3 865 514 läst · 13 053 svar
3866k läst
13,1k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Tack för tipset!Willy N skrev:
Blev en beställning då mina gamla Ryobi dragare samt cirkelsåg (eller dess batterier snarare) börjar bli trötta.
Batterierna till dessa får leva sina sista dagar med trädgårdsredskapen (trimmer & häcksax)
Finns det inga andra "roliga" Hitachi maskiner till 14,4v eller får man upp till 18 eller ner till 10,8v?
Jag köpte en jag med, även om jag gärna hade sett att den kom med lite större batterier. Men men, man ska inte ha bråttom när man bygger....Dizzy84 skrev:Tack för tipset!
Blev en beställning då mina gamla Ryobi dragare samt cirkelsåg (eller dess batterier snarare) börjar bli trötta.
Batterierna till dessa får leva sina sista dagar med trädgårdsredskapen (trimmer & häcksax)
Finns det inga andra "roliga" Hitachi maskiner till 14,4v eller får man upp till 18 eller ner till 10,8v?
Ficklampa/arbetslampa finns. Finns bl.a. i paket tillsammans med skruvdragare.Dizzy84 skrev:Tack för tipset!
Det verkar finnas en borrhammare lika som min men 14V, DH14DSL, som batterierna borde passa till.
Men dels har jag aldrig sett den någonstans, och vid en googling verkar inga svenska sidor dyka upp, så den verkar typ inte tagits in till sverige.
Sen så är min DH18DSL redan lite väl trött med 18V 2Ah batterier, och det måste ju bli ännu tristare med 14V.
Så jag är inte så säker på att den kombinationen gör sig speciellt bra.
Sen sticksågen. Men levereras med 5Ah batterier, kanske av någon anledning?
En multimaskin verkar också finnas
Vinkelslip då ...
Om batterierna passar till någon av dessa jag nämner i tråden har jag ingen aning om. Kolla det noga innan ev köp.
Och så tror jag 14V är för vekt för många maskiner, t.ex. cirkelsåg kan ju inte göra mycket arbete med den energin (14V x 2Ah).
Medlem
· Värmland
· 292 inlägg
Proffsmagasinet kör 20% på hitachi http://www.proffsmagasinet.se/hitachi
Jula har kombopris på Ryobis nya batteridrivna kompressor (795:- syfte ta med för mindre uppgifter) med nya modellen mutterdragare (1200:- drygt). Pris 2000:- med ett 2,5Ah batteri och snabbladdare (värde typ 1000. Så det är batteriet och laddare du får med extra om du ändå funderat på de andra.
Medlem
· gävleborg
· 3 623 inlägg
bauhaus verkar köra lite kampanjer på makitaprylar...
http://www.bauhaus.se/varumarken/ma...dAc3Jrb25zdWx0LnNl&utm_source=F?retagsservice
om det är bra priser eller om de finns billigare vat jag inte... kändes som 2795:- för deras kap/gersåg va billigt men,...
http://www.bauhaus.se/varumarken/ma...dAc3Jrb25zdWx0LnNl&utm_source=F?retagsservice
om det är bra priser eller om de finns billigare vat jag inte... kändes som 2795:- för deras kap/gersåg va billigt men,...
Jag gick precis in på Axminster för att jämföra med Bauhaus pris på sänksågen ( SP6000).
Blev lite förvånad då man verkar ha tagit bort fraktkostnaden till Sverige. Overseas Standard = 0,00 GBP.
Kostnaden för SP6000 i macpac + 2 skenor o connector blir då 3675 kr med dagens valutakurs.
Att jämföra med 6284 kr på Bauhaus för samma uppsättning.
Jag tror jag måste dubbelkolla frakten igen.
Blev lite förvånad då man verkar ha tagit bort fraktkostnaden till Sverige. Overseas Standard = 0,00 GBP.
Kostnaden för SP6000 i macpac + 2 skenor o connector blir då 3675 kr med dagens valutakurs.
Att jämföra med 6284 kr på Bauhaus för samma uppsättning.
Jag tror jag måste dubbelkolla frakten igen.
Medlem
· gävleborg
· 3 623 inlägg