282 135 läst · 991 svar
282k läst
991 svar
Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete
Ah, tack för förklaringen 👍fredrikchail skrev:OSB är gjort av träfibrer som anses vara ett material som rör sig vid temperaturskillnader, samt fuktighet mellan årstiderna och då är risken för sprickbildningar skulle jag säga jämfört med gipsskivor som anses vara ett ”dött” material. Sen är OSB rätt ojämn till ytan och det skulle nog medföra att det syns igenom tapeterna.
Då är även tapeten på plats! Gick smidigt när man inte behöver ta hänsyn till mönsterpassning 😄
Vi ramlade över ett begagnat spabad på Marketplace där priset var så bra att vi valde att chansa 😄 fick möjlighet att komma dit och se badet fyllt med vatten och testköra det. Locket var trasigt och alla nackkuddar var dåliga samt träramen på ena sidan var helt genomrutten.
Vi hämtade badet i slutet på 2023 och jag visste att jag inte kunde hinna felsöka och fixa det innan vintern så jag valde att tömma det och lossa alla kopplingar och suga ut allt vatten med våtdammsugare.
När det blev plusgrader var det dags att se över vad som behövde göras 👍
Vi bestämde oss för att ställa badet i vårt uterum på baksidan så kan man bada enkelt oavsett väder 😄 detta rummet har vi generellt varit dåliga på att använda och det har använts mer som vinterförvaring för alla möbler som finns ute på altan. Lite städning senare så var det redo.
Dags att lyfta spabadet på plats 👍 även här valde vi att ställa badet på järnrör så man enkelt kunde rulla in det på plats. Väl under tak behöver jag se över skadorna och rengöra det 😄
Nackkuddarna är i dåligt skick, så dessa behöver bytas. Badet är riktigt skitigt så det ska rengöras också.