7 958 läst · 37 svar
8k läst
37 svar
Tilläggsisolera fasad (hus från 1945)
då är jag med dig, då kallar vi de för samma sak.S spaxx skrev:
såg ingen sån skiva på bilden därför jag blev fundersam om du kallade 45*45 regeln för 45mm träfiber.
Vet inte om det kommer behövas, men någonting jag funderat på är att få hålet i väggen att liva med reglingen, sedan slå på 4mm plywood som jag målar med tätande färg, alternativt fortsätter med ångbromsen mot denna. Kan även fortsätta tejpa ända upp på blivande fönsterkarm. Tejpen är extremt fästande. Har inte funderat så mycket på detta, ännu.H hul skrev:
Jag är rätt noga med bromsen, men den känns inte lika viktig att få tät som i ett nyproducerat hus med icke hydroskopisk isolering. Tänker ordna med lätt undertryck med hjälp av FTX.
Jag kommer dock göra mitt bästa
tror som du att de inte är jätte viktigt iof i ditt hus.S spaxx skrev:Vet inte om det kommer behövas, men någonting jag funderat på är att få hålet i väggen att liva med reglingen, sedan slå på 4mm plywood som jag målar med tätande färg, alternativt fortsätter med ångbromsen mot denna. Kan även fortsätta tejpa ända upp på blivande fönsterkarm. Tejpen är extremt fästande. Har inte funderat så mycket på detta, ännu.
Jag är rätt noga med bromsen, men den känns inte lika viktig att få tät som i ett nyproducerat hus med icke hydroskopisk isolering. Tänker ordna med lätt undertryck med hjälp av FTX.
Jag kommer dock göra mitt bästa
ska du göra något så tror jag tejpa är de enklaste och blir oftast väldigt bra också
Ja jag tror tejpen blir bra. Den är extremt klistrig, förstår inte riktigt hur den kan vara så väldigt fästande. Men den är riktigt bra att jobba med, och den lämnar inga klisterrester om man får den på fingrarna.
Liknande trådar
-
Tilläggsisolera hus utåt, ny fasad, luftspalt, vindskydd hus från 1934, rätt sätt?
Isolering -
Tilläggsisolera innerväg, äldre sommarhus med omgjord fasad
Isolering -
Byta fasad (trä), fönster och tilläggsisolera hus från 1944
Fasad -
Tilläggsisolera hus byggt 68 med mexitegelfasad
Isolering -
Tilläggsisolera hus anno 1957 (Fylla spån/Fasadskivor/Ny panel)
Isolering