nikasp
Jag kollade och gav EUR 260 fast det var i oktober 2015 hos Werkzeugalarm.de och med rätt många blad. "Bosch Multischleifer GOP 300 SCE + 48-tlg Zubehör L-Boxx Multifunktionswerkzeug"

snowjim skrev:
Jag köpte min Bosch GOP 300 SCE L-Boxx för 2350 kr med endast ett par tillbehör, resten av alla blad jag köpt har jag köpt AliExpress och de kan jag inte klaga på, levererar klart över förväntan :

[länk]

[länk]
 
Provade Bosch 40-30 det är enligt mig en riktigt bra maskin, snabbfäste och LED-belysning är suveränt. Jag får nog byta ut min gamla trotjänare snart;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
snowjim skrev:
Jag köpte min Bosch GOP 300 SCE L-Boxx för 2350 kr med endast ett par tillbehör, resten av alla blad jag köpt har jag köpt AliExpress och de kan jag inte klaga på, levererar klart över förväntan :

[länk]

[länk]
Jo, där har du ju nackdelen med starplus-systemet. Finns inga kopior på aliexpress ännu, vad jag kan se.
 
E
nikasp skrev:
Den jag köpte står det 12V på fast det är samma maskin som tidigare enligt personalen. Tydligen är 10,8V och 12V-maskinerna kompatibla.
Både maskiner och batterier är de samma. Det är bara märkningen som är annorlunda. Nominell spänning per cell är 3,6v, tre celler i serie blir således 10,8v. Samma celler har en maximal spänning om 4v, tre celler i serie (märkta med maxspänning) blir 12v.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Magnus Larsson skrev:
Finns adapter så du kan köra gamla blad på starlock
Har du någon bra länk?
 
  • Gilla
Stiftet
  • Laddar…
Fan alltså, ni gör det inte enkelt för mig. Sitter och velar mellan makitas dtm51 eller bosch gop 40-30. Batteri eller sladd. Prismässigt, ingen större skillnad vad jag kan se. Kan någon peka med hela armen på vilken jag ska ha?
 
En med batteri :rolleyes:
Hade en gop 250 tidigare men irriterade mig alltid på sladden. Har nu makitas föregångare till 51an och är mer än nöjd.
 
Måste väll finnas funktionell skillnad på batteri eller sladd? Jag valde sladd och så länge som man inte är hantverkare så kan jag inte se att det ger några problem. Batteri däremot, binder dig till specifika märke om du vill motionera dem och du måste krångla med laddare och... Ja batteri.
 
Kommer enbart ha den hemma, så en med sladd bör inte vara jättestörigt. Passar bosch sågblad på makitas och vice versa?

Men om vi bortser från sladd/batteri. Skiljer det mycket rent funktionsmässigt mellan dom två?
 
Redigerat:
Pysslarn skrev:
En Minimax sc3w justersåg i vad som verkar vara bra skick på auktion.
Ungefär ett dygn innan klubban faller, högsta bud just nu 12500 kr

[länk]

Kan vara värt att kolla för er med plats.
//Ronnie
Jag vann budgivningen för någon vecka sedan på denna utan att reservationspriset uppnåtts och var och kollade på den. Jag avstod då från att öka mitt bud så det skulle kunna bli affär då sågen inte, enligt mig, var i gott skick.

Lägg gärna bud men kolla den innan affär.
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
Klart du ska ha en med sladd. Multiverktyget är en maskin man oftast ganska plötsligt upptäcker att man behöver, då är det ju inte jättekul att finna batteriet urladdat. En sladdmaskin kommer vara precis lika stark om 20 år, medans batteriditon kommer behöva nytt batteri av då urgammal modell.
Köper du en maskin med Starlock så passar alla fabrikat med Starlock. Det är nån skillnad mellan de olika Plus, Max osv, men Boschen ser ut att ta alla.
 
snowjim skrev:
Måste väll finnas funktionell skillnad på batteri eller sladd? Jag valde sladd och så länge som man inte är hantverkare så kan jag inte se att det ger några problem. Batteri däremot, binder dig till specifika märke om du vill motionera dem och du måste krångla med laddare och... Ja batteri.
Prestandamässigt märker jag ingen skillnad mellan gopen och makitan. Jag använder min multimaskin till små, snabba uddajobb och då är frånvaron av sladd mycket värt för mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.