J john.h skrev:
Står "utbyte för Makita DTW285Z" man lär få en sån där wish-kopia om man köper. Anmäl till prisjakt.
Anmält till Prisjakt via deras superlångsamma chatbot.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Fein Multimaster AMM 500 Plus AS för Bosch 18V batterier till bra pris.
Är det bara jag eller har Fein inte bytt beteckning på sina apparater när de bytte till fäste för Bosch-batterier? Vad jag kan se heter de samma och det skiljer bara någon enstaka siffra i produktnummer.

Och för övrigt, hur är dessa maskiner jämfört med Boschs? Ljud/vibrationer/ergonomi etc.

K
zarkov zarkov skrev:
Är det bara jag eller har Fein inte bytt beteckning på sina apparater när de bytte till fäste för Bosch-batterier? Vad jag kan se heter de samma och det skiljer bara någon enstaka siffra i produktnummer.

Och för övrigt, hur är dessa maskiner jämfört med Boschs? Ljud/vibrationer/ergonomi etc.
Snälla inte massa OT här! Skapa egen tråd eller lyft frågan i en existerande relevant tråd som handlar om Fein/Bosch/Multiverktyg. Denna är till för tips!!

• Gilla
LoweW och 7 till
  • Laddar…
”Epilog”

Efter tjuvtitten på min kommande julklapp inser jag att jag nog måste förmedla intrycket av dessa två böcker till er som är intresserad innan dom tar slut. Priserna på dessa två väldigt intressanta böcker är väldigt låga. Kostar som ett vanligt månadsmagasin. Bägge böckerna är inbundna med hårda pärmar och fyllda med intressant läsning.

Så är du det minsta intresserad av analog inhämtning av kunskap och idéer har jag bara ett råd. KÖP!!!!!!!!!!

Trevlig Helg! :beer:
Dag

En skärmdump av Amazon visar en bok om träkonstruktioner, köpt nyligen, under Black Friday-veckan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En skärmdump av Amazon.se som visar en bok om tips för överfräsar, med köpalternativ och kundrecensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

zarkov zarkov skrev:

I namnet står AS för Amp Share som är Bosch beteckning i fortsättningen för sina batterier som är de samma som tidigare men som andra maskintillverkare nu också använder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
”Epilog”

Efter tjuvtitten på min kommande julklapp inser jag att jag nog måste förmedla intrycket av dessa två böcker till er som är intresserad innan dom tar slut. Priserna på dessa två väldigt intressanta böcker är väldigt låga. Kostar som ett vanligt månadsmagasin. Bägge böckerna är inbundna med hårda pärmar och fyllda med intressant läsning.

Så är du det minsta intresserad av analog inhämtning av kunskap och idéer har jag bara ett råd. KÖP!!!!!!!!!!

Trevlig Helg! :beer:
Dag

[bild]

[bild]
Om man ändå kunde tyska.

Passar på att länka till startset: två 6ah batterier och laddare till bosch 12v för 800 spänn. Går (troligtvis) att prismatcha på hornbach. Ser inget behov av 12v i dagsläget men hade velat prismatcha bara för sportens skull, 3300 är hornbachs vanliga pris.

https://www.amazon.se/Bosch-Profess...ocphy=1012442&hvtargid=pla-698434036494&psc=1

Finns en hel del andra bosch 12v på Amazon till bra pris, har för mig kantfräsen solo låg på drygt 1100 (även den prismatchningsbar)

• Gilla
Chentin och 1 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Om man ändå kunde tyska.

Passar på att länka till startset: två 6ah batterier och laddare till bosch 12v för 800 spänn. Går (troligtvis) att prismatcha på hornbach. Ser inget behov av 12v i dagsläget men hade velat prismatcha bara för sportens skull, 3300 är hornbachs vanliga pris.

[länk]

Finns en hel del andra bosch 12v på Amazon till bra pris, har för mig kantfräsen solo låg på drygt 1100 (även den prismatchningsbar)

En bild säger mer än tusen ord! Många bilder!
Sen har du Google translate som räddningsplanka!

Jag har förvisso läst tyska under min studietid men det var för många år sedan.
Men med hjälp av Google translate och lite gammal skoltyska bloggar jag numera på ett forum likt Byggahus i Tyskland. Översättningen blir faktisk ganska bra enligt min syster som bott större delen av sitt aktiva liv i Tyskland.
Intressant att jämföra Byggahus med den tyska sidan. Men det får bli ett lite längre inlägg lite senare. Tydliga skillnader märks!
Dag

Redigerat:
  • Gilla
Qjanto och 4 till
  • Laddar…
M Magnus Larsson skrev:
Tror att priset är bra men framföralltnär det alldeles fantastiska metallborr.
[länk]
Bland dom bättre till och med!

• Gilla
nipers och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
De är grymt trevliga! :)
Dock är de hopplösa att borra i trä med, lite väl stor pitch på spiralen, men de är ju inte direkt avsedda för det så :)

Har använt mycket hårdmelatborrar i mitt liv och skulle bestämmt hävda att DeWalts är samma kvalite som doormer om inte bättre. Och då syftar jag att man använder dessa på fältet med en handmaskin. I en verkstadsmiljö med pelarborr och smörjmedel pratar vi andra förutsättningar.

Jag har ovan Dormerkassett i verktygslådan.
Då borr behövts bytas ut har jag faktiskt köpt nämnda dewaltborrarna styckvis istället för nya dormer.

Det är väldigt trevligt med miniborren på tippen. Jag tycker det underlättar mycket vid tex borrning i rostfritt som annars kan vara lite ”glatt” då man kör handmaskin.

• Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
A
P poba53 skrev:
Lägg till några kronor och Du får proffskvalitet.

toolab.se | Maskiner, Verktyg & Kläder på nätet & butikToolab | Maskiner & verktyg på nätetDormer Borrkassett 1-13mm A095204 | toolab.se

Duab har dessa också på Black Week rea för lite högre pris

Dormer Borrkassett A095204 1.00-13.00mm (A002) 25 delar, korta (duab.se)
dormer är inte nån superduperbra proffsborr , är basicborren vi har på jobbet för att dom är ok kvalite för priset men proffsborr är att ta i -dom var bättre förr

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
richardtenggren
mickesundström skrev:
dormer är inte nån superduperbra proffsborr , är basicborren vi har på jobbet för att dom är ok kvalite för priset men proffsborr är att ta i -dom var bättre förr
Beror väl på vilken borr du köper också, Dormer är ju ett dotterbolag till Sandvik Coromant, som jag skulle säga är i världsledande inom skärande bearbetning typ.

Dessa borra från Dewalt är väldigt bra, ej att förväxla med satserna från Dewalt som tex Jula säljer. Men priset ger ju en viss indikation också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.