Japp, fantastiskt kul när ens ”gamla” dammsugare faktiskt får fler funktioner och bara blir smartare med tiden!

Att den helt själv per automatik skapar olika rum i huset och sedan dammsuger igenom dem på ett mycket bättre och mer logiskt sätt rum för rum är ett fantastiskt lyft! (y):D
 
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Har sedan vi flyttade in i huset för fyra år sedan haft en Neato XV Signature Pro, efter ett batteribyte efter två år är nu batteriet slut igen, borsten slut, displayen har gått sönder, lasern verkar bli sämre, samt dammluckan lossnar under drift. Reservdelar är dyra alternativt går inte få tag på alls.
Det är helt enkelt dags att pensionera (Damm)-Tusse.

Välkommen (Robot)-Sten, en Roborock S5 Max. (En av de förra ägarna hette Sten och vi skämtar nu om att detta är första gången en Sten städar huset)
De har som slogan "Rediscover clean" och det känns verkligen! Vilket lyft!

[bild]
Hur är S5 max på mopptorkning? Om ni testat
 
Skulle inte kalla det för mopptorkning.

Den drar ju bara en fuktad trasa över golvet... det tar väl upp lite damm kanske. Inget vi använder särskilt ofta, men ibland.

Se det som en bonus, inte som anledningen till att köpa den.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Vi är nöjda med vår Roborock (y)
Jag har tre vänner som kör Roborock S5 och alla verkar nöjda.

Var nöjd med Neaton i början, och vi har ju fått in "robotrutinen" vilket innebär att vi röjer av allt på kvällen och går ett snabbt varv innan vi åker till jobbet. I början funkade det bra med Neaton, men vi uppfattade den som att den blev dummare med tiden, fastnade på ställen den inte brukade, kunde inte hitta hem, städade ett rum tre gånger men inte resten av huset.
INGA uppdateringar alls heller.
När skärmen gick sönder kontaktade jag Neato om att hitta en reservdel, de tyckte jag skulle göra en återställning först, det hjälpte givetvis inte alls, men den tappade alla inställningar, så nu måste vi starta den manuellt istället för med timer.

Just att Roborocken får featureuppdateringar ser jag som ett stort plus! Och reservdelar verkar lättillgängliga och vettigare prissatta.

@Alfons3301 Har inte provat än, Sten flyttade in förra fredagen och har just nu fullt upp med att hitta allt damm som Tusse missat det senaste halvåret =)
 
A
Det röriga för Roborock är att det finns två appar, xiaomi home och roborock. Innan jag lärde mig det av en slump...
Nu använder jag Roborock-appen för där finns tex stöd för sekvens av rum och stöd för flera våningsplan. Osäker på om xiaomi home har det
 
A Alfons3301 skrev:
Det röriga för Roborock är att det finns två appar, xiaomi home och roborock. Innan jag lärde mig det av en slump...
Nu använder jag Roborock-appen för där finns tex stöd för sekvens av rum och stöd för flera våningsplan. Osäker på om xiaomi home har det
Vad sa du nu? Kan Roborock-appen hantera flera våningar på en S5x? (Xiaomi kan det inte).
 
Använder enbart Xiaomi appen! Funkar kanonbra....

Går att välja vilka rum den skall städa, men inte någon särskild ordning vad jag vet? Inget jag behöver heller dock.
 
A
Skärmdump av appen Roborock som visar karta sparmodus och robotstädningsalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gränssnitt för robotdammsugare med kartredigeringsalternativ "No-go Zone", "Edit room" och "Sequence".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Färgkodad ritning av en våning med numrerade ikoner i fyra rum som visar en sekvens.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Skärmdump av Roborock S6 dammsugarapp med färgkodad karta som visar städad yta, batteristatus och städtid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Jag har en S6, så jag vet tyvärr inte vad appen Roborock klarar för S5.
På S6 kan jag ha olika våningar, map 1 och map2.
Under edit map kan man ställa in sekvens, dvs ordning på städning av rum
 
A Alfons3301 skrev:
Jag har en S6, så jag vet tyvärr inte vad appen Roborock klarar för S5.
På S6 kan jag ha olika våningar, map 1 och map2.
Under edit map kan man ställa in sekvens, dvs ordning på städning av rum
Det bör du kunna i xiaomi-appen också. S6 är en annan maskin.
 
A
tttomten tttomten skrev:
Det bör du kunna i xiaomi-appen också. S6 är en annan maskin.
Det är möjligt det går nu, men det har inte gått tidigare. Därför jag bytte app
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.