Jonatan79 skrev:
Är det bara jag som vill strypa samlaren i dokumentären? OT såklart, men hur kan det bli så sjukligt?
Jag känner att jag skulle vilja krama honom...det är ju otroligt synd om honom, han mår ju uppenbarligen väldigt dåligt.

Krilleman
Konstig kommentar av dig Jonatan79!

Mindre bra är väl bara förnamnet på individens hälsa. Men vad gör Sverige egentligen för dessa personer?

Finns det sk skyddsnät för "udda" beteende? Knappast, regeringen har helt andra PK prioriteringar än psykisk hälsa och vård!

Eller som en av dessa människor sa: "- Vem har sagt att alla andra är normala, jag tycker jag är normal och alla andra udda" (y)

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Det stora problemet med horders är just att de inte tycker att de har problem. De kan motivera varför precis varenda liten pryl ska sparas och vad man än säger så hittar de en anledning att behålla sakerna. Det går helt enkelt inte att resonera med dem. Jag har personlig erfarenhet av det, inte i närheten av att det är ett stort problem, men jag vet hur frustrerande det är att se röran utan att kunna få till någon förändring.

Det är lite som den goda historien med lådan märkt med "Snören för korta att användas"...hur ska samhället kunna göra något för personer som inte vill att något görs? Att tvinga någon till psykiatrisk vård är (och ska vara) mycket svårt.

Redigerat:
hsd
Tråkigt fall, undrar om tidigare ägare är i livet....
btw. 5 000 000 ligger budet på....

Som alternativ om man inte "måste" bo i ett så exklusivt område i huvudstaden: F.d. direktörsvillan för Stora Kopparbergs bruk

-------------------
4 195 000 kr
Boarea: 516 kvm
Biarea: 300 kvm
Driftkostnad: 50 140 kr/år
Tomtarea: 7924 kvm
Rum: 11 rum, varav 8 sovrum.
Fastigh.bet: Söderfors Bruk 1:115

Ett helt unikt boende byggt 1963 med materialval och planlösning utöver det vanliga. Tegelbyggnad i flera vinklar, panoramafönster mot vattnet, sovrumsavdelning antingen för gäster eller för den stora familjen, vardagsrum i två plan med utsikt ner mot vattnet, tre helrenoverade badrum, källarplan om ca 300 kvm med bl a f.d. stort frysrum, vinrum, snickarrum, bastu m.m.

-------------------

Det sjuka är att vi skulle kunna sälja vårt relativt oansenliga hus i en stockholmsförort och köpa det huset som ligger precis vid vattnet, vi skulle inte ens behöva lägga något emellan!! :x OK, det blir långt att åka om man måste jobba i Stockholm men när man gått i pension...:rolleyes:

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
hsd
Paxman skrev:
Som alternativ om man inte "måste" bo i ett så exklusivt område i huvudstaden: F.d. direktörsvillan för Stora Kopparbergs bruk

-------------------
4 195 000 kr
Boarea: 516 kvm
Biarea: 300 kvm
Driftkostnad: 50 140 kr/år
Tomtarea: 7924 kvm
Rum: 11 rum, varav 8 sovrum.
Fastigh.bet: Söderfors Bruk 1:115

Ett helt unikt boende byggt 1963 med materialval och planlösning utöver det vanliga. Tegelbyggnad i flera vinklar, panoramafönster mot vattnet, sovrumsavdelning antingen för gäster eller för den stora familjen, vardagsrum i två plan med utsikt ner mot vattnet, tre helrenoverade badrum, källarplan om ca 300 kvm med bl a f.d. stort frysrum, vinrum, snickarrum, bastu m.m.

-------------------

Det sjuka är att vi skulle kunna sälja vårt relativt oansenliga hus i en stockholmsförort och köpa det huset som ligger precis vid vattnet, vi skulle inte ens behöva lägga något emellan!! :x OK, det blir långt att åka om man måste jobba i Stockholm men när man gått i pension...:rolleyes:
det är väl pendlingsavstånd...., när jag budade på ett hus i Söderhamn slogs Stockholmarna om det å priset sköt i höjden
Men det kan bli en överraskning, om nån snor koppartaket :(

hsd
kan vara sålt, finns inte kvar hos mäklaren

hsd
booli:
Slutpriset är baserat på sista bud

Bostadsannonsen är bortplockad och slutpriset är det sista budet som Booli registrerade.

Krilleman
Vänta ett par månader så har lagfarten gått igenom så står det vad slutpriset blev på "riktigt".

hsd
jomenvisst men så intresserad är jag inte
jag tycker bara att mäklaren inte skulle stänga ner annonsen , istället bara lägga till att budgivningen är slut och fastigheten såld

Krilleman
Gör inte alla mäklare på det sättet?

När alla andra budgivare är ute ur leken och säljarna godtar det sista budet tas annonsen bort.

C
krilleman_215 skrev:
Gör inte alla mäklare på det sättet?

När alla andra budgivare är ute ur leken och säljarna godtar det sista budet tas annonsen bort.
Utom från skyltfönstret. Där tillämpas uppenbarligen en annan marknadsföringsstrategi av någon underlig anledning.

Jag gick förbi huset idag. Mäklarens skylt stod kvar och det såg lika jävligt ut som tidigare. Ska bli intressant att följa utvecklingen.

harry73
krilleman_215 skrev:
Vänta ett par månader så har lagfarten gått igenom så står det vad slutpriset blev på "riktigt".
Vet någon hur det gick för huset? Tittar man på slutpriser i hemnet finns det ett hus som såldes 2015-09-11 för 5,6 milj, men det är inte trådens hus, men det ligger på andra sidan gatan.

PS
OK nu hittade jag huset https://www.booli.se/bostad/2075698
priset är 5 milj baserat på lagfartsinfo, så det blev 5 milj i alla fall
Vet någon om de håller på att renovera?

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.