Ja för den ni länkade har en 750w motor men när jag kollade på ebay på säljaren så kom det upp liknande från andra säljare som var lite billigare, men den motorn var på 600w. Därför är jag lite nyfiken om någon har just samma och är nöjd med den :)

Såhär låter den. Jämför ljudet då den går med pyset då jag stänger av den. Skramlet är från skåpet :crysmile:

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Är en 750w jag har. Magnum 750/24 heter den.

Ja det får jag kalla tyst. Min gamla skrot slår så hårt så den vibrerar iväg när den går

Vart klickade du hem din?
Jag ska nog fira bygglovet med ny kompressor såfort det kommer.
Har ni tips på en prisvärd slangvinda typ 20m? Ej väggmonterad

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Får bara fel när jag trycker på din ebay länk. Jag har konto där, vad ska jag söka på?

H
Ramnemark Ramnemark skrev:
Får bara fel när jag trycker på din ebay länk. Jag har konto där, vad ska jag söka på?
Prova denna

http://r.ebay.com/u8Nqae

Ramnemark Ramnemark skrev:
Knepigt den fungerar för mig.

Den funkar. Den var lite billigare än den tyska med :)

.. och jag skulle behöva en kompressor som levererar utflöde på minst 700l/min. Går det till överkomligt pris? Hittar mest verkstadsgrejor 20’+ ..

elpaco elpaco skrev:
.. och jag skulle behöva en kompressor som levererar utflöde på minst 700l/min. Går det till överkomligt pris? Hittar mest verkstadsgrejor 20’+ ..
Det beror väl på vad du ska göra, det går att parallelkoppla kompressorer med både större tankar och varandra. Momentana flöden borde gå att lösa på det sättet men kontinuerliga höga flöden är krävande. Hobbysegmentet brukar inte vara spesafe för kontinuerlig drift.

elpaco elpaco skrev:
Då skulle jag köpa något som denna.
http://www.blocket.se/vi/78199341.htm
Relativt enkla att hålla på med och reservdelar finns att tillgå.

• Gilla
elpaco
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.