Status
Tråden går ej att kommentera.
BirgitS
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Det menade jag inte heller utan din förenkling av verkligheten.

Minnie
Allt som alla skriver om kriget är förenklingar eftersom det naturligtvis inte går att få in allt som rör kriget i ett inlägg.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Ja vilken slump att du råkade hitta en notis som utelämnade just att Litauens största företag i annat fall ägts av Ryssland.... Du googlar/källgranskar aldrig själv när du hittar en notis utan bevis?

Vad är det egentligen du vill ha sagt med att citera delar en 19 år gammal artikel som inte ens presenterar några bevis utan bygger på spekulationer?

/Krille
Du får väl läsa inlägg #473 en gång till, där framgår vad jag vill säga.
Att du kallar resultatet av vad en Parlamentarisk Kommission kom fram till för spekulationer är inte seriöst.
 
L L A Axelsson skrev:
Du får väl läsa inlägg #473 en gång till, där framgår vad jag vill säga.
Att du kallar resultatet av vad en Parlamentarisk Kommission kom fram till för spekulationer är inte seriöst.
Att du är mot NATO och har oroväckande förståelse för Rysslands agerande behöver du inte förklara igen.

Vad har valda delar en en 19 år gammal liten notis att göra med Rysslands invasion av Ukraina? Du får gärna också svara på om du tror att det hade varit bra för Litauen om Ryssland ägt Litauens största företag?

/Krille
 
  • Gilla
Pin och 6 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Att du är mot NATO och har oroväckande förståelse för Rysslands agerande behöver du inte förklara igen.

Vad har valda delar en en 19 år gammal liten notis att göra med Rysslands invasion av Ukraina? Du får gärna också svara på om du tror att det hade varit bra för Litauen om Ryssland ägt Litauens största företag?

/Krille
Liknande affärer, utpressning och intriger som den mellan USA och Litauen kan man misstänka förekommer även idag inför bla nya Nato medlemsskap.
Den här tråden handlar inte bara specifikt om Rysslands invasion av Ukraina utan även Nato vill jag påstå ryms inom trådrubriken ”Ta det lugnt och sansat”. Eller vill du bestämma exakt ramarna för tråden? Du får väl fråga heimlaga då som är trådstartaren om han kan gå med på dina krav.
Jag tycker att viktiga tillgångar som tillexempel olja skall ägas av landet ifråga. Där är norrmännen ett bra exempel där en demokratisk stat har kontroll över oljan. Heder år norrmännen!
 
Redigerat:
  • Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
hsd
M mickef skrev:
NATO (USA) Insåg väl att det hade varit slutet på pakten då den inte hade haft nåt berättigande utan motståndare.
Undrar hur det skulle bli OM tex. Turkiet anfaller Grekland
Har väl varit vissa konflikter mellan dessa länder, och båda är i NATO
 
  • Gilla
Minnie Mesola och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
L L A Axelsson skrev:
Liknande affärer, utpressning och intriger som den mellan USA och Litauen kan man misstänka förekommer även idag inför bla nya Nato medlemsskap bla.
Misstänka?
Har du ingen aning om vad Turkiet håller på med för att vilja släppa in Sverige?

Varför tror du att USA behöver hålla på med utpressning och intriger för att ett viktigt litauiskt företag inte ska komma i ryska händer?
Det överensstämmer ju med deras egna önskemål.
L L A Axelsson skrev:
Den här tråden handlar inte bara specifikt om Rysslands invasion av Ukraina utan även Nato vill jag påstå ryms inom trådrubriken ”Ta det lugnt och sansat”. Eller vill du bestämma exakt ramarna för tråden? Du får väl fråga heimlaga då som är trådstartarenom om han kan gå med på dina krav.
Trädstarten gör väl det i och för sig rätt tydligt att det handlar om dagens situation. Eventuellt att det går att tolka det som att du tillhör den grupp som heimlaga varnar för. Men det är ju bara att fråga @heimlaga .
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
R
L L A Axelsson skrev:
Jag tycker att viktiga tillgångar som tillexempel olja skall ägas av landet ifråga. Där är norrmännen ett bra exempel där en demokratisk stat har kontroll över oljan. Heder år norrmännen!
De är medlemmar i NATO så då verkar inte medlemskapet ha med det att göra. Bra att du hjälpte till att reda ut det.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Liknande affärer, utpressning och intriger som den mellan USA och Litauen kan man misstänka förekommer även idag inför bla nya Nato medlemsskap.
Den här tråden handlar inte bara specifikt om Rysslands invasion av Ukraina utan även Nato vill jag påstå ryms inom trådrubriken ”Ta det lugnt och sansat”. Eller vill du bestämma exakt ramarna för tråden? Du får väl fråga heimlaga då som är trådstartarenom om han kan gå med på dina krav.
Jag tycker att viktiga tillgångar som tillexempel olja skall ägas av landet ifråga. Där är norrmännen ett bra exempel där en demokratisk stat har kontroll över oljan. Heder år norrmännen!
Läs trådstarten igen. Den handlar just om att inte sprida rysspropaganda t ex genom rykten om utpressningar och intriger inom Nato på det sätt som du gör.

/Krille
 
  • Gilla
  • Haha
Zsam och 7 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
De är medlemmar i NATO så då verkar inte medlemskapet ha med det att göra. Bra att du hjälpte till att reda ut det.
Norge sticker ut där en demokratisk stat har kontroll över oljan.
 
L L A Axelsson skrev:
Norge sticker ut där en demokratisk stat har kontroll över oljan.
Vem skulle annars ha kontroll över Norges olja?
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Läs trådstarten igen. Den handlar just om att inte sprida rysspropaganda t ex genom rykten om utpressningar och intriger inom Nato på det sätt som du gör.

/Krille
Att du tycker jag sprider Rysspropaganda håller jag nuturligtvis inte med om.
Att fråga trådstartaren var ironi, naturligtvis kan en trådstartare inte bestämma vad som skrivs i tråden.
 
  • Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vem skulle annars ha kontroll över Norges olja?
Privata bolag, kanske främst Amerikanska.
 
  • Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Privata bolag, kanske främst Amerikanska.
Haha, inte så troligt!
 
hsd hsd skrev:
Undrar hur det skulle bli OM tex. Turkiet anfaller Grekland
Har väl varit vissa konflikter mellan dessa länder, och båda är i NATO
Då får medlemmarna rösta om vilket land som ska uteslutas och så bombar man bort det, förutsatt att det landet inte har motsatt sig beslutet förstås.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Haha, inte så troligt!
Utveckla gärna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.