P Pappa1986 skrev:
2 dagar med tapetsering och lite lister och Smyg.
Fattades givetvis några lister så blir att beställa lite till.
Idag ska det målas tak mm. Skönt att sovrummet börja bli färdigt :D
[bild] [bild]
Hittade precis den här tråden och jag säger bara WOW! Vilken inspirationskälla ni är!
Jag har bara skummat igenom och tittat på bilderna än för jag blev så ivrig och ville se ALLT på en gång!

Jag ska läsa allt i lugn och ro sen.......en snabb fråga bara: Hörnen som du har vid listerna runt de ställen där det är tapetserat inuti var har ni hittat dem? Helt underbara!
Stuckaturlisterna som ni har som taklister har vi likadana i vårt hus som vi har byggt. Älskar dem!
Det här var helt klart den mest inspirerande tråden ever på detta forum!
Det är nästan så jag lära skaffa instagram så jag följa er där också.....
Tack för att ni delar med er!
 
  • Älska
Pappa1986
  • Laddar…
D dinos skrev:
Hittade precis den här tråden och jag säger bara WOW! Vilken inspirationskälla ni är!
Jag har bara skummat igenom och tittat på bilderna än för jag blev så ivrig och ville se ALLT på en gång!

Jag ska läsa allt i lugn och ro sen.......en snabb fråga bara: Hörnen som du har vid listerna runt de ställen där det är tapetserat inuti var har ni hittat dem? Helt underbara!
Stuckaturlisterna som ni har som taklister har vi likadana i vårt hus som vi har byggt. Älskar dem!
Det här var helt klart den mest inspirerande tråden ever på detta forum!
Det är nästan så jag lära skaffa instagram så jag följa er där också.....
Tack för att ni delar med er!
Tack för dem värmande orden, det är verkligen väldigt kul att höra. :D
Alla lister har vi köpt på d-cor.se
Kolla efter "hörnlister" så hittar du dem (y)
 
  • Gilla
dinos
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Tack för dem värmande orden, det är verkligen väldigt kul att höra. :D
Alla lister har vi köpt på d-cor.se
Kolla efter "hörnlister" så hittar du dem (y)
Tack - det ska jag göra. God Jul
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
D dinos skrev:
Tack - det ska jag göra. God Jul
God jul till dig med (y)(y)
 
P Pappa1986 skrev:
Ni som vill/kan och ha Instagram så följ gärna min fru under #thetinymansion
Hon har precis startat upp där. :D
Jag sökte efter det, men hittade mest inlägg om en bok med det namnet. Finns det något annat att söka på? Vilket konto är det?
 
PellePeps PellePeps skrev:
Jag sökte efter det, men hittade mest inlägg om en bok med det namnet. Finns det något annat att söka på? Vilket konto är det?
Hon har bytt namn till #sandragustafsso :D
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Tjo allihop.

Nytt år, nya möjligheter eller vad man nu ska säga.
Året kunde börjat bättre.
Varit med mellersta dottern på sjukhus under 2 veckors tid.
Bakterier i magen efter sjukvården missade en brusten blindtarm.
Operation och fullt kaos men allt har gått bra och det är det viktigaste.:heart:

Hur har det då gått med själva byggandet?
Vi har hållit på med att fixa till 12 st fönsterbågar. Imorgon ska frugan grunda dessa. Sen ska det i glas, kittning mm. Under tiden så ska jag fixa till karmarna.
Efter detta sega fönsterprojekt (säkert 100timmar)
Så kan vi snart gå på matrummet.
Isolera väggar,tak dra el mm och en hel del nya ideer som hon har fått, hehe.
Blir mer uppdateringar framöver :D(y)


 
  • Gilla
  • Älska
Piranboll och 18 till
  • Laddar…
Huvudsaken är att de nära och kära har det bra. Allt annat är egentligen oviktigt. Skönt det gått bra <3

Och skönt att projektledarn vaknat till liv så det händer saker ;)
 
  • Älska
  • Gilla
Bure och 1 till
  • Laddar…
Kasst och missa en sån sak som en brusten blindtarm.. (!), men skönt att hon piggnat på sig nu :heart:
 
  • Älska
Pappa1986
  • Laddar…
@Appendix Ja man blir påmind om vad som är det viktiga i livet och ja, nu får det allt hända något här på torpet :p hehe

@Snigla Ja, riktigt skönt. Ha varit jobbiga veckor men nu kör vi vidare :D
 
  • Gilla
  • Älska
Mathias12 och 3 till
  • Laddar…
God kväll. :D

Äntligen färdig med slipande och borttagning av färg på alla fönster och fönsterkarmar.
Riktigt drygt och många timmar i kylan.
Målningen får kvinnan göra :D och i helgen ska vi börja riva matrummet (y)

Ett avfärgat fönster och fönsterkarmar ligger på ett stökigt verkstadsgolv efter slipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fönster och karm renoverade genom slipning och färgborttagning i en rörig renoveringsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
  • Gilla
fremax och 16 till
  • Laddar…
Hej och hå.

Nu behöver jag åter igen hjälp av proffsen :D(y)

Vi gör om en altan som endast använts på sommaren. Har nu rivit ner innetaket och såhär ser det ut. Är det mögelpåväxt? Vad och hur behöver jag åtgärda innan jag sätter luftspalt och kan börja isolera? Behöver jag sätta luftspalt hela vägen ut till takfotsbrädan eller endast insida där väggen slutar?

Altanens träbjälklag med möjlig mögelpåväxt innan renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träytor under ett tak med mörka fläckar som kan vara mögel, behöver råd om sanering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RolfoHelena
  • Laddar…
Det behövs bara luftspalt där det byggs igen, såklart öppet i ändarna så det kan ventileras.

Möglet kan du tvätta bort eller låta va, det är ändå inte inomhus när du sätter luftspalt ;)
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det behövs bara luftspalt där det byggs igen, såklart öppet i ändarna så det kan ventileras.

Möglet kan du tvätta bort eller låta va, det är ändå inte inomhus när du sätter luftspalt ;)
Ok. Denna delen är en utbyggnad och på själva vinden så är det endast isolering på golvet så då är det ok att det ventileras upp på vinden?
Men nere vid takfoten så så sätter man ju en bräda men då sätter man inte den ändan upp? lämna 25mm som en läkt eller?

Edit= ju mer man läser om ventilerad takfot, ju mer konfundersam blir man. Vilket är rätt egentligen?
Luften kommer ju upp på vinden och då blir det ju kallt där uppe.... hmmm det va svårt detta
 
Redigerat:
Åsa Lund
Ser ut som blånad? Möjligen med inslag av mögel oxå
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.