S sonnny skrev:
enligt samtal med support så berodde det på att det redan fanns en aktiv tv-signal från Telenor och det finns bara plats för en.
Då måste vi ha en bredare fiber till vårt hus för här används alla möjliga olika TV-tjänstet parallellt utan problem. 😀

Alfredo Alfredo skrev:
Då måste vi ha en bredare fiber till vårt hus för här används alla möjliga olika TV-tjänstet parallellt utan problem. 😀
Vad är det för tv-tjänster?

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Vad är det för tv-tjänster?
Vet inte vad grannarna har. Själv har jag just nu Telenor och gissar att även flera andra nyttjar deras tjänster. Jag har bara så svårt att se att mina valmöjligheter skulle påverkas av vad grannarna väljer.

Alfredo Alfredo skrev:
Vet inte vad grannarna har. Själv har jag just nu Telenor och gissar att även flera andra nyttjar deras tjänster. Jag har bara så svårt att se att mina valmöjligheter skulle påverkas av vad grannarna väljer.
Aha, du bor alltså i lägenhet. Då är det andra förutsättningar.

Då är det andra förutsättningar.
Varför då? Fiber som fiber tänker jag.

Alfredo Alfredo skrev:
Varför då? Fiber som fiber tänker jag.
Nej, så är det inte. Har ni fiber hela vägen in i lägenheten så har du en egen fiber, grannarna har egen. Då kan du bara ha en tv-tjänst inkopplad per lägenhet. Precis som i en villa, kan bara ha en TV-tjänst igång.

Har ni fiber hela vägen in i lägenheten så har du en egen fiber, grannarna har egen. Då kan du bara ha en tv-tjänst inkopplad per lägenhet
Det är det som jag har svårt att förstå. Vad spelar det för roll om husets nätverk är byggt med koppar eller glasfiber?

Jag tror ni behöver börja med att definiera begreppet "tv-tjänst" om ni ska få någon rätsida på den här diskussionen. Det är under rätt speciella förutsättningar som det skulle finnas någon sådan begränsning som det pratas om här.

Jag har fiber.
Jag har Allente och använder deras play app.
Jag kan när jag vill också starta Tele2s play app och titta på den via ett annat abonnemang om jag vill.
Det blir två "tv-tjänster". Sedan kan jag starta fyra till om jag vill. Svt play, Tv4 play, Netflix, Max, Disney, Prime. Oj det blev visst 6 stycken till.

Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
IPTV. Senast i veckan stötte jag på ett par som köpt ett dödsbo. Där gick det inte att aktivera IPTV från Allente, då nuvarande tjänst inte var uppsagd.
Även om kund ska byta leverantör, och har sagt upp sin gamla till samma datum som det nya ska aktiveras. Då fungerar det inte.

MathiasS MathiasS skrev:
Jag tror ni behöver börja med att definiera begreppet "tv-tjänst" om ni ska få någon rätsida på den här diskussionen. Det är under rätt speciella förutsättningar som det skulle finnas någon sådan begränsning som det pratas om här.

Jag har fiber.
Jag har Allente och använder deras play app.
Jag kan när jag vill också starta Tele2s play app och titta på den via ett annat abonnemang om jag vill.
Det blir två "tv-tjänster". Sedan kan jag starta fyra till om jag vill. Svt play, Tv4 play, Netflix, Max, Disney, Prime. Oj det blev visst 6 stycken till.
Men då streamar du, du använder inte en box för IPTV.

Precis, envisas man med att titta via en box så blir det lite problem.....Det alfredo håller på med är att titta på TV via IP, inte att titta på "IPTV".

Tillslut kommer väl alla som envisas med att ha en box för att kunna spela in program som man gjorde förr, komma på att det går lika bra att bara starta programmet när man vill titta på det istället....och då kan man ha vilka "tv-tjänster" man vill, när man vill.

MathiasS MathiasS skrev:
Precis, envisas man med att titta via en box så blir det lite problem.....Det alfredo håller på med är att titta på TV via IP, inte att titta på "IPTV".

Tillslut kommer väl alla som envisas med att ha en box för att kunna spela in program som man gjorde förr, komma på att det går lika bra att bara starta programmet när man vill titta på det istället....och då kan man ha vilka "tv-tjänster" man vill, när man vill.
Ja, men diskussionen startade med att @Alfredo undrade över att abonnemanget behövde brytas för att kunna aktivera en ny tjänst. Inlägg #11

Men då streamar du, du använder inte en box för IPTV.
Exakt.

Vi har väl ältat det nog i den andra tråden som i början handlade om Boxer, men det är ju precis samma diskussion i slutänden.

"IPTV" fyller ingen funktion längre, det är bara snäpper modernare än Boxers marksändningar. Eftersom även tablå-tv streamas idag är det liksom ingen poäng.

MathiasS MathiasS skrev:
Exakt.

Vi har väl ältat det nog i den andra tråden som i början handlade om Boxer, men det är ju precis samma diskussion i slutänden.

"IPTV" fyller ingen funktion längre, det är bara snäpper modernare än Boxers marksändningar. Eftersom även tablå-tv streamas idag är det liksom ingen poäng.
Som jag svarade förut, den här diskussionen har sitt ursprung i en fråga som dryftades i inlägg #11

MathiasS MathiasS skrev:
Det alfredo håller på med är att titta på TV via IP, inte att titta på "IPTV".
Nej jag har en box och spelar in väldigt mycket. Sen använder jag även diverse streamingtjänster men det hör inte till min fråga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.