3 806 546 läst · 12 945 svar
3807k läst
12,9k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
50 % på allt virke i driven, om det finns något kvar.O Octavianus skrev:Ni som är och flänger på bauhaus bromma, har ni kolla på annat än bara verktygshyllorna. Sa bygga badrum och lite annat men bor 10 mil bort så lite långt att bara åka och "checka läget".
Det jag behöver bla är:
Pärlspont
Massivt trägolv minst 25 mm tjockt.
Probau tätskik
Tätskikts massa membran
Tätskikts folie
Hörn
machetter osv
Kakel vitt tex 10x30 eller 20x40
Klinker medium grått till mörkgrått alt lite stenutseende grått.
Fästmassa kakel klinker
Fogmassa vit till kakel samt grå till klinker
Duchväggar glas för hörn
Duchblandare mora eller fmmattsson
Handfatsblandare mora eller Fm mattsson
90 % på kakel
599 kr för alla duschväggar/hörn oavset tidigare pris
Blandare/duschset finns Grohe och lite FMM.
Bara att koppla släpet o hänga på låset i morgon
Appendix skrev:
50% på virke i driven, även annat i driven ?M MLindstrom skrev:
Skulle behöva lite golvspånskivor...
/Jocce
ni som åker dit och rotar imorgon kan ni rapportera tillgången på pärlspont samt golvbrädor från driven samt badrumsgrejjorna. Har nog inte möjlighet att åka dit förens måndag morgon tror jag.
Jag ser ju nu att man kan kolla lagerstatus på hemsidan på varorna, så man ser ju vad som finns inne.
Jag ser ju nu att man kan kolla lagerstatus på hemsidan på varorna, så man ser ju vad som finns inne.
Redigerat:
Ska du ha minst 25 mm golv så är du körd ändå -moelven ekonomi som bauhaus har är 25 innan slipning och behandling oavsett om du lutar/lackar eller ska ha nån annan behandling så ska dom slipas jämna för att få ett bra resultat och samma ytaO Octavianus skrev:
Varför minimum 25 ? Det är väl vad dom flesta furugolv är Max om du inte ska ha ett tvåtums industrigolv
Man brukar säga att ett golv ska vara 25mm tjockt om det ska vara självbärande på golvåsar som ligger på cc60cm. Så ett golv som är 25 tjockt som sen slipas är såklart ok. Men ser att de bara har 20mm tjockt i lager.mickesundström skrev:Ska du ha minst 25 mm golv så är du körd ändå -moelven ekonomi som bauhaus har är 25 innan slipning och behandling oavsett om du lutar/lackar eller ska ha nån annan behandling så ska dom slipas jämna för att få ett bra resultat och samma yta
Varför minimum 25 ? Det är väl vad dom flesta furugolv är Max om du inte ska ha ett tvåtums industrigolv
Vad är det för verktyg? 🙄
Det här paketet var populärt. Lagret är slut i alla butiker och inga fler kommer säljas till detta pris enligt kundtjänst.M mahus skrev:
Tack för att du lämnar tips.H Hasselnot skrev:
Utan att kritisera dig, vill jag ändå varna om AmPro.
Nödköpt en del ampro-verktyg på jobbet när det varit det enda som funnits inne. På gränsen till engångsverktyg måste jag säga.
Vad har du köpt för verktyg från dem?F F_man skrev:
Vi kör dessa på jobbet, nästan uteslutande, och tycker de fungerar bra, speciellt i förhållande till priset.
/Jocce