8 833 läst · 66 svar
9k läst
66 svar
Test brödrost 2 skivor - bästa brödrosten 2022 - brödrost bäst i test
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
AndersMalmgren skrev:
Du kanske betalar för kvalite mellan 99-499. Sen betalar du för marknadsföringen. En brödrost är väl en fruktansvärt enkel produkt som inte modifierats nämnvärt sedan den uppfanns, lika så dropp-kaffebryggaren, lite glas och krom gör 1000kr på priset, kommer ändå finnas någon plast detalj som ger sig efter 5-10 år.
Jag kunde betala en extra slant om den rostade skivorna på 1 minut och kunde rosta 4:a i stöten dock!
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
När det gäller brödrost har du nog rätt. Men jag skulle nog höja det lite. Tror absolut man kan få lite praktiskt förbättring ur en rost som kostar 1500.Ä Äpplesnö skrev:Du kanske betalar för kvalite mellan 99-499. Sen betalar du för marknadsföringen. En brödrost är väl en fruktansvärt enkel produkt som inte modifierats nämnvärt sedan den uppfanns, lika så dropp-kaffebryggaren, lite glas och krom gör 1000kr på priset, kommer ändå finnas någon plast detalj som ger sig efter 5-10 år.
Jag kunde betala en extra slant om den rostade skivorna på 1 minut och kunde rosta 4:a i stöten dock!
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Är du fattig?Ä Äpplesnö skrev:
Skämt åsido, det handlar väl om hur du värdesätter ditt rostade bröd. Ungarna vill ha smörstekt bröd men frugan som rostar bröd varje dag vill använda en klassisk brödrost. Vår gamla gick sönder nyligen och då köpte jag en Dualit. Kostade ju visserligen 2500:- men om man använder en sak varenda dag kan man ju kosta på sig att köpa en kvalitetsapparat. Nu går jag iofs igång lite på att det fortfarande går att hitta såpass enkla saker tillverkade i Västeuropa (tyvärr ej i Sverige) så det vägde förstås in ganska mycket. Sen finns det ju reservdelar till den med så förhoppningsvis ska den väl leva länge och om den går sönder så kan man ju laga den. Miljövänligt eller något.
Finns länk till tävlingen i inledningen av artikeln men du hittar den även här :C Crank skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/vi-taevlar-ut-5-broedrostar-fran-testet.471546/
Medlem
· Västernorrland
· 10 930 inlägg
Har en likadan fast nyare som vi använder flitigt. Så mycket att den för nån månad sen sprakade till och spiralen gick hädan. Vet inte riktigt vad som hände.......Men jag har en tre fyra lika till så de ska väl räcka ett tag. Perfekta brödrostar och de rostar ju iallafall brödet. De moderna värmer dem bara typ. Man vänder brödet när det borjar ryka bara.arneri68 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 930 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Vi har precis en sån Kitchen Aid-brödrost. Det är den enda Kitchen Aid-produkt (vi har flera) som jag verkligen inte kan rekommendera.
Den automatiska mekaniken krånglar något ofantligt. Ofta stannar bröden nere trots att rostningen är klar. En lätt örfil på sidan av maskinen brukar fixa det, men inte alltid. Det är också väldigt vanligt att bröd fastnar. Dessutom har flera delar i den böjts och ibland måste man dit med en tång och justera (tror detta kommer fungera ett väldigt begränsat antal gånger dock).
Den automatiska mekaniken krånglar något ofantligt. Ofta stannar bröden nere trots att rostningen är klar. En lätt örfil på sidan av maskinen brukar fixa det, men inte alltid. Det är också väldigt vanligt att bröd fastnar. Dessutom har flera delar i den böjts och ibland måste man dit med en tång och justera (tror detta kommer fungera ett väldigt begränsat antal gånger dock).
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Vilken kan du då rekomendera? Tex deras assistent är ju sämre än motsvarande från Ankarsrum. Jag har fått känslan de lägger mer krut på marknadsföring och formgivning än funktion.osiris skrev:Vi har precis en sån Kitchen Aid-brödrost. Det är den enda Kitchen Aid-produkt (vi har flera) som jag verkligen inte kan rekommendera.