Börja med att kontrollera att de kan leverera till din fastighet.
 
Jag fick samma brev och höjning som TS, dock kom brevet med den aviserade höjningen redan i våras.
Telenor kunde justera ner kostnaden något om jag la mobilabonnemang hos dom. Sa upp avtalet, letade efter billigaste alternativ via kommunens portal, valde bredband2 (som jag tidigare har haft),
12 mån, och 314:-/månad.

Det tog kanske 5 månader så dök nytt brev upp från Bredband2 med prishöjning, nu går ordinarie pris från 349:- till 429:-/månad.

Kommer sannolikt att byta till mobilt bredband när nuvarande avtal går ut. Det kommer att duga åt mina krav.
TV via fiber levererar föreningen. Har separat TV-antenn för fria kanalerna, har slutat att titta på reklamkanalerna, på tok för stor tidsspillan med reklamavbrotten.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Kommer sannolikt att byta till mobilt bredband när nuvarande avtal går ut. Det kommer att duga åt mina krav.
TV via fiber levererar föreningen. Har separat TV-antenn för fria kanalerna, har slutat att titta på reklamkanalerna, på tok för stor tidsspillan med reklamavbrotten.
Jo men har inte föreningen något intresse av att även teckna internetabbonemang när fibern finns?
Gruppavtal är oftast mycket förmånliga men beror då även hur många abbonenter som omfattas.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men har inte föreningen något intresse av att även teckna internetabbonemang när fibern finns?
Gruppavtal är oftast mycket förmånliga men beror då även hur många abbonenter som omfattas.
Nix, inget som jag har hört eller sett. 40 lgh i föreningen.
Varje medlem som vill ha internet, får själv administrera detta.
 
Ring dom och förhandla. Vi har tv och bredband hos telenor. Efter samtal med dom idag fick vi ner priset med ca 300 kr/månad. Dom höjer för befintliga kunder men har nykunds erbjudanden. En gång om året behöver man ringa och prata med dom.
 
  • Gilla
stjärnflickan
  • Laddar…
D dthompa skrev:
Ring dom och förhandla. Vi har tv och bredband hos telenor. Efter samtal med dom idag fick vi ner priset med ca 300 kr/månad. Dom höjer för befintliga kunder men har nykunds erbjudanden. En gång om året behöver man ringa och prata med dom.
Ja så funkar det. Ju mer abonnemang du har hos operatören, ju mer kan dom skruva och justera priset.
300 kr lägre/månad låter mycket. Du kanske betalar en hel del till dom?

Sedan ska man vara en otrogen kund för att få bästa pris. Trogna kunder är inget som räknas.
 
  • Gilla
Purre
  • Laddar…
E etompau skrev:
vJa så funkar det. Ju mer abonnemang du har hos operatören, ju mer kan dom skruva och justera priset.
300 kr lägre/månad låter mycket. Du kanske betalar en hel del till dom?

Sedan ska man vara en otrogen kund för att få bästa pris. Trogna kunder är inget som räknas.
Ja vi betalade allt för mycket enligt mig. Dom har höjt både pris på tv och bredand. 250 fick vi ner bredbandet och tv gick från 399 till 299. Dom skulle höja tv till 499 nästa år så vi sparade faktiskt bra mer än 300 kr.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Det är tyvärr inte Telenors fel, och att byta leverantör hjälper nog inte. Vi fick ett liknande glatt brev hem till oss, med liknande siffror i. Det är de som äger kablarna och tekniken bakom bredbandet som höjer sitt pris, vilket betyder att oavsett vilken leverantör du byter till, kommer även deras avgifter att öka med samma summa.
 
  • Gilla
StigPeter
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Börja med att kontrollera att de kan leverera till din fastighet.
Det var priset jag fick när jag angav adressen. 100/10 125kr/mån
 
jasi288 jasi288 skrev:
Kan detta stämma, nån som har bredband2 fiber för 125kr/mån 100/10[bild]
Jämförpriset per månad är summan av alla kostnader under bindningstiden (eller under första året om bindningstiden är kortare än 12 månader), utslaget per månad. Detta inkluderar både fasta startavgifter och löpande månadsavgifter.

Så månadsavgiften kan vara mer än 125Kr/mån efter exempelvis 3 gratismånader.
Klicka på Visa mer info
 
Fråga nätägaren om dom har höjt priset, antagligen är svaret att dom inte gjort det! Typiskt att skylla på någon annan varför dom höjer priset!
 
Jag har en större leverantör med 100/100 bredband och TV-Basic. Det kostade med starterbjudande 400kr/månad i ett år. Denna månaden gick rabatten ut och fick en faktura på ordinarie kostnad på närmre 900kr/månad. Ringde och sa att jag ville säga upp allt pga det är för dyrt. Då erbjuder dem istället att sänka månadskostnaden till 550kr/månad för samma paket. Så dem har en riktigt stor marginal. Bara att ringa runt
 
  • Gilla
RufusHedman och 2 till
  • Laddar…
M Micke5811 skrev:
Idag kom följande brev från Telenor, se bild

Höjning från 289:-/månad till 499:-/månad

Jag kan acceptera typ 50 kr men höjning med 210:- är ju smärtgräns
Nätägaren har en monopolställning, när de höjer priset så kommer alla internetleverantörer att höja priset. Nätägaren kan höja priset hur mycket som helst och det enda du kan göra är att acceptera ett högre pris eller att säga upp abonnemanget. Naturligtvis kan man förhandla med sin internetleverantör men höjningen som nätägaren gör kan du aldrig förhandla bort.

Nästa år bli kanske höjningen 500kr/mån.
 
S SirKnasen skrev:
Jämförpriset per månad är summan av alla kostnader under bindningstiden (eller under första året om bindningstiden är kortare än 12 månader), utslaget per månad. Detta inkluderar både fasta startavgifter och löpande månadsavgifter.

Så månadsavgiften kan vara mer än 125Kr/mån efter exempelvis 3 gratismånader.
Klicka på Visa mer info
 
Ownit 279kr👍👍👍👍👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.