Bergling skrev:
Netonnet har blå Bosch slagborrmaskin Bosch GSB 13 RE för 599 denna veckan. Känns som ett rätt bra pris. [länk]
Är det där verkligen en nytillverkad borrmaskin? Den ser precis ut som min första slagborrmaskin jag köpte för mer än trettio år sedan. Så när som på gummibiten på handtaget, då.

Nyckelchuck! Det var ett tag sedan man såg det.

Och Bandykonungen - det går INTE att dra i skruv med en sådan maskin. Inte en chans.
 
mattiasp skrev:
Ja, den maskinen är inte lämplig för skruvdragning. Dessutom håller jag mig borta från Netonnet efter att de vägrat åtgärda en felaktig produkt inom 6 månader från inköpet. Och jag vet fler med samma erfarenhet av Netonnet i Västerås. Om man ska köpa grejer utan garantier ska det vara dj-vligt billigt. En annan butik, M-store i V-ås, löste mitt problem gratis utan tjafs. Jag har redan spenderat mycket pengar där efter detta.
Min erfarenhet av netonnet är bara god. De skickade en korrekt specad vara (Bosch 10.8v med batteri) utan den l-boxx som fanns med på den felaktiga bilden. De betalade utan tvekan ut mellanskillnaden. Ofta rätt bra pris på elektronik också.
 
B
andersmc skrev:
Är det där verkligen en nytillverkad borrmaskin? Den ser precis ut som min första slagborrmaskin jag köpte för mer än trettio år sedan. Så när som på gummibiten på handtaget, då.

Nyckelchuck! Det var ett tag sedan man såg det.

Och Bandykonungen - det går INTE att dra i skruv med en sådan maskin. Inte en chans.
Texten säger faktiskt snabbchuck...
Med en robust snabbchuck i metall med två hylsor ger dig snabba verktygsbyten utan krångel. Varvtalen ställer du enkelt in med ett vred för att passa jobbet som skall utföras.
 
elpaco skrev:
Min erfarenhet av netonnet är bara god. De skickade en korrekt specad vara (Bosch 10.8v med batteri) utan den l-boxx som fanns med på den felaktiga bilden. De betalade utan tvekan ut mellanskillnaden. Ofta rätt bra pris på elektronik också.
Ja, det är möjligt att de beter sig bättre på webshoppen, men butikspersonalen i Västerås, inklusive högsta beslutsfattare på plats, beter sig sv*naktigt. Det kan vara bra för andra att veta.
 
Exostor skrev:
Det finns elektriska skruvdragare som är gjorda för att dra skruv.
Finns det skruvdragare som inte är gjorda för att dra skruv? Borde de inte heta något annat än skruvdragare då?

Förresten, "elektriska" skruvdragare, finns det skruvdragare som drivs av något annat än elektricitet? Ja, såna där mekaniska grunkor som roterar när man trycker på dem, men finns det skruvdragare med något annat drivmedel?
 
Den nya bensindrivna skruvdragaren. Ett jävla drivmoment :D
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
breakman skrev:
Texten säger faktiskt snabbchuck...
Då blir det lite som ett lotteri att beställa. Kommer man att få den borrmaskin som visas på bilden eller kommer man få den som beskrivs i texten?

Borrmaskinen på bilden har till och med den där lilla fåniga hållaren för chucknyckeln på sladden. En sån där som spricker efter ett tag, och sen vet man aldrig var chucknyckeln är.

(Jag noterar också att "chucknyckel" inte finns i rättstavningsprogrammets ordlista. urmodigt är det alltså.)
 
andersmc skrev:
Då blir det lite som ett lotteri att beställa. Kommer man att få den borrmaskin som visas på bilden eller kommer man få den som beskrivs i texten?

Borrmaskinen på bilden har till och med den där lilla fåniga hållaren för chucknyckeln på sladden. En sån där som spricker efter ett tag, och sen vet man aldrig var chucknyckeln är.

(Jag noterar också att "chucknyckel" inte finns i rättstavningsprogrammets ordlista. urmodigt är det alltså.)
Hämtade ut min nyss, den hade chucknyckel inkluderat!
 
Kingcool skrev:
Hämtade ut min nyss, den hade chucknyckel inkluderat!
Vafan? Det står ju snabbchuck i beskrivningen?
 
n_sandstrom skrev:
På tal om borrmaskiner så har jula rabbatt på en löjligt billig (men gigantsikt) borrhammare.
[länk]

Tror ni att det går att bila något alls med en sådan?
Visst, det kommer funka till lättare bilning. Men räkna inte med att slå sönder några större stenar eller så.
 
n_sandstrom skrev:
På tal om borrmaskiner så har jula rabbatt på en löjligt billig (men gigantsikt) borrhammare.
[länk]

Tror ni att det går att bila något alls med en sådan?
Jag lånade en sån för att bila bort en gammal golvbrunn. Det gick rätt segt, jag köpte den större Meec-modellen på 1500 W och 5 Joule istället, den bilade lätt i min betongplatta. Den lilla är dock helt OK till att borra mindre hål i betong och tegel, bättre än de flesta borrmaskiner med slagfunktion.
 
thomasx skrev:
Som sagt, det är denna du ska ha. Jag har en, och den har jag borrat en hel del granit med, funkar helt ok.

[länk]
Är det någon som har koll på vad den brukar säljas ut för? Runt 500? Har inget behov just nu, så kan avvakta lägre pris. Ytterligare en bra att ha pryl. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.