23 450 läst · 427 svar
23k läst
427 svar
Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 164 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 164 inlägg
Varför då?Blodsoppen skrev:
Pfizer säljer massor med vaccin och av det drar du slutsatsen att Matti Sällberg tjänar multum och jag gör samma koppling mellan Toyota och grannen.
Ska jag tolka det som att du känner att du själv är så dum så klockorna stannar och därför tänker att jag också måste vara det?
Isåfall är det en av de mer logiska slutsatser du dragit i tråden. Jag får väl göra dig besviken med att säga att jag var ironisk.
Ja kära Bombus pratorum, du gör såklart som du vill. Vill du avskärma dig från verkligheten så varsågod, inte mig emot, men det är ju lite ledsamt ändå. Det är många som reagerar som du (alltför många). Vill inget veta, vill inget se, vill inget höra. Vill endast leva i total avskildhet från det reala samhället. Så håll gärna för dina öron, knip ihop munnen och blunda jätte, jättehårt så kan du kanske fortsätta leva i din rosa dröm och sväva på rosa fluffiga moln. Det finns faktiskt ett land som skulle passa dig som handen i handsken, där endast en åsikt är godkänd. Bra va? Detta land är Kina. Vill du att jag ger dig kära Bombus pratorum ett ekonomiskt bidrag till din flytt, så bidrar jag hjärtans gärna.B Bombus pratorum skrev:O herregud. Jag trodde i min enfald att inga i Sverige gått på all sån här konspirationsdynga för de mentalt mindre kompetenta. Har sett samma pinsamma argumentation på en sajt som heter sorryantivaxer där man kunde läsa om hur de efterlevande i religösa amerikanska familjer fortsätter spy ur sig sån här skit efter att halva feta familjen och släkten dött i covid. Man tror liksom inte att det kan finnas så sorgligt dumma människor. Men hjärntvätten av idioter är verkligen supereffektiv på facebook.
Nå, facebook skulle jag aldrig få för mig att ha och här får jag väl helt enkelt blockera kommentarerna från de två tomtarna. För att argumentera med dem är garanterat 100% meningslöst. Men ändå, tack till er som försöker.
Vad är din ståndpunkt angående bigfoot (hen var ju med i inledningen till videon du länkade till tidigare)?tompas11 skrev:Ja kära Bombus pratorum, du gör såklart som du vill. Vill du avskärma dig från verkligheten så varsågod, inte mig emot, men det är ju lite ledsamt ändå. Det är många som reagerar som du (alltför många). Vill inget veta, vill inget se, vill inget höra. Vill endast leva i total avskildhet från det reala samhället. Så håll gärna för dina öron, knip ihop munnen och blunda jätte, jättehårt så kan du kanske fortsätta leva i din rosa dröm och sväva på rosa fluffiga moln. Det finns faktiskt ett land som skulle passa dig som handen i handsken, där endast en åsikt är godkänd. Bra va? Detta land är Kina. Vill du att jag ger dig kära Bombus pratorum ett ekonomiskt bidrag till din flytt, så bidrar jag hjärtans gärna.
Edit: du glömde visst svara på någon fråga jag ställde om just den videon, eller hade du inga svar?
Redigerat:
Du och några till har en syn på vad som är verkligt, de allra flesta andra har en annan.tompas11 skrev:Ja kära Bombus pratorum, du gör såklart som du vill. Vill du avskärma dig från verkligheten så varsågod, inte mig emot, men det är ju lite ledsamt ändå. Det är många som reagerar som du (alltför många). Vill inget veta, vill inget se, vill inget höra. Vill endast leva i total avskildhet från det reala samhället. Så håll gärna för dina öron, knip ihop munnen och blunda jätte, jättehårt så kan du kanske fortsätta leva i din rosa dröm och sväva på rosa fluffiga moln. Det finns faktiskt ett land som skulle passa dig som handen i handsken, där endast en åsikt är godkänd. Bra va? Detta land är Kina. Vill du att jag ger dig kära Bombus pratorum ett ekonomiskt bidrag till din flytt, så bidrar jag hjärtans gärna.
Vi baserar vår på vetenskap, ni på Facebook och Youtube.
Egentligen är det inte konstigt att det finns en liten skara som förnekar forskning och medicinsk utveckling, t.ex. vacciner. Vissa av dem hänvisar till någon guds vilja, var ju lite av vad annonsen på Tompas11 länk till balsamerare visade på det.
Och i en forumtråd lär inte de förändra sin syn, oberoende av att en majoritet hänvisar till forskning och en samlad medicinsk expertis kommunicerar, med länkar till information, så är det ointressant då de inte visar på någon konspiration.
Och i en forumtråd lär inte de förändra sin syn, oberoende av att en majoritet hänvisar till forskning och en samlad medicinsk expertis kommunicerar, med länkar till information, så är det ointressant då de inte visar på någon konspiration.
Är det inte så att hjärtflimmer kan avse både kammarflimmer och förmaksflimmer? Jag har ingen medicinsk kunskap så jag tänker inte påstå något tvärsäkert, men jag har också haft lite förmaksflimmer och de läkare jag träffat (inklusive hjärtläkare) har omväxlande pratat om det som förmaksflimmer och hjärtflimmer.N Nalleman64 skrev:
Några av de första googleträffarna på "hjärtflimmer":
Symtom vid hjärtrytmrubbningar - Hjärt-Lungfonden
https://www.hjart-lungfonden.se › hjartrytmrubbningar
Med ”hjärtflimmer” avses oftast förmaksflimmer. Risken för detta ökar starkt med ökad ålder från 50-årsåldern och i varje åldersgrupp är förmaksflimmer ...
https://medicheck.se › hjartflimmer
Hjärtflimmer (arytmi) kännetecknas av snabb hjärtfrekvens och oregelbundna hjärtslag. Flimret kan ske i förmaken (förmaksflimmer) eller i kamrarna ...
Förmaksflimmer - Riksförbundet – HjärtLung
https://www.hjart-lung.se › hjarta › formaksflimmer
Förmaksflimmer (hjärtflimmer) är en rubbning i hjärtats rytm som gör att rytmen blir oregelbunden, pulsen är ofta högre än vid normal hjärtrytm.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 648 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 648 inlägg
Du har säkert rätt. Orkar inte undersöka det vidare.B Bigfoot skrev:Är det inte så att hjärtflimmer kan avse både kammarflimmer och förmaksflimmer? Jag har ingen medicinsk kunskap så jag tänker inte påstå något tvärsäkert, men jag har också haft lite förmaksflimmer och de läkare jag träffat (inklusive hjärtläkare) har omväxlande pratat om det som förmaksflimmer och hjärtflimmer.
Några av de första googleträffarna på "hjärtflimmer":
Symtom vid hjärtrytmrubbningar - Hjärt-Lungfonden
[länk] › hjartrytmrubbningar
Med ”hjärtflimmer” avses oftast förmaksflimmer. Risken för detta ökar starkt med ökad ålder från 50-årsåldern och i varje åldersgrupp är förmaksflimmer ...
[länk] › hjartflimmer
Hjärtflimmer (arytmi) kännetecknas av snabb hjärtfrekvens och oregelbundna hjärtslag. Flimret kan ske i förmaken (förmaksflimmer) eller i kamrarna ...
Förmaksflimmer - Riksförbundet – HjärtLung
[länk] › hjarta › formaksflimmer
Förmaksflimmer (hjärtflimmer) är en rubbning i hjärtats rytm som gör att rytmen blir oregelbunden, pulsen är ofta högre än vid normal hjärtrytm.
Funderar man på biverkningar så sköter då Läkemedelsverket all inrapportering.
Så här ser det ut just nu (senast inrapporterat 5 jan i år), ett flertal rapporter beroende vad man är ute efter.
https://www.lakemedelsverket.se/sv/...orterade-misstankta-biverkningar-coronavaccin
Så här ser det ut just nu (senast inrapporterat 5 jan i år), ett flertal rapporter beroende vad man är ute efter.
https://www.lakemedelsverket.se/sv/...orterade-misstankta-biverkningar-coronavaccin
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
Fast man ska ju då komma ihåg att det gäller biverkningar som folk tror har ett samband med vaccination, inte att det faktiskt är så. Det förekommer ju många inlägg där någon anser att det är faktiska biverkningar.P paralun skrev:
Jo men det viktiga är ju att Läkemedelverkets sida är öppen för alla att studera och alla kan dra sina egna slutsatser. Även antivaxxare...BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
Javisst, men antivaxxarna brukar ju just tro att misstänkt biverkan absolut är en faktiskt biverkan. I alla fall om man ska tro på vad olika vaccinmotståndare skriver i trådarna.P paralun skrev:
Jo men det viktiga är ju då att alla enkelt kan kolla själv via Läkemedelverkets sida så slipper man anvivaxxarnas sorgliga argumentation inkl att någon tex kan hänvisa till balsamerare......BirgitS skrev:
Så här svarade en jag vet på frågan. Väldigt sunda anledningar tycker jag
Här kommer tio olika skäl:
1) Jag är inte i riskgrupp.
2) Jag tar inte vacciner mot säsongsinfluensor.
3) mRNA-injektionerna är inga riktiga vacciner.
4) mRNA-injektionerna hade inte testats ordentligt.
5) Jag ogillar produkter där tillverkaren har ansvarsfrihet.
6) Pfizer har en kriminell historik.
7) Flera personer i bekantskapskretsen dog av vaccinerna redan våren 2021.
8) Det finns D-vitamin, C-vitamin och zink.
9) Det finns Ivermectin och Hydroxiklorokin.
10) Spikproteinerna och nanolipidpartiklarna är toxiska.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
1) Hur vet du det eftersom man inte känner till alla riskgrupper?Blodsoppen skrev:Så här svarade en jag vet på frågan. Väldigt sunda anledningar tycker jag
2) Har inte med saken att göra.
3) Lögn
4) Lögn
5) Tillverkarna har lika mycket ansvar för covidvaccin som för andra läkemedel. Alltså inte vettigt om man inte samtidigt vägrar alla andra sorters läkemedel.
6) Ta ett annat covidvaccin då.
7) Endast mycket få människor dog av vaccinerna våren 2021. Dödsfall utreddes då väldigt noga.
Däremot dog det många människor av covid då. Alltså bara ett skäl för att vaccinera sig.
8) Har inte med saken att göra eftersom folk blir allvarligt sjuka ändå.
9) Har inte med saken att göra om du inte är säker på att du kommer att få dem om du blir sjuk och det får du inte i Sverige eftersom de inte hjälper mot luftvägsinfektioner.
19) Lögn. Dessutom blir det ju mycket mer spikproteiner i kroppen om man blir sjuk än vid vaccination så det är ju snarast en fördel för att vaccinera sig ofta.
Alltså inte en enda sund anledning.