Vill helst fortsätta med Schneider exxact på all boyta för att hålla det enhetligt, kör redan lite ABB i källare och i klädkammaren så vill gärna inte blanda in ett fabrikat till, men å andra sidan så gör det kanske inte så mycket om det blir 3 uttag i specifikt stänkpanelen för att få det snyggt, vi får se, ska kika lite och återkommer med resultat ;)
 
Mazen Mazen skrev:
Såg det, men finns en förhöjning på 11mm som gör att det går med enkel dosa.
Med en förhöjningsram på 11 mm så tappar den ju lite av sin "smäckerhet", då den liknar "vanliga" 2-vägs uttag (för montage i vanlig apparatdosa) efter ett sådan montage.....
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
R roli skrev:
Med en förhöjningsram på 11 mm så tappar den ju lite av sin "smäckerhet", då den liknar "vanliga" 2-vägs uttag (för montage i vanlig apparatdosa) efter ett sådan montage.....
Jag håller faktiskt med här, med ramen så blir dom ungefär som Schneiders, men jag tackar ändå för tipset, alltid roligt!
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
R roli skrev:
Med en förhöjningsram på 11 mm så tappar den ju lite av sin "smäckerhet", då den liknar "vanliga" 2-vägs uttag (för montage i vanlig apparatdosa) efter ett sådan montage.....
Det kan jag absolut hålla med om, men det är i mitt tycke ändå det är snyggt att dom är helt platta :)

Biggie Biggie skrev:
Jag håller faktiskt med här, med ramen så blir dom ungefär som Schneiders, men jag tackar ändå för tipset, alltid roligt!
Jag gillar absolut deras enkelhet, men förstör en hel del av den. Dom blir lite klumpiga.
 
Såhär fick det bli gott folk...
Kökshörna med svart arbetsbänk och marmorbakgrund inkluderar en vattenkokare, en luftfritös och en brödrost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eluttag på marmorerad vägg i ett modernt kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eluttag på marmorerad vägg ovanför svart bänkskiva med kryddburkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modernt kök med svart bänkskiva, vita skåp och inbyggd häll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modernt kök med vita skåp och svart marmormönstrad stänkskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




@TowaTei - skulle kaoset som du beskriver uppstå någon enstaka gång så är jag ju inte sämre än att ha ett par av dessa hemma :)
Dubbeluttag monterat på en vägg med marmorimitation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men jag tror detta uppfyller våra behov i dagsläget, och den dagen det inte gör det så får jag tänka om :)
 
  • Gilla
Valkyr och 8 till
  • Laddar…
Miniupdate i blivande master-bedroom!
Spårat färdigt elen i fiberplanken, ett VU för tvn och en 20slang ner i källaren för dubbel data.
Underkonstruktion för ett master-bedroom med synliga träreglar, elinstallationer i väggen, och ett lamputtag ovanför fönsterplatsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och ett lamputtag ovan fönster till tex julstjärna , blir även en liten spott i fönstersmgen här senare, drivdonet i apparatdosan bakom lamputtaget.
Orenoverat sovrum i process med synlig eldragning ovanför fönster och nyinstallerade gipsväggar, byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska försöka gipsa klart allt nu i veckan, så kan jag spackla och slipa i helgen.

Det har sina fördelar att jobba på bygge, det händer att vi byter grejer med varandra. Jag tiggde till mig en färg jag tänkte kunde passa som fondvägg i sovrummet. Kanske ingen färg jag hade valt om jag skulle köpt i butik, men det blir nog mysigt, och om inte annat är det ju bara att måla om.. 3 väggar blir vita.
Detta blir fondväggen.
Renoveringsarbete i master-bedroom med fiberplank på väggar med elspår, VU för TV och lamputtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stängd färgburk för fondvägg i sovrum på ett dammigt golv med borr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppen färgburk med beige färg på ett byggigt trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här ser den ut uppe på väggen
Renoverat sovrum med brun fondvägg, vita väggar, elinstallationer synliga, utan möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Fräscha kulörval :)
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Gipsningen går framåt, slarvat bort pluggarna till radiatorn dock...suck

Ofärdiga gipsväggar i ett renoveringsprojekt med synliga skruvar, skugga av person och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pågående gipsningsarbete i rum med halvfärdiga gipsskivor på vägg, stege och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara en jobbkväll kvar med gips, sen kan jag spackla remsa. Fortsätter använda spill där jag kan eftersom det ändå blir microlit.
 
  • Gilla
andthe och 1 till
  • Laddar…
Spacklade första vändan igår, idag har jag fixat plugg till radiatorn så det blir att ta bort den, gipsa klart, sen spackla där och även i taket.
Renoveringsrum med spacklade väggar, arbetsbord, stege och ett glas på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jajjemen redbullvodka gör jobbet roligare:beer:
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 3 till
  • Laddar…
Kom inte riktigt så långt som jag ville ikväll :) men fortsättning följer ;)
Renoveringsarbete med borttaget element, öppna väggdosor och gipsskiva vid köksinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick bort elementet iallafall.

Och bytte de sista dosorna till modernare modell.
Halvfärdig väggrenovering med borttaget element, bytta eldosor och delvis monterad gipsskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsarbete med borttagning av gammalt element, nya eldosor och påbörjat montage av gipsvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jävla jobb att kreta bort tretex då jag inte hade multiverktyget till hands.

Och även en bit gips på plats.
Omfattande renoveringsarbete med borttaget element och ny gipsvägg under uppbyggnad i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis renoverad vägg med nytt gips och utbyte av eldosor i ett oavslutat byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trevlig kväll
 
Biggie Biggie skrev:
Såhär fick det bli gott folk...
[bild]
Är du nöjd med fritösen?
Jag har velat mellan en sådan och actifry i typ 3 år, men kommer aldrig till skott med någon (båda kostar ju tyyyyp en hel månadslön)
Tänkte slå till i mellandagarsrean och tar gärna feedback!
 
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Är du nöjd med fritösen?
Jag har velat mellan en sådan och actifry i typ 3 år, men kommer aldrig till skott med någon (båda kostar ju tyyyyp en hel månadslön)
Tänkte slå till i mellandagarsrean och tar gärna feedback!
Vi har en liten äldre modell då vi köpte den tidigt! Philips airfryer, riktigt kunglig och ingen lukt/os! Rekommenderas starkt! Kör man färdigfrysta pommes så behövs ingen olja alls, gör du egna så räcker det med en matsked!:)
 
Nu är allt spacklat första gången!
Imorgon blir det slipa! Sen spackla en gång till om det finns tid!
Nyspacklad takyta med synliga skarvar och elledningar i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett rum under renovering med spacklade väggar och oslipade ytor runt ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målet är att vi ska ha färdigt sovrum till jul/nyår, det hade varit skönt och jag tror det är möjligt!
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Kul med nya verktyg :D
Nya Bosch verktyg och verktygslåda på ett laminatgolv i hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Spacklat vända nr2, imorgon ska jag roa mig med att sätta fiberduk:confused:
Ett hörnrum med nyligen spacklade väggar och tak, med byggmaterial och arbetslampa på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vägg som delvis är spacklad och förberedd för fiberduk med synliga eluttagsplaceringsmärken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vägg med andra lagret spackel applikerat, synliga skarvar och en dörr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.