Vad har ni betalat för färgen TinovaVX?
Frågade på en färghandel för ett par dagar sedan och då skulle de ha 1600:- för 10 liter. Tycker att det låter dyrt. Visserligen var detta utan att man försökt få ner priset

Läs tidigare inlägg i tråden. Ditt pris verkar helt uppåt väggarna.

/Fredrik

fredpers skrev:
Man tar en risk för att vinna något på det. Ibland åker man dit och ibland lyckas det.  :)

/F
Vi tar risken , var och köpte färg idag efter mycket velande hur vi skulle göra.

Ni tar ingen risk.. går något galet är det bara att reklamera.

Bujanx skrev:
Ni tar ingen risk.. går något galet är det bara att reklamera.
Hmmm, jag skulle vilja se nordsjö ta ansvar för rutten panel efter 6-7 år, när konsumenten hävdar att det är färgens fel.

Nu säger jag absolut inte att panelen kommer ruttna, men reklamera efter den tiden kan vara mycket svårt.

Puh... Trodde att jag var själv i hela världen som vågade satsa på Tinova VX. Köpte 70 liter idag. a pris 1400:- för 10 liter fick 15% rabatt summa sumarum 1190:- * 7 = 8.330 Tskr. Tycker att det är överkomligt. Nu är det bara att vänta in bra väder :)

// Jarppan http://www.hagalund.tk

Vi sitter också och tittar på våra Tinova VX burkar i väntan på bättre väder :)

Är nästan klara med första strykningen. Har aldrig målat förut och underskattade grovt hur mycket tid vi behöver - men tycker (fortfarande) det är roligt att måla. Lite Zen över det hela.

Berit

Tjohooo UT & MÅLA...... 8)
Äntligen.... Sol har det lovats hela helgen...

Jarppan skrev:
Tjohooo UT & MÅLA...... 8)
Äntligen.... Sol har det lovats hela helgen...
Tyvärr inte där vi bor.... utefter Lagaån (här har vi blivit lovade mer regn) får vara glada att huset ligger högt upp, och inte vid översvämningarna i stan. slipper med andra ord stapla sandsäckar som våra vänner snart får göra :-[

robbin skrev:
Tyvärr inte där vi bor.... utefter Lagaån (här har vi blivit lovade mer regn) får vara glada att huset ligger högt upp, och inte vid översvämningarna i stan. slipper med andra ord stapla sandsäckar som våra vänner snart får göra :-[
Ja inte kul med allt vatten hos er, hörde att det kan komma lite mer idag/imorgon. såg att vi har inflytt runt samma månad som ni. :D Sköj..

//Jarppan http://www.hagalund.tk

Ni som målar med Tinova VX har ni enbart oljat ändträ och därefter målat på med färgen? eller har ni tänkt att för ökat skydd (om det nu är det) så oljar vi allt ihop? innan första strykningen.

Jag fick rådet i färgaffären inte inte använda oljegrundfärg utan att gå direkt på med VX, för den skulle tränga in bättre i trä, men kanske ändå lite impregneringsolja inte skulle skada?

Vi har oljat ändträ samt extremt utsatta partier tex. vindskivor och sen på med färgen (VX)

//Christina.

PS: Dvs. vi har inte strukit hela fasaden med impregneringsolja/DS.

Nordsjö rekommenderar att man förutom ändträt även stryker hyvlade och frästa ytor med deras grundolja. ;)

Hm, hyvlade sidan vänds normalt in på fasaden, insidan lämnar ni som den är utan behandling?

Ändträ och hyvlat, har vi oljat.

Håller på som faaan nu. Målar mot vädergudarna... Solen skiner idag... *Ler och springer iväg för att måla* :)

Färgen är otroligt bra måste jag säga, den tränger in i trät som om det våre en skadeinsekt.

//Jarppan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.