Finns det nåt namn på kontakterna på Malmbergs LED-spot, t ex MD-99? Och tips om inköpsställe?´Tänkte dra en parkabel i rör mellan dosorna och bara snitta den ena kabeln i varje dosa och låta den andra gå hela vägen mellan driver och sista spot i raden. Alternativt kan man ju kapa bort kontakten och köra klämma också. Verkar överkurs att använda färdiga förlängningar med kontakter och grenuttag då det bara är seriekoppling. Och begränsningar i kabellängd dessutom.

Elbutik skriver JST, men inte exakt modellbeteckning. Jag klippte bort mina och körde med lödning + krympslang.

Jag undrar hur Malmbergs MD-99 blir i färgen när man dimmrar ner dem? Blir de lite varmare och mysigare som en halogen blir eller behåller de sin temperatur 2700k även när man dimmrar ner?

Jag funderar på dessa till köket men är osäker på om jag blir nöjd då jag gärna vill få det mysigt vid dimmring som vid halogen.

Nä, färgtemperaturen ändras inte vid neddimring.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
plan-g
  • Laddar…
Gick ju sådär bra med bildillustrationsförsöket. :confused:

• Gilla
plan-g
  • Laddar…
Tack snälla för svaret med bilderna!
Hmm, upplever du ändå att det blir "mysigt" när man dimmrar ner? Eller är det påtagligt att det inte blir lika mysigt som när man dimmrar en halogen?`Hoppas du fattar :cool:

Jag tycker absolut det funkar. Mysigheten infinner sig ändå eftersom alla ytor som reflekterar ljuset ändrar lite i tonen. Iaf upplever jag det så.

• Gilla
plan-g
  • Laddar…
Precis så ser det ju ut enligt dina bilder också. Det blir nog bra detta!
Tack!

• Gilla
Pärran
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.