• Gilla
reik och 4 till
  • Laddar…
S
J Jensa86 skrev:
För den som behöver en bordssåg så har Jula just nu Dewalt DW745 för 5000kr. [länk]
Prismatcha på Bauhaus så blir det ännu billigare.
 
  • Gilla
erikssonjorgen och 1 till
  • Laddar…
J Jensa86 skrev:
... Dewalt DW745 för 5000kr. ...
Anser juryn att det här är en bra såg?
Jag har funderat ett tag på att uppgradera min Scheppach HS105 till nåt med lite bättre precision. Det kanske är rätt läge nu...
 
S sinuslinus skrev:
Prismatcha på Bauhaus så blir det ännu billigare.
Hur går man tillväga då? Mailar kundtjänst innan man köper? Eller säger till personal i butik innan köp?
 
B konunge87 skrev:
Hur går man tillväga då? Mailar kundtjänst innan man köper? Eller säger till personal i butik innan köp?
I butik tar du kundtjänstdisken vid ingången. Ta dit varan och visa upp bevistet. Dom brukar googla fram det
 
B konunge87 skrev:
Hur går man tillväga då? Mailar kundtjänst innan man köper? Eller säger till personal i butik innan köp?
Ja. Jag har köpt varan och gått direkt till kundtjänst och prismatchat och fått pengarna tillbaka. Då slipper man uppehålla kön om det krånglar :)
 
Man måste ju ändå säga det att Bauhaus prisgaranti är synnerligen frikostig. Det hade väl varit en sak att de garanterat lägsta pris, men att ge 12% ytterligare rabatt är generöst.
Någon marknadsnisse har väl gjort bedömningen att det trots allt smakar mer än det kostar.
 
Raskus Raskus skrev:
Man måste ju ändå säga det att Bauhaus prisgaranti är synnerligen frikostig. Det hade väl varit en sak att de garanterat lägsta pris, men att ge 12% ytterligare rabatt är generöst.
Någon marknadsnisse har väl gjort bedömningen att det trots allt smakar mer än det kostar.
Det heter prisdifferentiering, man vill kunna ta olika betalt av olika kunder...
 
Tack @sinuslinus för tipset.

En ny DEWALT bordsåg i kartong lastad i bagageutrymmet på en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Just nu, klockan 14.14, på Hornbach Botkyrka.

En Metabo bordscirkelsåg PTS 10 utställd med prisinformation i en bygghandel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Strip Strip skrev:
Anser juryn att det här är en bra såg?
Jag har funderat ett tag på att uppgradera min Scheppach HS105 till nåt med lite bättre precision. Det kanske är rätt läge nu...
Jag köpte den för drygt 4.500 kr ganska nyligen av Beijer, måste vara första gången de är billigast på något... För det priset är jag mycket nöjd. Jag var och klämde på ganska många modeller innan köp och anhållet på dewalten var utan tvekan den stabilaste av de modeller jag klämde på. I ärlighetens namn så var det den främsta anledningen att jag köpte just dewalten, det samt att recensionerna överlag var väldigt positiva.

Det finns en klar nackdel däremot; den tar inte emot ”dado”-blad. Vet inte vad de heter på svenska men det är i alla fall sågklingor som möjliggör att du i ett svep kan såga väldigt brett. När jag köpte den så trodde jag inte att det skulle vara något jag saknar men såhär i efterhand är jag lite mer osäker. Det finns dock ett sågblad som gör att man kan såga nästan 1 cm brett. Kostar knappa tusenlappen från staterna, problemet är dock att frakten är inte mycket billigare. Jag har glömt bort vad de heter men om någon är intresserad så kan jag leta upp det.

En annan potentiell nackdel är storleken. Har man en stor verkstad så skulle jag nog hellre valt en större modell men för mig som bara har en liten byggbod så kunde jag inte ha något större. Det finns visserligen vissa modeller som har utfällbara bord och jag önskade att dewalten även hade det. Men jag har köpt hem lite material så att jag ska kunna bygga en egen variant samt att göra den mer portabel med hjul.

Ytterligare en potentiell nackdel är att sågbladet som följer med är väldigt grov så vill man ha fina kapytor bör man köpa ett annat blad, vilket jag gjorde. Där visade sig däremot Beijer sin sanna färg. Exakt samma sågblad var nästantre gånger så dyrt där jämfört med internet :p

Så... För pengarna tror jag inte man kan få mycket bättre ifall man inte behöver något större samt ifall man inte behöver använda ”dado blades”.
Men, jag har ingen tidigare erfarenhet av bordssågar annat än att jag klämt på några olika modeller i butik. Så man ska väl inte lyssna för mycket på mig.

B konunge87 skrev:
Hur går man tillväga då? Mailar kundtjänst innan man köper? Eller säger till personal i butik innan köp?
Du kan säga till i efterhand som någon skrev, om du däremot är i butiken så är det enklare om du tar med varan till kundtjänst så löser de det på en gång. För att det ska gå som allra smidigast kan du ha den andra butikens webbsida öppen i din mobil.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker att ett instrument med strömtång är mer praktiskt för att reda ut vart trådar tar vägen. Koppla in en brödrost, se vilken tråd som går till det uttaget. Fluke 323 är bra till detta
 
Jo, men vill kunna mäta fram fas, nolla och jord. Då känns en tång lite otymplig? Tänker kanske fel. :seenoevil:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.