonnet julen 2018.

P Prodigys skrev:
Har för mig att jag läst någonstans att nya xp har samma mjukvara som xpi och därmed samma funktioner bortsett från att kunna koppla 2 telefoner.
Så är det kanske.

galento
imported_Benno imported_Benno skrev:
Peltors största. Samma som används på flygplatser. Dämpar bra. Sitter skönt. Ingen radio eller elektronik. Har inget behov av sånt. Kompletterar med öronproppar om det låter riktigt mycket (tryckluftsborr t.ex).
Har Peltors Optime III på jobbet och II hemma. Har tinnitus så
är mkt viktigt med bra hörselskydd . Behöver ingen elektronik
i lurarna jag heller , det susar och piper nog i öronen ändå.

• Gilla
imported_Benno
  • Laddar…
Dannnnnnne
Jag lyfter den här tråden lite.

Jag letar efter ett par in ear lurar med buller skydd och bluetooth är det någon som har tips på något? Ska användas vid svetsning och vid arbete med Vinkel och rakslip

Inga in ear är lika bra som ett par feta kåpor, men de skyddar absolut tillräckligt för de flesta oljud.

Jag köpte ett par Isotunes Free för ett tag sedan. De sitter alltid i öronen med bra kvalitet på musik och tillräcklig dämpning för det mesta. Om jag ska köra motorsåg eller något annat med väldigt högt ljud sätter jag bara på ett par billiga kåpor utanpå. Musiken fortsätter och jag skyddar öronen.

https://www.kjell.com/se/produkter/...VEtUYCh16Qgf8EAQYAyABEgJufvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Har haft ett par Isotune Pro 2 i över ett år, förvånad över ljudkvaliten, bättre än förväntat, tanken var att ersätta ett par 3m bygelöronpoluggar.

Gummibågen som går runt öronen hårdnar med tiden och följer inte ena örat längre då den blivit för styv. krympslangen som skyddar kabeln släppte tidigt och nu har gummit över knapparna börjat släppa.

Folk klagar reglbundet på att det låter som att micken är långt borta, i hemmet fungerar det men inte ute/på jobbet.

Viktigt att notera gällande isotunes lurar är att hörselskyddklassningen är gjord med skummgummipluggarna som man måste trycka ihop likt engångspluggar varje(för mig) gång dom ska in i örat.
Så jag använder silikon "julgranarna" man får med som bara är att stoppa in i örat, men då skyddar dom inte mer än vilka andra lurar med liknande pluggar. men jag skulle bara ersätta hörselskydd av lägsta skyddsklassen ändå.

Rejäl högtryckstvätt nästan en hel dag, funkar men olämpligt. Bergbormaskin 5+ minuter, högst olämpligt. Handmaskiner någon minut åt gången, helt ok. Gräsklippare, ok men ljudbok kan vara svårt at höra.

Detta är mina enda BT-lurar så jag använder dom mycket privat(500+h) och jag är nöjd med dom. MEn skulle inte rekommendera Isotune Pro 2 om det finns andra intressanta alternativ.

https://www.kjell.com/se/produkter/...ro-2.0-horselskydd-med-bluetooth-svart-p35297

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.