V växelventil skrev:
Japp låt det jobba lite så får vi se om den stannar.
Nu har ja fått felkod igen, suck.
Dessa värden hade jag 25 minuter efter felkoden registrerades.
Verkar dock som kompressor gick trots larm om ja tolkar alla värden rätt.
Får bli o mäta givarn på kompressorn imorgon o se om ja blir klokare kanske
 
M magnusfridesund skrev:
Nu har ja fått felkod igen, suck.
Dessa värden hade jag 25 minuter efter felkoden registrerades.
Verkar dock som kompressor gick trots larm om ja tolkar alla värden rätt.
Får bli o mäta givarn på kompressorn imorgon o se om ja blir klokare kanske
 
  • Digital display showing operational data with temperatures for heating systems.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital display visar driftdata, temperaturer och tryck för ett tekniskt system.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det verkar skumt.Har du någon inomhusgivare?
 
V växelventil skrev:
Ja det verkar skumt.Har du någon inomhusgiv
Ingen aning, ja tror inte de. Har kollat på innedelen o ja ser inte några kablar som sticker iväg till nån innegivare
 
M magnusfridesund skrev:
Ingen aning, ja tror inte de. Har kollat på innedelen o ja ser inte några kablar som sticker iväg till nån innegivare
Ska klura lite och kolla på jobbet för där det står värmebehov har en fördröjning så den inte ska starta och stoppa för mycket men det stod 0 i början verkar knepigt. Återkommer imorgon.
 
V växelventil skrev:
Ska klura lite och kolla på jobbet för där det står värmebehov har en fördröjning så den inte ska starta och stoppa för mycket men det stod 0 i början verkar knepigt. Återkommer imorgon.
Okej gör så. Jättetack igen, ja är otroligt tacksam för all tid du lägger ner på mig o mitt problem 🙏😊
 
M magnusfridesund skrev:
Okej gör så. Jättetack igen, ja är otroligt tacksam för all tid du lägger ner på mig o mitt problem 🙏😊
Det är fortfarande samma felkod?
 
V växelventil skrev:
Det är fortfarande samma felkod?
Jajamen
 
M magnusfridesund skrev:
Jajamen
Den gröna lampan står den och blinkar?Du vet inte om ni haft oväder med blixtnedslag så det var därför givaren gav upp?
 
V växelventil skrev:
Den gröna lampan står den och blinkar?Du vet inte om ni haft oväder med blixtnedslag så det var därför givaren gav upp?
Nu hade ja fått larm/felkod igen. Vid larm blinkar den, stänger jag av och slår på igen så lyser dne med fast sken.
Sa aldrig de förut men jag har gjort norsk reset också.
Haft problem med dehär redan i våras men de hände kanske 5 gånger bara så tror inte blixtnedslag har orsakat detta.
Bytte utetempgivarn pga efter lite googling kunde ja förstå att OLP givare o utetemp lira ihop. En återförsäljare av delen hävda i beskrivning att den tempgivare ofta kunde ge felkod 320 så ja chansa med den. Blev en förbättring så ja har kanske 4 larm per dag ist för över 10 larm så nån skillnad gjorde de
 
Tittar du att du har liknade inställningar som standardvärdet på din pump.
 
  • Tabell med temperaturinställningar för olika funktioner på svenska: rumstemperatur, driftläge, värmekurvor, begränsningar.
Ta du en bild på dina värden .Tyvärr har du väldigt många inställningar på din modell som kan ställa till det.Du vet inte om du har EVU inkopplat som är som en kalender som du kan styra som ska stopp/starta efter önskemål?
 
  • Display visar värmedata: värmebehov, utomhustemperatur, rumstemperatur, varmvatten, matarledning, kondensor in och ut temperaturer.
V växelventil skrev:
Ta du en bild på dina värden .Tyvärr har du väldigt många inställningar på din modell som kan ställa till det.Du vet inte om du har EVU inkopplat som är som en kalender som du kan styra som ska stopp/starta efter önskemål?
Vad ja minns så tror ja jag har den inställd som din första bild men är inte säker. Kollar ikväll efter jobbet.
Har en kalenderfunktion i menyn men om den är inställd eller aktiverad vpgsr ja inte heller svara på, det får ja kolla upp också
 
M magnusfridesund skrev:
Vad ja minns så tror ja jag har den inställd som din första bild men är inte säker. Kollar ikväll efter jobbet.
Har en kalenderfunktion i menyn men om den är inställd eller aktiverad vpgsr ja inte heller svara på, det får ja kolla upp också
Sätt pumpen i läge "värmepump" och se om det blir någon skillnad eftersom du bytte givare och den forfarande larmar så det inte är något annat som påverkar.
 
Om du inte gjort rent filtret så kan du prova för som sagt din modell är lite känslig mot andra pumpar.
 
  • Anvisning för rengöring av smutsfilter på värmeanläggning, inkluderar diagram och steg-för-steg instruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.