Veitur jag vill veta hur service o garanti funkar?

Ok kan du även fixa program vara till den?

MBygga skrev:
Kabeln bör vara förtent och ha ett vattentätt och UV-beständigt hölje för att vara länge. Man kan använda vanlig kabel men då lär man få leta kabelbrott och andra störningskällor efter ett par år. Billigaste kabeln har Poolrobot [länk] jag vet dock inte om den har de egenskaper jag skrev om men det borde den ha. Bäst är att ringa och fråga. Skarvar gör man enklast med HQ/Gardena skarvar som är silikonfyllda och väldigt enkla att använda, finns i sexpack på Hornbach för 99 kr, eller styckvis här [länk] Man kan löda och använda krympslang också men det är ju mer komplicerat och tidsödande. Skarvarna är också öppnings- och återanvändningsbara.
Har fått svar från Poolrobot som svarar så här:
Vår egen slingkabel är enbudget modell och håller inte lika hög kvalité som original kablar.Vår kabel är fullt funktionsduglig och kommer hålla i många år, men är varkenUV beständig eller förtänt! Vi kommer få hem en kabel om 3 dagar som kommervara av högre kvalité men till mycket bättre pris än original. Den kabelnär förtent och är därmed förstärkt för mot skada, den är dock svart (om mantycker färgen spelar roll)

Så det funkar väl med en billig kabel fast kanske inte lika länge.

HL1 skrev:
Har fått svar från Poolrobot som svarar så här:
Vår egen slingkabel är enbudget modell och håller inte lika hög kvalité som original kablar.Vår kabel är fullt funktionsduglig och kommer hålla i många år, men är varkenUV beständig eller förtänt! Vi kommer få hem en kabel om 3 dagar som kommervara av högre kvalité men till mycket bättre pris än original. Den kabelnär förtent och är därmed förstärkt för mot skada, den är dock svart (om mantycker färgen spelar roll)

Så det funkar väl med en billig kabel fast kanske inte lika länge.
Visst funkar det med billig kabel vilket jag också skrev men då får man som sagt troligen vara beredd på att leta kabelbrott efter några år när kabeln försvunnit ner i jorden och det tror jag inte är så kul. Annars var det bra information du kommer med(y), blir intressant att se vad den nya kabeln får för pris.

Veitur Volvo möjligtvis ;)

Ingen mer som har en klippare? Såg att dom finns på blocket nu

Hej fick idag kabeln från poolrobot och det är som sagt vanlig rk, känner sig lurad..
Skall använda den till en provplätt av gräsmattan, en sida mot en häck, en mot husväggen, en mot parkering och den sista mot resterande gräs. Får se hur nära man kan lägga begränsningskabeln mot respektive område.

OpiMaza
power650 skrev:
Hej fick idag kabeln från poolrobot och det är som sagt vanlig rk, känner sig lurad..
Skall använda den till en provplätt av gräsmattan, en sida mot en häck, en mot husväggen, en mot parkering och den sista mot resterande gräs. Får se hur nära man kan lägga begränsningskabeln mot respektive område.
Hur grov är den?

0,5mm fabrikat Dracakabel.

Kanske låter lite mer än 65dB på filmen, eller? Jag gillar denna men eftersom den har knivar istället för disk så är jag lite osäker. Är det mulch klippning?

Nej den låter inte mer är marginelt tystare än landroiden

grymmeoffe skrev:
Nej den låter inte mer är marginelt tystare än landroiden
Vad menar du :eek:, är den marginellt tystare än Landroiden eller låter den marginellt mer än Landroiden. Är det så är den verkligen tyst för min Landroid är ju inte mycket ljudligare än en viskning på ett par meters håll..

Upplever den som lite lite tystare

• Gilla
power650
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.