234 290 läst · 634 svar
234k läst
634 svar
Tillbyggnad 35m² - Hur svårt kan det va?
Det lutar åt det. Kom på att när jag tar bort knutarna till vänster så måste jag sätta en bräda hela vägen upp som täcker skarven som uppstår.F Fredrik7865 skrev:
Kan ju måla den övre delen av knuten i grått för att lura ögat lite.
Idag är första dagen på min föräldraledighet så nu kan jag bygga några timmar fler per dag (vi är lediga båda två)
Men hela förmiddagen gick åt till att åka med en retur på takpannor, lämna in skruvdragare på reparation och beställa vindskivebeslag hos plåtslagare.
Efter lunch fick jag lite gjort i alla fall.
Vindskivor målade en gång till och en vindslucka fixad.
Sen fortsatte jag inomhus eftersom allt utomhusjobb som är kvar behövs det fler händer till.
Jag blev nästan klar med trossbotten, det ska tejpas i skarvarna med.
Kom på att jag behövde förbereda lite el så jag ringde elektrikern (svågern) och frågade hur han ville ha det.
Tre 20-slangar framdragna från centralen.
Slutligen så har jag kommit på varför det heter Hammarband efter att ha letat efter mina två hammare i 10 min.
Men hela förmiddagen gick åt till att åka med en retur på takpannor, lämna in skruvdragare på reparation och beställa vindskivebeslag hos plåtslagare.
Efter lunch fick jag lite gjort i alla fall.
Vindskivor målade en gång till och en vindslucka fixad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Sen fortsatte jag inomhus eftersom allt utomhusjobb som är kvar behövs det fler händer till.
Jag blev nästan klar med trossbotten, det ska tejpas i skarvarna med.
Logga in
Skapa konto
Kom på att jag behövde förbereda lite el så jag ringde elektrikern (svågern) och frågade hur han ville ha det.
Tre 20-slangar framdragna från centralen.
Logga in
Skapa konto
Slutligen så har jag kommit på varför det heter Hammarband efter att ha letat efter mina två hammare i 10 min.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Morgonens jobb har varit att montera vindskivebeslag.
Beställde ett bredare än standard från plåtslagare eftersom taket är skevt och det passade in i dalen.
Det kostade 130kr mer att köpa ett anpassat beslag från plåtslagare än vad standardgrejer kostar hos Byggmax. Det gillar jag.
Sen har jag skruvat några reglar undertill på bärlinorna för att ha virkesförvaring där.
Nu blir det isolering och plastning av golv.
Beställde ett bredare än standard från plåtslagare eftersom taket är skevt och det passade in i dalen.
Logga in
Skapa konto
Det kostade 130kr mer att köpa ett anpassat beslag från plåtslagare än vad standardgrejer kostar hos Byggmax. Det gillar jag.
Sen har jag skruvat några reglar undertill på bärlinorna för att ha virkesförvaring där.
Logga in
Skapa konto
Nu blir det isolering och plastning av golv.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 546 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 546 inlägg
Tänkte att det va samma princip som i väggar och tak?
Att man inte vill att luften kondenseras i isoleringen.
Jag har en timme kvar innan det är dags så jag får väl läsa på lite
Men det är ju svårt att limma spånet om man har plast där såklart, så det ska nog inte va nån plast där.
Att man inte vill att luften kondenseras i isoleringen.
Jag har en timme kvar innan det är dags så jag får väl läsa på lite
Men det är ju svårt att limma spånet om man har plast där såklart, så det ska nog inte va nån plast där.
Det är bra att realtidsupodatera forumet så nån kan säga till om man är på väg att göra fel. Tack @Rickard.ag
Jag här läst på om det mesta, men det där hade jag missat!
Jag här läst på om det mesta, men det där hade jag missat!
Min pappa va här idag efter lunch och hjälpte till att sätta hängbrädor, underspikning samt rivit ställningen.
Har även lagt första raden golvspån. Klart det går undan på bygget när man kör med turboskruv.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även lagt första raden golvspån. Klart det går undan på bygget när man kör med turboskruv.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto