323:an kan mäta både AC- och DC-spänning med mätspetsarna. Att skilja mellan nolla och jord är lite lurigare. Jag tror inte att något annat instrument gör det lättare. Med strömtången kan du mäta strömmen i nollan, som har samma potential som jorden. Det kan hjälpa.

mattiasp mattiasp skrev:
323:an kan mäta både AC- och DC-spänning med mätspetsarna. Att skilja mellan nolla och jord är lite lurigare. Jag tror inte att något annat instrument gör det lättare. Med strömtången kan du mäta strömmen i nollan, som har samma potential som jorden. Det kan hjälpa.
uttryckte mig kanske lite fel, mät fas/nolla mot jord. Men kanske ska överväga en 323. Verkar ändå ganska smidigt med tången. Tack för inputen!

Ruggit bra pris på detta Kit i HORNBACH butiken i Sundbyberg.
Dewalt DCK654P3T (3x5,0Ah)
Pris: 9999kr

M målarbyxan skrev:
Det är deras standardpris sedan 26e oktober. Men även om det inte är kampanj så är det ju ett bra pris!

Keiller Keiller skrev:
Om man letar en billig kap och gersåg så har Bolist kampanj just nu på Metabo KGS 216M. 1590:- för sågen och arbetsbordet KSU 251 kostar 1400:-.

[länk]

Jag slog till på en av varje som en farsdagspresent till mig själv.
Slog till på en jag med, försökte dock prismatcha på Bauhaus. MEN det skiljer en siffra i artikelnummer, så det gick inte för sig. Men 1890 var också helt okej.

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
Campar Campar skrev:
Just nu, klockan 14.14, på Hornbach Botkyrka.

[bild]
Det var ett bra pris... jag köpte min till ord. pris

Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Slog till på en jag med, försökte dock prismatcha på Bauhaus. MEN det skiljer en siffra i artikelnummer, så det gick inte för sig. Men 1890 var också helt okej.
Bauhaus version inkluderar en extra klinga, därav prisskillnad och annat artikelnr. Bättre att köpa den billigare och välja den klingan man vill ha, t ex en mer fintandad.

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
M målarbyxan skrev:
Men är det verkligen ett så bra pris? Jag har kittet med skruv, slag, cirkel, stick, lampa, 2x lådor & 3x5Ah. Såldes nyligen för 6999:- på någon bygghandel. För 3000 mer får man ett verktyg extra (två om man inte räknar lampan som varit grymt bra!). Personligen hade jag hellre valt en slagborr på 220v...

Svårt att jämföra päron och äpplen ser man på priset på prisjakt så skiljer det 3400kr från den som ligger närmast. Så ja jag tycker nog att det är ett bra pris.

Det är grym skillnad i pris att köpa diamantslipskålar i Sverige och Tyskland. Köpte precis en Flex Thermo-Jet-skål (180 mm) för 180 euro. I svenska affären kostar den runt 4700 kr (exakt samma, med samma artikelnummer)

upplevde lyckan av att köpa kvalitet häromdagen. har tills nu haft en borrkassett från clas ohlsson med olika sorters borr. läste sedan någon gammal tråd här på forumet om borr av märket dormer. Så jag hittade en kassett med 1-10 mm för 500 kr. vilket är ca 5 gånger mer än vad min förra kostade.
Men oj vilken skillnad. De nya borren är så vassa så man nästan får behandla dom med lika försiktighet som med knivar. Dom fullkomligt äter sig ner i det man borrar i.
Här kan man verkligen snacka om kvalitetsskillnad. detta kanske gäller alla dyrare borr men ville bara dela med mig om min aha-upplevelse med kvalitetsborr för mig som bara testat billiga innan.

här är länk till dom jag köpte: https://www.toolab.se/produkt/Dormer-Borrkassett-1-10mm-A095201

• Gilla
Wirre740 och 4 till
  • Laddar…
Ja, är det nåt man inte ska snåla med är det skärande verktyg. Dormer är fina grejer.

hsd
SKF-Dormer är bra, finns i flera olika utföranden
Jag gillar även Wedevågs borr

ullberg
Jag har exakt den borrkasetten, tycker den är bra - dock är de ganska spröda (tror det gäller generellt för TIN-borrar) så en av mina gick sönder ganska omgående när jag frihandsborrade i metall...

/U

richardtenggren
hsd hsd skrev:
SKF-Dormer är bra, finns i flera olika utföranden
Jag gillar även Wedevågs borr
Det var ju ett tag sedan Dormer tillhörde SKF? ;) Det tillhör ju Sandvik idag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.