FredrikR skrev:
1299:- för Jula-giraffen (sänkt 700:)
[länk]
Här har du priset 👍

Willy N skrev:
Hylte Jakt & Lantmänn säljer Hitachi DS 14DSAL för 1295 kr. Verkade billigt så jag beställde en idag då min Bosch börjar ge upp och jag vill ha maskin med 13mm chuck,
[länk]
Tack för tipset!

Blev en beställning då mina gamla Ryobi dragare samt cirkelsåg (eller dess batterier snarare) börjar bli trötta.
Batterierna till dessa får leva sina sista dagar med trädgårdsredskapen (trimmer & häcksax)

Finns det inga andra "roliga" Hitachi maskiner till 14,4v eller får man upp till 18 eller ner till 10,8v?

Dizzy84 skrev:
Tack för tipset!

Blev en beställning då mina gamla Ryobi dragare samt cirkelsåg (eller dess batterier snarare) börjar bli trötta.
Batterierna till dessa får leva sina sista dagar med trädgårdsredskapen (trimmer & häcksax)

Finns det inga andra "roliga" Hitachi maskiner till 14,4v eller får man upp till 18 eller ner till 10,8v?
Jag köpte en jag med, även om jag gärna hade sett att den kom med lite större batterier. Men men, man ska inte ha bråttom när man bygger....

Mikael_L
Dizzy84 skrev:
Tack för tipset!

Ficklampa/arbetslampa finns. Finns bl.a. i paket tillsammans med skruvdragare.

Det verkar finnas en borrhammare lika som min men 14V, DH14DSL, som batterierna borde passa till.
Men dels har jag aldrig sett den någonstans, och vid en googling verkar inga svenska sidor dyka upp, så den verkar typ inte tagits in till sverige.
Sen så är min DH18DSL redan lite väl trött med 18V 2Ah batterier, och det måste ju bli ännu tristare med 14V.
Så jag är inte så säker på att den kombinationen gör sig speciellt bra.

Sen sticksågen. Men levereras med 5Ah batterier, kanske av någon anledning?

En multimaskin verkar också finnas

Vinkelslip då ...

Om batterierna passar till någon av dessa jag nämner i tråden har jag ingen aning om. Kolla det noga innan ev köp.

Och så tror jag 14V är för vekt för många maskiner, t.ex. cirkelsåg kan ju inte göra mycket arbete med den energin (14V x 2Ah).

V
Någon som har några aktuella rabattkoder på Claes Ohlsson?

richardtenggren
Är man student har man alltid 10% där, smidigt då tjejen pluggar :)

richardtenggren skrev:
Är man student har man alltid 10% där, smidigt då tjejen pluggar :)
På classe? Hur får hon de? Frugan pluggar o har aldrig hört de

Jula har kombopris på Ryobis nya batteridrivna kompressor (795:- syfte ta med för mindre uppgifter) med nya modellen mutterdragare (1200:- drygt). Pris 2000:- med ett 2,5Ah batteri och snabbladdare (värde typ 1000:). Så det är batteriet och laddare du får med extra om du ändå funderat på de andra.

Jag gick precis in på Axminster för att jämföra med Bauhaus pris på sänksågen ( SP6000).
Blev lite förvånad då man verkar ha tagit bort fraktkostnaden till Sverige. Overseas Standard = 0,00 GBP.
Kostnaden för SP6000 i macpac + 2 skenor o connector blir då 3675 kr med dagens valutakurs.
Att jämföra med 6284 kr på Bauhaus för samma uppsättning.
Jag tror jag måste dubbelkolla frakten igen.

• Gilla
camaro1969
  • Laddar…
BTM50 multiverktyg verkar vara utgången modell. Kändes prisvärt dock. Nån som har koll?

kuntri skrev:
BTM50 multiverktyg verkar vara utgången modell. Kändes prisvärt dock. Nån som har koll?
jag gav 1050:- för multiverktyget, nytt fast på tradera...

kuntri skrev:
BTM50 är som du säger en utgående modell, nya maskinen heter BTM51 och har ett snabbläste för verktygsbyten om jag förstått det korrekt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.