P Putte 9497 skrev:
Det är ingen skatt utan en avgift
Haha, nej. Det är en dold skatt. Om man försöker vara snäll kan man säga att viss del av den under gränsen för statlig inkomstskatt går tillbaka till den anställda, då är man väldigt generös för du kan inte styra över dessa pengar eller hur de används.

Över statlig inkomstskatt är det ren skatt då inget går tillbaka till den anställde öht
 
  • Gilla
mnils och 1 till
  • Laddar…
Arbetsgivaravgiften är skatt som du säger men den får alla betala för sina anställda och inte bara de över spärren.

Arbetsgivaravgiften är sociala avgifter
 
P Putte 9497 skrev:
Arbetsgivaravgiften är skatt som du säger men den får alla betala för sina anställda och inte bara de över spärren.

Arbetsgivaravgiften är sociala avgifter
Över spärren så har alla förmåner som ingår i aga slutat gälla pga tak
 
F fsn skrev:
Stör mig lite att du konsekvent fortsätter att kalla anställda för arbetstagare som mer är en juridisk term för att definiera vad en anställning är för nåt.

Jag kände mig tvungen att googla ”arbetstagare” och en av punkterna är:
  • Arbetet utförs för annans räkning och under dennes ledning och kontroll.
Och baserat på det, alltså uppenbarligen helt oförmögen till egna initiativ, egen ledning av arbetet och ingen känsla för kvalité så skulle jag säga att medelmåtta låter passande och kanske tom lite för snällt.
Arbetstagare och arbetsgivare är = anställda och företagare. Ska jag skriva långsammare så du förstår?

Att kalla arbetstagare för medelmåttor är översitteri. Då har man en snäv människosyn med samma symptom som en psykisk sjuk person har.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Över spärren så har alla förmåner som ingår i aga slutat gälla pga tak
Ok.
Hur går det med spelutvecklingen då?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Ok.
Hur går det med spelutvecklingen då?
Det går framåt, kanske inte så snabbt som vi önskat då det inte är vår primära inkomstkälla och därför går mesta av tiden till konsultjobbet

Jag har dock inte jobbat personligen på spelet sedan i våras

 
Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det går framåt, kanske inte så snabbt som vi önskat då det inte är vår primära inkomstkälla och därför går mesta av tiden till konsultjobbet

Jag har dock inte jobbat personligen på spelet sedan i våras

[media]
Dang, tänk om du varit kompetent nog att jobba ordentligt.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
inte generellt. Mer ett personligt exempel då jag har en barndomsvän som just nu kör spolbil och från och till diversejobb när han lite då och då får sparken. Han har samma resonemang, att alla som i princip gått klart högstadiet med godkända betyg är mindre betydande. Att alla som jobbar som tjänstemän är latmaskar och banditer. Killen är född med hela huvudet under armen och är helt befriad från sunt förnuft, lite som ditt begåvade resonemang om utbildade och soc-bidrag som du fortfarande inte har utvecklat.
Gissar att han röstar på SD.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Dang, tänk om du varit kompetent nog att jobba ordentligt.
Fort går det inte men ändå nöjd med nivån vi nått


 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Gissar att han röstar på SD.
Vilket alla med sunt förnuft bör göra
 
  • Haha
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Vilket alla med sunt förnuft bör göra
Det är ett arbetarparti så nej tack
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ett arbetarparti så nej tack
Som moderaterna under Reinfeldt?
 
  • Haha
Putte 9497
  • Laddar…
F
kashieda kashieda skrev:
Gissar att han röstar på SD.
Ja, jag tror det med. Vi har har inte överdrivet mycket att prata om och det är rätt längesen. Minns dock att han för ett 15-tal år sen satt och redogjorde för stora delar av sin politisk grundinställning och sa sig hata alla sossar. Minns att jag tyckte det var kul för allt övrigt han tyckte var klassisk arbetarklass och dröp av sosse. Du har nog rätt, det är nog en trogen SD-röst.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
M mnils skrev:
Som moderaterna under Reinfeldt?
Men snälla. Om du vill läsa om Malmgrens politiska åsikter kan du blunda och klicka på en tråd som Malmgren har svarar i.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
RoTe
N nybyggarn3 skrev:
Men snälla. Om du vill läsa om Malmgrens politiska åsikter kan du blunda och klicka på en tråd som Malmgren har svarar i.
Fast den här tråden handlar ju till 50% om Malmgren redan...
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.