Jag skulle vilja ha musik hemma där samma musik spelas i både vardagsrum, kök och matsal. Jag kan gå omkring uppe på vinden och har 220v däruppe. Antar att man kan seriekoppla ström mellan dem och att de ska styras med blåtand?
Vad ska man ha för tre högtalare och en som är ”master”?

Vill helst inte ha någon kontrollanläggning, bara högtalare med blåtand, går de?

R Rolle85 skrev:
Jag skulle vilja ha musik hemma där samma musik spelas i både vardagsrum, kök och matsal. Jag kan gå omkring uppe på vinden och har 220v däruppe. Antar att man kan seriekoppla ström mellan dem och att de ska styras med blåtand?
Vad ska man ha för tre högtalare och en som är ”master”?
först och främst har vi 230 v i sverige, sedan så vill du paralellkoppla uttag om jag förstår dig rätt, inte seriekoppla. Du bör nog anlita en elektriker för att hjälpa dig med detta.

Okej men om vi b
B Byggarmike skrev:
först och främst har vi 230 v i sverige, sedan så vill du paralellkoppla uttag om jag förstår dig rätt, inte seriekoppla. Du bör nog anlita en elektriker för att hjälpa dig med detta.
men om vi bortser från ditt svar sålänge, det tillför noll.

• Gilla
Lilak och 2 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Vill helst inte ha någon kontrollanläggning, bara högtalare med blåtand, går de?
Jag vet inte men jag tror t.ex. Sonos är något sådant. Kolla det.

• Älska
sysmali
  • Laddar…
Ok

R Rickard.lj skrev:
[länk]
Precis vad jag letade efter! Skulle dock vilja ha iaf tre stycken och mer kräm?

• Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Sökte bara på du efterfrågade , vet ej något om kvalité Men saker finns de , marknaden är stor och skall du ha bra ljud så rekommenderar jag en förstärkare på detta

Nja är ute efter typ tre högtalare som alla spelar samma musik. Tänkte ha en i varje rum

B Byggarmike skrev:
Nätspänningen i Sverige följer standarden IEC 60038 vilket gör att tillåten spänning i uttagen kan variera mellan 207 och 253 volt. TS kan därför ha just 220 volt i sina uttag.

Ska man besserwissra behöver man ha koll på läget 😉.

För övrigt så är som redan nämnts Sonos In-Ceiling ett alternativ, de är dock rätt pricy.

• Gilla
Lilak och 7 till
  • Laddar…
Letar alltså efter tre sammankopplade högtalare som styrs via blåtand.

mexitegel mexitegel skrev:
Nätspänningen i Sverige följer standarden IEC 60038 vilket gör att tillåten spänning i uttagen kan variera mellan 207 och 253 volt. TS kan därför ha just 220 volt i sina uttag.

Ska man besserwissra behöver man ha koll på läget 😉.

För övrigt så är som redan nämnts Sonos In-Ceiling ett alternativ, de är dock rätt pricy.
visst om man mäter under en topplast och man bor jättelångt från en trafo och har en extrem vädersituation så kan man ha dom värderna som du nämner, men i Sverige har vi 230 volt med några volt upp eller ner på sin höjd dom flesta timmarna på året. 👍

• Gilla
  • Arg
Kling 1 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.