241 146 läst · 1 367 svar
241k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Vad menar du? Funkar det inte med slänter som begränsas av kabeln? Det mesta av min tomt lutar då det är en skogstomt. Jag hoppas verkligen att det kommer att funka blir klar med kabeldragnibgen ikväll.Maver1ck skrev:
Fränt..Jag behöver också dubb till min Worx2 slirar överallt men jag såg på en youtube sida en kille som hade satt i skoterdubbar en dyrare men kanske mera varaktig ide...Alla nya ideer med bättre grepp gillar jag.
Nu har jag några frågor,
om man inte använder schema och areor, går den då ut och klippet överhuvudtaget eller måste man sätta igång den manuellt?
Om man vill atg den skall kantklippa (klippa när den följer slingan), gör den endast det om man sätter ut den och sätter igång den med auto?
om man inte använder schema och areor, går den då ut och klippet överhuvudtaget eller måste man sätta igång den manuellt?
Om man vill atg den skall kantklippa (klippa när den följer slingan), gör den endast det om man sätter ut den och sätter igång den med auto?
Då måste du startat den manuellt.Maver1ck skrev:
Om man vill atg den skall kantklippa (klippa när den följer slingan), gör den endast det om man sätter ut den och sätter igång den med auto?[/QUOTE]
Har du Line on på så följer klipparen tråden till laddaren sedan backar den ut och klipper som vanligt, den kantklipper även när den går ut från laddaren till "areor" om du använder det.
Har du Line on på så följer klipparen tråden till laddaren sedan backar den ut och klipper som vanligt, den kantklipper även när den går ut från laddaren till "areor" om du använder det.[/QUOTE]power650 skrev:
ok, så om jag fattar det hela rätt så går den ut till area1 till triggerpunkten och börjat kantklippa vid LINE ON.
Så vad jag förståt så måste jag lägga hela slingan i en area för att få den att gå ut och klippa med automatik, och då kan den endast klippa 250min /dag.
Annars måste jag dela upl tomten i fler areor?
Kan man överhuvud taget använda sig av fler areor om man har en slinga som bara går runt hela tomten?
Redigerat:
ok, så om jag fattar det hela rätt så går den ut till area1 till triggerpunkten och börjat kantklippa vid LINE ON.Maver1ck skrev:
Så vad jag förståt så måste jag lägga hela slingan i en area för att få den att gå ut och klippa med automatik, och då kan den endast klippa 250min /dag.
Annars måste jag dela upl tomten i fler areor?
Kan man överhuvud taget använda sig av fler areor om man har en slinga som bara går runt hela tomten?[/QUOTE]
Du kan använda alla 3 areor på en slinga som bara går runt tomten.
Prova skruvdubb som man han har till fyrhjulingar
Jag skulle säga att det är lite oklart. Jag fick det aldrig att funka innan jag började med subareor, men nu när jag ställt in olika släppunkter så verkar det som att den kör kontinuerligt om jag har 'line off' (vet inte om det är relevant dock) och startar klipparen manuellt i auto-läge. Då kör den, laddar, och går ut och kör igen. nonstop, utan hänsyn till schemainställningar. Som sagt så gjorde den inte det tidigare, men det är möjligt att det är något med subareor eller line-inställningen som triggar beteendet.Maver1ck skrev:
Jag är också lite förvirrad men nu kan jag sammanfatta.wiad skrev:Jag skulle säga att det är lite oklart. Jag fick det aldrig att funka innan jag började med subareor, men nu när jag ställt in olika släppunkter så verkar det som att den kör kontinuerligt om jag har 'line off' (vet inte om det är relevant dock) och startar klipparen manuellt i auto-läge. Då kör den, laddar, och går ut och kör igen. nonstop, utan hänsyn till schemainställningar. Som sagt så gjorde den inte det tidigare, men det är möjligt att det är något med subareor eller line-inställningen som triggar beteendet.
Kantklippning är ingen bra funktion då den med stor sannolik fastnar någonstans hela tiden, om man inte vill att den skall fastna så får man flytta ut slingan och tappar man liksom syftet. Det hade varit bättre om det funnits en guidetråd till laddaren så att den inte behövt följa huvudslingan tillbaks, på det sättet kunde man skippa kantklippning och lägga slingan närmre.
Nu har hag schema med areor men satt LINE OFF, hab har fortfarande inte gått ut på sith schema. Är det så att för att använda schema så måste man köra LINE ON, framgår inte riktigt i manualen.
Dessutom när jag la in areor så började den kantklippa motsols, då fatsnade den på nya hinder.