305 517 läst · 1 096 svar
306k läst
1,1k svar
Thermopool 3x6 på en månad
Jag använde riktig cleaner, den innehåller butanon, inte aceton.
Känns väldigt dumsnålt att chansa just med rengöring.
https://www.dammbutiken.se/griffon-cleaner-125ml-rengoring-for-pvc
Allt fungerade direkt, inga läckage alls.
Känns väldigt dumsnålt att chansa just med rengöring.
https://www.dammbutiken.se/griffon-cleaner-125ml-rengoring-for-pvc
Allt fungerade direkt, inga läckage alls.
jag har också den cleanern men skrev aceton. Det är exakt samma effekt på PVC. Det jag ät noga med är däremot att använda det blå limmer för där märker jag en skillnad.Peter2400 skrev:
Nybyggare
· Skåne
· 291 inlägg
Använt tangit aceton och tangit lim.
Viktigt dock med oljefri aceton.
Viktigt dock med oljefri aceton.
Poolen nådde 32 grader vid elvatiden idag. Då tog vi bort täcket och började bada. Sen dess har värmepumpen stått helt stilla och temperaturen i poolen är fortfarande 32 grader åtta timmar senare.
Jag trodde först att pumpen var sönder eftersom den aldrig startade men när jag ändra inställningarna till 34 grader så startade den direkt.
Är inte det sjukt?
Jag trodde först att pumpen var sönder eftersom den aldrig startade men när jag ändra inställningarna till 34 grader så startade den direkt.
Är inte det sjukt?
![Jonas Persson](https://static.byggahus.se/forum/avatars/s/135/135696.jpg?1590827901)
Jonas Persson![Premium Premiumikon: Skruvdragare](/forum/styles/main/premium/skruvdragare.svg)
Intresserad
· Stockholm
· 2 733 inlägg
Jonas Persson![Premium Premiumikon: Skruvdragare](/forum/styles/main/premium/skruvdragare.svg)
Intresserad
- Stockholm
- 2 733 inlägg
Var det kallt, frös du?Katarsis skrev:
Poolen nådde 32 grader vid elvatiden idag. Då tog vi bort täcket och började bada. Sen dess har värmepumpen stått helt stilla och temperaturen i poolen är fortfarande 32 grader åtta timmar senare.
Är inte det sjukt?
Det är mycket energi i vatten så det tar tid att kyla och värma. Vi hade regn i två dagar i veckan. Mao kallt, trots det sjönk vattentemperaturen bara två grader ner till kyliga 29,5 °C.
Har omlokaliserat till en infinitypool, lite kallare (24°C), men helt underhållsfritt.
Glad Midsommar!
Jag är bara förvånad över att poolen höll sina 32 grader hela dagen utan täcke eller tillskott av ny värme. Det är ju bara positivt dock.Jonas Persson skrev:
Var det kallt, frös du?
Det är mycket energi i vatten så det tar tid att kyla och värma. Vi hade regn i två dagar i veckan. Mao kallt, trots det sjönk vattentemperaturen bara två grader ner till kyliga 29,5 °C.
Har omlokaliserat till en infinitypool, lite kallare (24°C), men helt underhållsfritt.
Glad Midsommar!
Glad midsommar
Hoppas ni alla hade en fin midsommar. Flera här inklusive jag sa att detta var den bästa midsommarafton någonsin.
Tack till er alla som har hjälpt till att ro detta projektet iland i tid.
Tack till er alla som har hjälpt till att ro detta projektet iland i tid.
Har inte plats men slipar redan på vårt ultimata mål då vi ska bygga hus. Då blir det 8x4 med djupdel och gaveltrappa.Jonas Persson skrev: