31 807 lÀst · 112 svar
32k lÀst
112 svar
Thermopool med infinity (overflow)
Kul att se lite verkliga installationsbilder. đ Har 40kvm balkong att lĂ€gga, och har varit inne pĂ„ samma system.
StĂ„r "KG per mÂČ:39.58" under Förpackning, men det mĂ„ste vĂ€l vara den faktiska vikten lagd de syftar pĂ„? I sĂ„ fall ungefĂ€r samma som betongpannor vilket funkar för mig.
StĂ„r "KG per mÂČ:39.58" under Förpackning, men det mĂ„ste vĂ€l vara den faktiska vikten lagd de syftar pĂ„? I sĂ„ fall ungefĂ€r samma som betongpannor vilket funkar för mig.
Hur kÀnns det att gÄ pÄ? Borde vara lite mer stegdÀmpning Àn ett konventionellt stengolv pÄ bÀdd.
Varje platta (60x60 cm) vÀger ca 14 kg. NÀr jag berÀknade hÄllfastheten/bjÀlklaget sÄ anvÀnde jag tegelpannor i modellen.D David_Berglund skrev:
Det kÀnns minst lika stabilt om inte mer Àn vÄrt trÀdÀck. Jag köpte till en dÀmpning/packning som man lade pÄ varje fot ocksÄ.D David_Berglund skrev:
Men satan vad snabbt det gick att lÀgga allt. Har man bara gjort ett bra underarbete och Àr noggrann med första raden sÄ lÀgger man en platta i minuten sjÀlv ungefÀr.
Kul att du verkar nöjd.N ninjaharry skrev:Det kÀnns minst lika stabilt om inte mer Àn vÄrt trÀdÀck. Jag köpte till en dÀmpning/packning som man lade pÄ varje fot ocksÄ.
Men satan vad snabbt det gick att lÀgga allt. Har man bara gjort ett bra underarbete och Àr noggrann med första raden sÄ lÀgger man en platta i minuten sjÀlv ungefÀr.
Det fÄr nog bli samma koncept pÄ vÄr balkong. Blir kanske dubbla pengen emot trall i vÄrt fall (som inte behöver bygga bÀrverk pÄ samma sÀtt om vi vÀljer plattor) men jag tÀnker mig att livslÀngden och underhÄllsfriheten Àr oslagbar och det blir ju vÀldigt mycket mer exklusivt.
Jag har tidigare varit orolig för att det skulle bli för tungt, men det verkar ju inte vara nÄgon fara.
Det dĂ€r Ă€r ju risken att jag mĂ„ste kopiera. đ Var köpte du fötter och dĂ€mpning?N ninjaharry skrev:Det kĂ€nns minst lika stabilt om inte mer Ă€n vĂ„rt trĂ€dĂ€ck. Jag köpte till en dĂ€mpning/packning som man lade pĂ„ varje fot ocksĂ„.
DÄ var liner pÄ plats. Dags att börja fylla och montera packningar för inlopp mm.
Vilken kÀnsla! Snygg fÀrg pÄ linern oxÄ!
Ser fram emot att lĂ€sa erfarenheterna frĂ„n nivĂ„ och tank-systemet. đđ
Ser fram emot att lĂ€sa erfarenheterna frĂ„n nivĂ„ och tank-systemet. đđ
Det undrade svetsarna ocksÄ⊠đR Robin Wahlman skrev:
Det ska ner en rulle med lameller bakom trappan. En lounge-bĂ€nk ovanpĂ„ den och en âvĂ€ggâ som avskiljer den frĂ„n resten av poolen.