Håller med här, blir en fein för mig.... med sladd. 5m är mer än tillräckligt för hemmabruk... förstår att snickarna vill ha med batteri dock!
 
dof skrev:
Prestandamässigt märker jag ingen skillnad mellan gopen och makitan. Jag använder min multimaskin till små, snabba uddajobb och då är frånvaron av sladd mycket värt för mig.
Jag tänker att användningen av Multin blir väl på ställen där man inte kan ta med sig materialet till en bordssåg eller gersåg. Alltså kan batterimodellen vara ett plus.
 
Ymer skrev:
Jag tänker att användningen av Multin blir väl på ställen där man inte kan ta med sig materialet till en bordssåg eller gersåg. Alltså kan batterimodellen vara ett plus.
Så tänker jag också, men sen är fördelen med sladd att du alltid har ström. Ah får nog bli en sladd variant. Tror jag, eller en med batteri? Haha vafan.
 
nikasp
Jag tycker inte det är en sådan ersättning utan för att finlira eller fixa "omöjliga" lägen där man inte kommer åt att såga.

Ymer skrev:
Jag tänker att användningen av Multin blir väl på ställen där man inte kan ta med sig materialet till en bordssåg eller gersåg. Alltså kan batterimodellen vara ett plus.
 
Jag har inte känt behov av batteridriven multimaskin på samma vis som skruvdragare. Oftast använder man multimaskin för att lösa problem som inte går att lösa med andra verktyg på rimligt vis och då har man inga problem med att dra fram en förlängningssladd om det nu verkligen behövs(vilket jag undkommit hitintills).

Även om specen är ganska lika på nätdriven kontra batteridriven så lär det finnas kraftskillnad på dem. Jag misstänker att batteridrivna är något större och vad jag kan se så väger den dessutom 1/2 KG mer vilket är en hel del.


Sen har vi såklart priset, batteridrivna(Bosch GOP 18V-EC (2x4,0Ah)) verkar vara merän dubbelt så dyr.
 
Men vad är problemet?
Du diskuterar i verktygstråden om du skall ha batteri eller sladd.
Svaret är givet;
Köp en av varje såklart! (y)
 
knipo skrev:
Men vad är problemet?
Du diskuterar i verktygstråden om du skall ha batteri eller sladd.
Svaret är givet;
Köp en av varje såklart! (y)
Låter bra, då går vi vidare till färgen ;)
 
knipo skrev:
Men vad är problemet?
Du diskuterar i verktygstråden om du skall ha batteri eller sladd.
Svaret är givet;
Köp en av varje såklart! (y)
Haha, ja det blir väl i slutändan. Senast igår sa min fru "åh är du inne på det forumet igen, vad kommer det kosta nu?".(y)
 
  • Gilla
Dizzy84 och 1 till
  • Laddar…
JLyck skrev:
Haha, ja det blir väl i slutändan. Senast igår sa min fru "åh är du inne på det forumet igen, vad kommer det kosta nu?".(y)
Så länge du "fönstershoppar" här är det gratis. Först när man klickar på alla länkar det kan bli dyrt! 😛
 
vet att det blev lite snack om proffsproduktershop och skruvgrossisten sist...

men fick ett mail nu att den proffsproduktershop har rea på festool, jag har ingen koll på priserna och behöver inget men tänkte tipsa iaf OM det inte e så att dom höjt innan nu igen då :/

Nja det såg magert ut med rea och priserna var nog inget att jubla över
 
Redigerat:
richardtenggren
corre skrev:
Dansken hade rätt bra pris på Fein denna veckan.
[länk]

Köpa en lös maskin med en instats till systeiner och sen få hem tillbehören från aliexpress är ju tilltalande.
Jag var själv ett "klick-ifrån" att beställa en från Toolab igår, när tjejen tyckte det var bättre att låna svärfars. Men nu kliar det i fingrarna. Nackdelen med en naken maskin är väl att man missar sliptillbehören och dammsugarmunstycket?

Edit: Råkade missa att det var Dkr...
 
Redigerat:
E
Omvandlat till svenska kronor och med frakt så känns det som man sparar pengar på att köpa den på bauhaus
 
Harald nyborg har fienkitt för 2lax
 
P
nino skrev:
vet att det blev lite snack om proffsproduktershop och skruvgrossisten sist...

men fick ett mail nu att den proffsproduktershop har rea på festool, jag har ingen koll på priserna och behöver inget men tänkte tipsa iaf OM det inte e så att dom höjt innan nu igen då :/

Nja det såg magert ut med rea och priserna var nog inget att jubla över
Dom hade bra fin rea nu i helgen som var! 20% på allt i sortimentet.(även Festools). för mig vart det en Dewalt DW717XPS med stora stativet för runt 6400:-

Men det som frågar mig är om deras saldo på sidan verkligen stämmer? för mina produkter har inte skickats trots att de står "I lager" på sidan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.