Fundera på att hyra en bergsborr, det går så mycket lättare.

• Gilla
hakkattakk
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Jula har 20% på Metabo..
[länk]
Ryktet går att man skall sluta sälja Metabo till förmån för det nya CAT

Så jag skulle hålla i pengarna och vänta på att de rear ut Metabo ännu mer.

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
P
H hakkattakk skrev:
Ok, får kolla om det fortfarande finns kvar! Tanken är att göra hål för att sedan "spränga" bort med snigeldynamit.
Stefan N Stefan N skrev:
Fundera på att hyra en bergsborr, det går så mycket lättare.
Håller med Stefan N, är det mer än några enstaka inte allt för djupa hål är en bergsborr klart lämpligare.

• Gilla
hakkattakk
  • Laddar…
M MLindstrom skrev:

Va in på Jula i Borlänge och dom hade 40% på diverse Metabo.
Klämde på 18v cirkeln, men tror jag lägger dom 1100:- som grund på en Makita ist (Metabon kändes mer billig och plastig är ens gamla Ryobi)

M MLindstrom skrev:

Priserna såg rätt saftiga ut på Cats prylar. Finns dom i något annat land redan eller är det oem-grejor som blivit ommärkta?

P Prodigys skrev:
Priserna såg rätt saftiga ut på Cats prylar. Finns dom i något annat land redan eller är det oem-grejor som blivit ommärkta?
Det är kanske samma höga kvalitet som Fords verktyg.:cool:

Ford 3.6V sladdlös skruvdragare i blå förpackning med tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Det är kanske samma höga kvalitet som Fords verktyg.:cool:

[bild]
M MLindstrom skrev:
Eller Kawasaki ([länk])

Ja, jag har en om det är någon som vill köpa
Cats verktyg ligger ju i en helt annat prisklass än dom två. Man kan ju få makitaprylar för samma pris.

boschkenta
  • Gilla
IgelSpikey och 12 till
  • Laddar…
P
Nu vet inte jag vem som tillverkar Cats prylar men de är som första fabrikat på batteriverktygs sidan att ha batterier som är har Grafen.

Så nog kan Cat bli något som blir bra.

http://catpowertools.com/product/13.html

• Annons för CATs grafenbatteri GX5 med fokus på funktioner som 18V, snabbladdning och lång livslängd.
P pleqtiz skrev:
Nu vet inte jag vem som tillverkar Cats prylar men de är som första fabrikat på batteriverktygs sidan att ha batterier som är har Grafen.

[länk]
Vad jag kan hitta så är det positech som tillverkar verktygen. Dom gör verktyg åt worx och rockwell(aldrig hört talas om) och har även haft något samarbete med sears i usa för nån lineup av deras egna verktyg. Priset tyder ligger ju ungefär i linje med makita så ska bli spännande och se om det lever upp till den nivån.

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:

[länk]
Skulle inte hålla andan i väntan på att de faktiskt levererar batterier med grafen i anoden, känner inte till någon stor celltillverkare som levererar sådana celler. Gissar att det mest är en pr-gimmick.

nanowire nanowire skrev:
Skulle inte hålla andan i väntan på att de faktiskt levererar batterier med grafen i anoden, känner inte till någon stor celltillverkare som levererar sådana celler. Gissar att det mest är en pr-gimmick.
Tittar man på sidan länkad ovan så är det ju en asterisk efter "graphene" men det går ju inte att hitta vad den betyder.. Tror tyvärr att du har rätt..

• Gilla
Byggahus2019
  • Laddar…
Betydelsen på * står ju längst ner till höger på den in länkade bilden.

R roli skrev:
Betydelsen på * står ju längst ner till höger på den in länkade bilden.
Ja, det har du rätt i.. (y)

Edit: Men det lät ju också som kinesiskt "marketing wank"...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.