S
Jag använde den med halkskydd till min trapp, helt klart ett måste! På vanliga golven har jag den vanliga och i början är den ju sjukt hal...

iSnobben skrev:
Vi ska använda Osmo hårdvaxolja med halkskydd i i vår trapp. Ska ni köra vanlig?
Vet att det är Osmos hårsvaxolja. dom i färgaffären rekomenderade just hårdvax p.g.a. att det inte skulle bli blankt och halkigt. tidigare var trappan lackat med pigment men då var den mer halkig än nu.

S
Vanlig hårdvaxolja är för halkigt, se till att det är med halkskydd. Osmo 3088 el. 3089 heter den nog!

S
Jag gjorde enligt Osmos instruktioner och la ett lager dekorvax 3138 och ett lager 3032 i vår trappa. Var orolig efter att ha läst om hala hårdvaxade golv men trappan har inte varit hal.

S
Där ser man. Jag har 3062 som topp lager på mina nylagda furugolv och de var skridskobana. Oavsett tycker jag nog man bör överväga den med halkskydd. Den ser precis lik ut som den vanliga men med ett grymt grepp.

Äntligen lite roligt men tidskrävande arbete 😀 Pågående golvrenoveringsarbete med borttagna plankor och verktyg utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pågående arbete med ljust fiskbensmönstrat parkettgolv med markerade skärpunkter och verktyg.
Skapa konto

Golvläggningsprojekt med parkettgolv under arbete, verktyg och trämaterial synliga.
Skapa konto

Installation av fiskbensparkett på ett golv med verktyg och byggmaterial runtomkring.
Skapa konto

• Gilla
leby och 1 till
  • Laddar…
Det forcerar inte fram direkt 😂 Makita sticksåg nära en oavslutad golvinstallation vid dörröppning med lösa parkettbitar och verktyg.
Skapa konto

Pågående läggning av fiskbensparkett i en korridor, med verktyg synliga och delvis ofärdigt golv.
Skapa konto

• Gilla
D_a_g_g och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Jättesnyggt och seriöst jobbat!

Nytt parkettgolv med fiskbensmönster installerat i en hall, verktyg och byggmaterial synliga i bakgrunden.
Skapa konto

Nylagt fiskbensparkett i en hall med verktyg och skyddsplast på golvet.
Skapa konto

Nylagt fiskbensmönstrat trägolv i en hall med trappsteg och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Golvet i hallen klart 👌🏻

• Gilla
verobar och 20 till
  • Laddar…
Väldigt snyggt!

Åsa Lund
Görsnyggt!!! Mycket imponerad :)

Snyggt jobbat (y)

kulle
Som min far brukar säga....
Det syns inte hur lång tid något tagit , men det syns hur det är gjort (y)

Efter en lugnare period så är vi nu klara med utbyggnaden och övervåningen skall försöka lägga ut lite bilder. Nu blir det nya tag i källaren. Elektrisk kabelinstallation på en oputsad grå betongvägg i ett pågående källarrenoveringsprojekt.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.