O Octavianus skrev:
Ni som är och flänger på bauhaus bromma, har ni kolla på annat än bara verktygshyllorna. Sa bygga badrum och lite annat men bor 10 mil bort så lite långt att bara åka och "checka läget".

Det jag behöver bla är:

Pärlspont
Massivt trägolv minst 25 mm tjockt.


Probau tätskik
Tätskikts massa membran
Tätskikts folie
Hörn
machetter osv

Kakel vitt tex 10x30 eller 20x40
Klinker medium grått till mörkgrått alt lite stenutseende grått.

Fästmassa kakel klinker
Fogmassa vit till kakel samt grå till klinker

Duchväggar glas för hörn

Duchblandare mora eller fmmattsson
Handfatsblandare mora eller Fm mattsson
50 % på allt virke i driven, om det finns något kvar.

90 % på kakel

599 kr för alla duschväggar/hörn oavset tidigare pris

Blandare/duschset finns Grohe och lite FMM.

Bara att koppla släpet o hänga på låset i morgon :)
 
  • Gilla
  • Wow
Chentin och 2 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Blir spännande nu när blocket och tradera kommer rapportera vad kontona säljer för....

Kan med lite tur bli ordning på alla som länsar reo
M MLindstrom skrev:
50 % på allt virke i driven, om det finns något kvar.

90 % på kakel

599 kr för alla duschväggar/hörn oavset tidigare pris

Blandare/duschset finns Grohe och lite FMM.

Bara att koppla släpet o hänga på låset i morgon :)
50% på virke i driven, även annat i driven ?

Skulle behöva lite golvspånskivor...


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
50% på virke i driven, även annat i driven ?

Skulle behöva lite golvspånskivor...


/Jocce
Även 50 % på det, plockade lite golvspån för golvvärme med en släkting i går.

70 % på takpapp från Icopal, 70 % på hängrännor o tillbehör, 50 % på isolering (men inte isover), etc.
 
  • Gilla
Jocce81
  • Laddar…
M MLindstrom skrev:
Även 50 % på det, plockade lite golvspån för golvvärme med en släkting i går.

70 % på takpapp från Icopal, 70 % på hängrännor o tillbehör, 50 % på isolering (men inte isover), etc.
Åh då måste man ju ta sig dit! Behöver både golvspån och takrännor!

/Jocce
 
ni som åker dit och rotar imorgon kan ni rapportera tillgången på pärlspont samt golvbrädor från driven samt badrumsgrejjorna. Har nog inte möjlighet att åka dit förens måndag morgon tror jag.


Jag ser ju nu att man kan kolla lagerstatus på hemsidan på varorna, så man ser ju vad som finns inne.
 
Redigerat:
A
O Octavianus skrev:
ni som åker dit och rotar imorgon kan ni rapportera tillgången på pärlspont samt golvbrädor från driven samt badrumsgrejjorna. Har nog inte möjlighet att åka dit förens måndag morgon tror jag.


Jag ser ju nu att man kan kolla lagerstatus på hemsidan på varorna, så man ser ju vad som finns inne.
Ska du ha minst 25 mm golv så är du körd ändå -moelven ekonomi som bauhaus har är 25 innan slipning och behandling oavsett om du lutar/lackar eller ska ha nån annan behandling så ska dom slipas jämna för att få ett bra resultat och samma yta
Varför minimum 25 ? Det är väl vad dom flesta furugolv är Max om du inte ska ha ett tvåtums industrigolv
 
mickesundström skrev:
Ska du ha minst 25 mm golv så är du körd ändå -moelven ekonomi som bauhaus har är 25 innan slipning och behandling oavsett om du lutar/lackar eller ska ha nån annan behandling så ska dom slipas jämna för att få ett bra resultat och samma yta
Varför minimum 25 ? Det är väl vad dom flesta furugolv är Max om du inte ska ha ett tvåtums industrigolv
Man brukar säga att ett golv ska vara 25mm tjockt om det ska vara självbärande på golvåsar som ligger på cc60cm. Så ett golv som är 25 tjockt som sen slipas är såklart ok. Men ser att de bara har 20mm tjockt i lager.
 
Vad är det för verktyg? 🙄
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Detta är en tipstråd, respektera det...
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
R
Jag tycker att tråden spårat ur till "vad för överbliven skit kan köpas på bauhaus Bromma idag"?

Kan det kanske bli en egen tråd?
 
  • Gilla
  • Haha
Roffe K och 22 till
  • Laddar…
E erix0n skrev:
Sorry att jag fortsätter med Bauhaus bromma men hur såg det ut med fasadfärg...
Två fel blir inte ett rätt, men det här är en tipstråd.
Frågor ställs på annat håll. ☝️
 
  • Gilla
Chentin och 5 till
  • Laddar…
M mahus skrev:
Clas Olson har sänkt priset på tre av sina dewalt verktygspaket med runt 50%. Gjorde stickprov på pricerunner och det verkar som att det ordinarie priset inte är helt uppåt väggarna jämfört med konkurenterna.

[länk]
Det här paketet var populärt. Lagret är slut i alla butiker och inga fler kommer säljas till detta pris enligt kundtjänst.
 
Swedol har kampanj på deras ampro.
På vissa produkter måste man gå in för att se rabatten.
 
H Hasselnot skrev:
Swedol har kampanj på deras ampro.
På vissa produkter måste man gå in för att se rabatten.
Tack för att du lämnar tips.

Utan att kritisera dig, vill jag ändå varna om AmPro.
Nödköpt en del ampro-verktyg på jobbet när det varit det enda som funnits inne. På gränsen till engångsverktyg måste jag säga.
 
F F_man skrev:
Tack för att du lämnar tips.

Utan att kritisera dig, vill jag ändå varna om AmPro.
Nödköpt en del ampro-verktyg på jobbet när det varit det enda som funnits inne. På gränsen till engångsverktyg måste jag säga.
Vad har du köpt för verktyg från dem?

Vi kör dessa på jobbet, nästan uteslutande, och tycker de fungerar bra, speciellt i förhållande till priset.


/Jocce
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.