Maver1ck skrev:
Jag är också lite förvirrad men nu kan jag sammanfatta.

Kantklippning är ingen bra funktion då den med stor sannolik fastnar någonstans hela tiden, om man inte vill att den skall fastna så får man flytta ut slingan och tappar man liksom syftet. Det hade varit bättre om det funnits en guidetråd till laddaren så att den inte behövt följa huvudslingan tillbaks, på det sättet kunde man skippa kantklippning och lägga slingan närmre.


Nu har hag schema med areor men satt LINE OFF, hab har fortfarande inte gått ut på sith schema. Är det så att för att använda schema så måste man köra LINE ON, framgår inte riktigt i manualen.
Dessutom när jag la in areor så började den kantklippa motsols, då fatsnade den på nya hinder.
Jag kör med line on o schema, det funkar. Har du lagt in memory points? Håller med om att guide hade vart bra o kunna kantklippa när man vill.
 
Kom på att jag la in minnespunkter o när den stannade på den sista så lyfte jag maskinen till stationen o satte igång den därifrån med schema! Första gången så tryckte jag på hemknappen o då fick jag lite problem med schema. Stannar man klippningen under schema när den klipper så måste man starta den från laddstationen igen annars kör den bara automode!
 
Nej som jag precis skrev så blev jag sponsrad av min återförsäljare
 
grymmeoffe skrev:
Nej som jag precis skrev så blev jag sponsrad av min återförsäljare
Grymt snygg! Vad lackade du med?
 
tlsv skrev:
Grymt snygg! Vad lackade du med?
En vän som är lackerare
 
Nu fastnade den när den var på väg till en memory point startade den igen med automode då fortsatte den slingan men tog några extra varv? Jag kör nu schema med line off och det verkar funka för denna gång...
 
grymmeoffe skrev:
En vän som är lackerare
Bra finish:)
 
Maver1ck skrev:
Nu fastnade den när den var på väg till en memory point startade den igen med automode då fortsatte den slingan men tog några extra varv? Jag kör nu schema med line off och det verkar funka för denna gång...
Kolla om den går på schema sen, efter den laddat. När jag gjorde som du så startade den i automode o då verkar det som den klipper dygnet runt!
 
Hej. Nu är jag i desperat behov av hjälp. Har dragit färdigt kabeln och kopplat in laddaren. Allt verkar ok.
Jag lägger in att jag ska köra med 3 areor. Trycker på start och den går på kabeln och jag anger de 3 släpp punkterna. Då stannar den. Bär tillbaka den till laddaren och lägger in schema tid. Har Line on.
Inget händer. Den startar inte vid schema tid. Då provar jag med auto och trycker yes. Inget händer. Den reagerar inte alls på fjärren längre heller. Provar att köra Hem, men inget händer.
Har gjort återställning flera gånger utan att få någon skillnad.
F....n den gick ju häromdagen. Har ni något tips?
 
HL1 skrev:
Hej. Nu är jag i desperat behov av hjälp. Har dragit färdigt kabeln och kopplat in laddaren. Allt verkar ok. Jag lägger in att jag ska köra med 3 areor. Trycker på start och den går på kabeln och jag anger de 3 släpp punkterna. Då stannar den. Bär tillbaka den till laddaren och lägger in schema tid. Har Line on. Inget händer. Den startar inte vid schema tid. Då provar jag med auto och trycker yes. Inget händer. Den reagerar inte alls på fjärren längre heller. Provar att köra Hem, men inget händer. Har gjort återställning flera gånger utan att få någon skillnad. F....n den gick ju häromdagen. Har ni något tips?
Inte låg battery spänning? Pröva att sätta den på laddning du kanske redan prövat det
 
27, 8 volt. När jag puttar in den i laddaren så står den bara där någon minut innan den backar ut några centimeter. Har för mig att jag hade högre spänning förut. Skärmen slocknar inte heller. Minns inte om den ska slockna? Lampan slocknar men inte grund ikonerna med Auto inställningar eller klocka.
 
Redigerat:
Lyser symbolen för laddstation ?
 
Ja. Nu lyser den. Har testat med att flytta hela laddstationen till ett annat ställe. Med en liten testslinga. Där stod den länge och tog laddning. Efter det funkar auto igen. Flyttade tillbaka där den ska stå och då funkade den inte. Efter ett tag tror jag att trixet är att lossa laddsladen från laddstationen och sätta tillbaka. Då tar den laddning och nu funkar auto. Ska göra om schema och area nu så får vi se. Det verkar vara lite hickups.
 
HL1 skrev:
27, 8 volt. När jag puttar in den i laddaren så står den bara där någon minut innan den backar ut några centimeter. Har för mig att jag hade högre spänning förut. Skärmen slocknar inte heller. Minns inte om den ska slockna? Lampan slocknar men inte grund ikonerna med Auto inställningar eller klocka.
Så gör min med nu när den är fulladdad, sen går den ut på sin schemalagda tid.
 
Har testat igen. Samma fel. Står bara någon minut innan den backar ut. Men startar inte på schema tid. Drog ur laddaren i både nät änden och laddstationen och efter det blir den kvar på laddning länge. Fattar inte vad som är fel. Efter att den laddar ok så funkar Auto igen men efter att ha satt area punkter så funkar inte auto heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.