3 849 291 läst · 13 024 svar
3849k läst
13,0k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Nu har jag visserligen inte INOX-varianten utan den vanliga men den går inte att använda utan hörselkåpor. Påsarna spricker allt som oftast. Dålig fastsättningsmekanism när man ska växla mellan plastmunstycket och maskinadaptern. Själva muffen på röret är jättetunn plast som har spruckit. Lagat med silvertejp. Skulle aldrig rekommendera denna... Kärcher verkar hästlängder bättre och tystare. Så fort jag har utrymme i budgeten kommer jag att skicka min Nilfisk Multi 30T på tippen och skaffa mig en Bosch istället.
Jag har tyvärr inga vetenskapliga bevis utan mitt uttalande bygger på hur jag upplevde rörmokarens Kärcher mot min Nilfisk. Men som sagt ljudet är en sak av många.badtastex skrev:
Är det någon som vet varför en grovdammsugare väsnas så? Jag menar en vanlig dammsugare låter ju nästan ingenting alls i jämförelse.
Hmm... Inte riktigt vad jag ville höra nu när jag äntligen velat färdigtiSnobben skrev:Nu har jag visserligen inte INOX-varianten utan den vanliga men den går inte att använda utan hörselkåpor. Påsarna spricker allt som oftast. Dålig fastsättningsmekanism när man ska växla mellan plastmunstycket och maskinadaptern. Själva muffen på röret är jättetunn plast som har spruckit. Lagat med silvertejp. Skulle aldrig rekommendera denna... Kärcher verkar hästlängder bättre och tystare. Så fort jag har utrymme i budgeten kommer jag att skicka min Nilfisk Multi 30T på tippen och skaffa mig en Bosch istället.
Vi har haft en nilfisk 20-någonting på jobbet under några år och jag är verkligen imponerad över hur mycket stryk den klarat, jag hoppas att maskinen jag beställt är mer lik den än din.
Den körs dock utan påsar och i en, i övrigt, ganska bullrig miljö.
Nu känner inte att detta är fruktansvärt ot? Vill ni diskutera dammsugare finns det gott om trådar för detta eller skapa en ny. Jag sätter kaffet i halsen var gång jag får ett mail om nya inlägg i denna tråd. </surgubbe>
Medlem
· Värmland
· 292 inlägg
Fein fmt 250 sänkt med lite drygt en femhundring. http://www.bauhaus.se/multimaskin-fmt-250-fein-multitalent-start.html
Om du sätter kaffet i halsen varje gång, så kan du välja funktionen "Sluta bevaka", åsså titta in bara när du inte dricker kaffeTobas skrev: