Hej! Går i tankarna att köpa en robotgräsklippare utan begränsningskabel, tex Dreame A1 eller Luba 2 till en villatomt på totalt ca 2000 kvm, varav kanske hälften gräs. På framsidan av huset har vi dock en gräsdel som är avgränsad med kantsten från uppfarten och jag söker tips på hur man bäst hanterar det. Har tex funderat på om man skulle ta bort ett par av kantstenarna, eller bygga någon slags ramp, men då vill jag att den passagen blir så liten som möjligt då det inte lär bli så snyggt.
Någon som löst liknande problem? Tar gärna också tips på vilken gräsklippare som kommer klara en smalare passage. Och när den väl är i den zonen vill jag ju heller inte att den ramlar ned från kantstenen till uppfarten, utan kör tillbaka genom passagen när den klippt klart.
Tack på förhand! 😀
Någon som löst liknande problem? Tar gärna också tips på vilken gräsklippare som kommer klara en smalare passage. Och när den väl är i den zonen vill jag ju heller inte att den ramlar ned från kantstenen till uppfarten, utan kör tillbaka genom passagen när den klippt klart.
Tack på förhand! 😀
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips på hur bygga en transportvagn för Haki-ställning?
Byggmaterial & Byggteknik -
Tips på jordad taklampa/kontakt – problem med för liten kupa
El -
Tips på snygg lösning för duschdraperi med snedtak?
Badrum -
Tips för kyl/frys/skafferi
Kök -
Tips om och varning för Luktproblem efter Ozonbehandling
Miljö & Hälsa