Vi har S6 sedan några veckor tillbaka och är galet nöjda! Huset är uppdelat i rum och vi har schemalagt städning i hall, kök och matplats varje dag och hela huset två dagar i veckan. Enda stället vi har lite problem med är vårt sovrum där vi har heltäckningsmatta, ibland klarar han det utan problem men ibland fastnar han och blir stående.

Kan varmt rekommendera Roborock S6!
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Nöjda med vår Roborock S6 här med sedan drygt 6v.
Händer att den hittar nån sladd och trasslar in sig i, men i övrigt tar den sig ur kniviga situationer.

Dock låg den upp och ner halvvägs ner i trappen igår när vi kom hem, sista spåret i appen var på ett av barnens rum ca 6m från trappen.. :thinking: Den verkar klarat fallet utan en skråma, svårt att tro att någon av våra katter skulle kunna puffat ner den. :oops:
 
  • Haha
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Hur funkar roborock med trösklar. Vi kommer att ha en ganska hög nivåskillnad mellan två rum ( svår att bygga bort) ca 50 mm. Fixar den det, eller kan man programmera den för olika rum, t ex att man kör dem varannan dag?
 
R realdexter skrev:
Hur funkar roborock med trösklar. Vi kommer att ha en ganska hög nivåskillnad mellan två rum ( svår att bygga bort) ca 50 mm. Fixar den det, eller kan man programmera den för olika rum, t ex att man kör dem varannan dag?
Nej några 50mm klarar den inte.
Har för mig 20mm är max.
 
  • Gilla
kanonkula
  • Laddar…
nikasp
FredrikR FredrikR skrev:
Nej några 50mm klarar den inte.
Har för mig 20mm är max.
Vår S6 klarar inte 20 mm 90 graders om den kör rakt på, bumpern trycks in och den försöker på andra sätt och kör till sist över i vinkel. Jag satte en 10 mm eklist intill så var problemet löst.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nej några 50mm klarar den inte.
Har för mig 20mm är max.
Anade det, men hur är det min andra fråga? Kan man sätta den att köra i olika rum när man har såna nivåskillnader, typ varannan dag på ena planet och varannan på det andra planet?
 
R realdexter skrev:
Anade det, men hur är det min andra fråga? Kan man sätta den att köra i olika rum när man har såna nivåskillnader, typ varannan dag på ena planet och varannan på det andra planet?
Du kan självklart bära runt den om du menar så.
Vi kör våran på 3 våningar. (y)
 
  • Gilla
realdexter och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du kan självklart bära runt den om du menar så.
Vi kör våran på 3 våningar. (y)
Tack för bra svar!!
 
nikasp
Vi har barn så jag kör nästan alltid igång den manuellt när jag plockat undan först. Också ett skönt att dra igång när man är på väg hem från semester och har nydammsuget i hela huset.
 
Någon som har koll på hur man skapar städscheman för specifika rum i appen? Jag vill t ex städa kök och hall på bestämda tider då de blir mer skitiga.

Har en S5.
 
M Mawe85 skrev:
Någon som har koll på hur man skapar städscheman för specifika rum i appen? Jag vill t ex städa kök och hall på bestämda tider då de blir mer skitiga.

Har en S5.
Man köper en S6, som har den möjligheten
 
  • Ledsen
Mawe85
  • Laddar…
Alternativt installera Home Assistant och styr det därigenom.... men bara LITE omständigare! :rofl:
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Har sedan vi flyttade in i huset för fyra år sedan haft en Neato XV Signature Pro, efter ett batteribyte efter två år är nu batteriet slut igen, borsten slut, displayen har gått sönder, lasern verkar bli sämre, samt dammluckan lossnar under drift. Reservdelar är dyra alternativt går inte få tag på alls.
Det är helt enkelt dags att pensionera (Damm)-Tusse.

Välkommen (Robot)-Sten, en Roborock S5 Max. (En av de förra ägarna hette Sten och vi skämtar nu om att detta är första gången en Sten städar huset)
De har som slogan "Rediscover clean" och det känns verkligen! Vilket lyft!

Två robotdammsugare på ett trägolv, en äldre och sliten Neato och en ny Roborock S5 Max.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Karlia och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Har sedan vi flyttade in i huset för fyra år sedan haft en Neato XV Signature Pro, efter ett batteribyte efter två år är nu batteriet slut igen, borsten slut, displayen har gått sönder, lasern verkar bli sämre, samt dammluckan lossnar under drift. Reservdelar är dyra alternativt går inte få tag på alls.
Det är helt enkelt dags att pensionera (Damm)-Tusse.

Välkommen (Robot)-Sten, en Roborock S5 Max. (En av de förra ägarna hette Sten och vi skämtar nu om att detta är första gången en Sten städar huset)
De har som slogan "Rediscover clean" och det känns verkligen! Vilket lyft!

[bild]
Vi är nöjda med vår Roborock (y)
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Man köper en S6, som har den möjligheten
Sen några månader tillbaka har min S5 möjligheten att göra rumsindelning. Det har gjort det möjligt att städa vissa rum med ett schema. Ett väldigt stort lyft och mycket lättare att sätta igång städning av specifika rum. Roligt när ens dammsugare blir bättre med tiden! Stort plus till Roborock!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.