7 836 läst · 34 svar
8k läst
34 svar
Test lövblås - bästa batteridrivna lövblåsen - bäst i test
Renoverare
· Stockholm
· 18 437 inlägg
Fyfan jag hade konfronterat gubbstruttarnaC cpalm skrev:Instämmer. Inte så mycket i att det är en helt onödig pryl, men definitivt en pryl som väldigt ofta används i onödan (dvs. där räfsa eller borste är ett fullgott eller överlägset alternativ) och som för alldeles för mycket oväsen.
Utanför fönstret till min lägenhet dyker det upp två gubbar med lövblås kl. 5 varje morgon som ägaren av kontorsfastigheten mitt emot anlitat för att "förstärka" städningen av kommunens gångbana (helt i onödan). Till råga på allt måste de av någon anledning konstant varva motorn. Min lilla ofrivillga väckarklocka.
Mycket därför vi satsade på eldrivet. Mycket därför vi flyttade till landet också om man skall vara ärlig.
Nä, kommunen kör en gång i veckan med sin (betydligt tystare) sopmaskin och det är fullt tillräckligt.raveper skrev:
De här gubbarna gör det inte för att det behövs utan för att det är det de blivit beordrade att göra.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 865 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 865 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 437 inlägg
Det tror inte jag,. Båda för ett jävla oväsen, rör om lite i grytan. Men utan att påverka så mycket, löven ligger bara på ett nytt ställe.. = ingen utveckling framåt, bara bakåt. De skall upp och bort oxå.PeterFalun skrev:
För 20 år sedan vadade vi i löv (grannens), vi har sedan dess en MTD-lövsug (som en gräsklippare), den är guld värd. Även om de flesta träd/löv idag är nedtagna. Halvmeter med löv överallt. yes idag är den overkill, men så skön.
Renoveringsnovis
· Nacka
· 99 inlägg
Verkligen! Jag bor intill en kyrkogård och det är normalt en väldigt lugn plats, en sann viloplats, men på hösten faller löven och vid vartenda löv som faller så rycker kyrkogårdsjobbarna ut med lövblåsare för att blåsa det stackars lövet tvärs över kyrkogården till en slags kompost. Glada som små barn rusar de omkring och blåser det ena lövet efter det andra. Speciella tekniker vid gångarna för att inte blåsa omkring gruset också, små lätta pustar och sedan, då det lilla lövet hoppat och farit omkring åt alla möjliga håll för att till slut landa på gräset bredvid gången så blåser de på ordentligt för att lövet ska komma närmare och närmare komposten för att till slut nå dit. Ett förfärligt oväsen för de, denna lilla lövblåsningsarme. Jag längtar efter snön. Eller tillbaka till tiden då de räfsade bort löven.AndersMalmgren skrev:
Pratade med en av jobbarna som stolt visade sina ljudisolerande hörselkåpor med inbyggd musik. "Hör bara musiken", sa han, "hör inte alls maskinens oljud". "Men det gör jag", svarade jag. "Ja, ja, men det är bara ett par timmar då och då", sa han. Sant, sant, men det är olidliga timmar.
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Det var ju smart, ska plocka fram lövblåsen och se om man blir kvitt snön från bilen med lövblåsen. Vill ju inte borsta för då repar man lackenPeterFalun skrev: