A arowe17 skrev:
Ordning på vad? Det är ju bara en fil och stoppa in usb-minnet i pumpen?
Har provat att stoppa i usb minnet och filen kommer upp och jag trycker på installera. Därefter startar pumpen om, men den har inte uppdaterat sig när jag kollar. Därav min fråga då jag funderar på om jag missar något?

Eklanda6 Eklanda6 skrev:
Har provat att stoppa i usb minnet och filen kommer upp och jag trycker på installera. Därefter startar pumpen om, men den har inte uppdaterat sig när jag kollar. Därav min fråga då jag funderar på om jag missar något?
Hmm.. Någon Thermia-expert här på forumet som kan svara?

A arowe17 skrev:
Nej, jag har inget mer.
Ok, installatören lovade skicka ett USB med filerna så det ska nog lösa sig nu. Lägger in info här sedan.

Eklanda6 Eklanda6 skrev:
Vilken version har du på programvaran i dag?

C ChristerEr skrev:
Vilken version har du på programvaran i dag?
Nu är det version 10.1.5 i den.

Vad betyder "L"? Hittar inget i bruksanvisningen. Skärmbild av en display med en symbol "L" bredvid en klocka som visar tiden 10:48.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag gjorde uppdateringen på min Thermia Atlas nyss, fungerade perfekt.
Display av Thermia Atlas med modell, genesis och serienummer efter uppdatering.
Skapa konto
Display på Thermia Atlas visar två filer, Genesis_14.00.002 (2).m3f och Genesis_14.00.002 (4).m3f, med datum 2023-09-01.
Skapa konto
Skärmvisning av Thermia Atlas uppdatering med texten "Tillämpar…
Skapa konto
Skärm på Thermia Atlas värmepump som visar uppdateringsmeddelandet "Genesis, Please wait...".
Skapa konto
Bild på Thermia Atlas uppdateringsskärm med inställd temperatur på 21°C och en cirkel med blå och röda punkter.
Skapa konto
Skärm med versionsinformation för Thermia Atlas, modell Atlas 12 400V, med Genesis- och serienummer visas.
Skapa konto

Ska man kunna uppdatera från v14 till 16 om man kopplar in en ethernetkabel och kopplar upp sig med appen Thermia Online? Jag är uppkopplad och kommer åt min pump från appen, men förstår inte om det går uppdatera mjukvaran den vägen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.