Status
Inte öppen för fler kommentarer.
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Skärp dig, försök inte få det här att handla om vad definitionen på ett territorium är. Men det är ju ditt modus operandi, börja argumentera mot oväsentligheter istället för trådens kärna, så gör du ju i alla trådar du deltar i.
Å nej, snart blir det Plejd-tråd av det hela

Nissens
Ja det är klart det är en systemfråga, jag tycker hela systemet är värdelöst och ser Tesla som pionjärer som vågar stå upp mot det system med organiserad utpressning som vi har nu.
Ja, alla kan ju tycka vad de vill förstås. Jag kan hålla med om att metoderna kan verka tveksamma. Men jag ser inget bra alternativ.

Att som någon här avguda USA:s system är ännu mer osmakligt.

Ser du något bra alternativ som skulle fungera?

Nissens Nissens skrev:
Ja, alla kan ju tycka vad de vill förstås. Jag kan hålla med om att metoderna kan verka tveksamma. Men jag ser inget bra alternativ.

Att som någon här avguda USA:s system är ännu mer osmakligt.

Ser du något bra alternativ som skulle fungera?
Vad är det som ska fungera som inte fungerar hos Tesla just nu utan kollektivavtal?

Nissens
RoTe RoTe skrev:
Men nu gäller det den gröna omställningen och vår planet skiter fullständigt i nationsgränserna! Detta måste vi ta till oss någon jäkla gång!
Jag vet inte vad du snurrat in på, men exempelvis i Torslanda i Göteborg finns en stor biltillverkare som skall sluta sälja fossilbilar helt om 7 år. Där bygger man i detta nu en stor batterifabrik dessutom. Fler aktörer säljer elbilar också förstås.

Så Teslas vara eller inte vara i Sverige ser jag inte som något som påverkar miljön i någon nämnvärd omfattning - speciellt inte i ett av världens renaste länder.

Nissens
Skärp dig, försök inte få det här att handla om vad definitionen på ett territorium är. Men det är ju ditt modus operandi, börja argumentera mot oväsentligheter istället för trådens kärna, så gör du ju i alla trådar du deltar i.
Vad menar du?
Det är väl andra som hängt upp sig på just förutsättningarna på den svenska arbetsmarknaden, andra marknader har andra förutsättningar.

Om ordet ”territorium” stör dig så kan man ju utelämna det. 😊

Nissens
J Jogöwa skrev:
Vad är det som ska fungera som inte fungerar hos Tesla just nu utan kollektivavtal?
Antagligen det som Tesla inte vill införa. Annars hade de ju tecknat avtal.

Nissens Nissens skrev:
Antagligen det som Tesla inte vill införa. Annars hade de ju tecknat avtal.
Haha, du har alltså ingen aning.. bra bra!

• Haha
  • Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Nissens
J Jogöwa skrev:
Haha, du har alltså ingen aning.. bra bra!
Självklart inte, men det vore ju direkt fånigt av Musk att strida för ingenting. Självklart är det något han vill komma undan, sannolikt något som försämrar för systemet.

Annars kan ju du säkert reda ut exakt vad det är Musk vill komma undan. 😊

Nissens Nissens skrev:
Självklart inte, men det vore ju direkt fånigt av Musk att strida för ingenting. Självklart är det något han vill komma undan, sannolikt något som försämrar för systemet.

Han vill komma undan kollektivavtal så han kan belöna sina duktiga medarbetare mer flexibelt

• Haha
  • Gilla
MagHam och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

Ingen aning hur han tänker, känner inte behovet av att ta reda på det heller.

Men folk målar upp ett behov av kollektivavtal hos Tesla men INGEN kan nämna några missförhållanden… helt galet!

• Gilla
ajn82
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

Ahh du är en sådan som anser att någon är skyldig till motsatsen är bevisad.

• Haha
Nissens
  • Laddar…
Nissens
S Styrman_jansson skrev:
Ahh du är en sådan som anser att någon är skyldig till motsatsen är bevisad.
Vilket trams!
Vad tror du Musk slåss för?
Att bidra till ett ännu bättre sätt till systemet?

Att Musk är skyldig till att vägra teckna kollektivavtal är det nog bara du som missat. 😊

Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Han vill komma undan kollektivavtal så han kan belöna sina duktiga medarbetare mer flexibelt
Du tror fortfarande att detta handlar om de anställda på Tesla?

Nissens
J Jogöwa skrev:
Ingen aning hur han tänker, känner inte behovet av att ta reda på det heller.

Men folk målar upp ett behov av kollektivavtal hos Tesla men INGEN kan nämna några missförhållanden… helt galet!
Om du tror att kollektivavtal saknar betydelse så är du ute och cyklar.
Jag säger bara att jag förstår att det är viktigt med kollektivavtal för ”systemet”, och om någon vill komna undan kollektivavtal så är det inte bra långsiktigt.

Såg just att Tesla verkar ha rätt stora kvalitetsproblem:
https://www.mestmotor.se/automotors...cDlbu0gHXZMHG1Kw8DK8QxPi9bRxjUBNJVX_RlIhDR5QU

A
Jag tycker den här konflikten är så himla rolig! Den engagerar så många, inte minst de naivaste av människor. Popcorn skall poppas!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.