10 130 läst · 50 svar
10k läst
50 svar
Test sju batteridrivna fönsterskrapor
Någon borde - som sagt - fråga "dem"
Kanske nån av de som är helt säkra på att proffsen inte använder batteridriven skrapa? För de verkar ju ha kontakter med proffs?
Själv känner jag inte proffs, jag har bara provat att tvätta med vanlig skrapa respektive batteridriven skrapa, så jag vet vad jag tycker är smidigast.
Själv känner jag inte proffs, jag har bara provat att tvätta med vanlig skrapa respektive batteridriven skrapa, så jag vet vad jag tycker är smidigast.
Viftar till med en microduk efter Kärcherns ränder, då blir resultatet topp!
Och som tidigare nämnts är det inte många sekunders användande per fönster, så de där 30min räcker en bit
Jag menar vem orkar putsa alla fönster på en 2-plans villa i sträck
Och som tidigare nämnts är det inte många sekunders användande per fönster, så de där 30min räcker en bit
Jag menar vem orkar putsa alla fönster på en 2-plans villa i sträck
Arkitekten fick (bl a) instruktion att de stora fönsterpartierna skulle kunna tvättas utifrån utan stege dvs de fick inte vara högre än att jag kan nå överkanten utan hjälpmedel. Funkar mycket bra. Behöver jag verkligen en Kärchner ...?
Jag tyckte den fungerade bra.C Christoffer85 skrev:
Hade lite svårt att komma åt längst ner på fönsterna när fönsterbänken tog i. Det blir fel vinkel på bladet för att det ska dra med sig allt och lämnar därför små ränder sista biten. Har exakt samma problem med vanliga skrapor så det va ingen skillnad.
I och med att vattnet ändå skulle sugas upp kunde jag tvätta fönsterna med riktigt mycket vatten utan att behöva tänka på att ha massa handdukar och papper som skydd längst nere. Jag tror att det va därför jag gick genom fönsterna lite snabbare än vanligt och ändå fick ett bra resultat, trots att jag fick gå över kanterna med mikrofiberduk för att få med det sista, precis som vanligt.
Kort sagt, den fungerade precis lika bra som en vanlig skrapa. Den stora skillnaden är att det inte blir lika kladdigt.
Angående vikten så var den absolut inte några problem. Jag har vanliga kopplade fönster så alla högerfönsters utsida togs med vänsterhanden utan några som helst problem.
En dedikerad maskin gör ju alltid ett tråkigt jobb lite roligare men är det värt 873:-? Det är upp till var och en att avgöra. Man får många vanliga skrapor för det priset.
På grund av sommarens alla flugor så kommer fönsterna att behövas putsas igen innan vintern och jag kommer använda boschen även då, trots att jag har vanliga skrapor liggandes. Så man får väl anta att jag är nöjd med den.
Har någon några frågor är det bara att ställa dem så ska jag svara efter bästa förmåga.
Liknande trådar
-
Testamente
Juridik -
Avslutad: Vi tävlar ut de batteridrivna gräsklipparna från testet!
Tävling -
Test gräsklippare batteri – vi utser bästa batteridrivna gräsklipparen 2024
Artikelkommentarer -
Test lövblås - bästa batteridrivna lövblåsen - bäst i test
Artikelkommentarer -
Om vårt nya test av batteridrivna lövblåsare
ByggahusTV