Status
Tråden går ej att kommentera.
Nu vet jag inte vad Minnie är för något.
Det finns människor som påstår att våld inte löser våld, men jag påstår att våld kan lösa våld! Som i detta fall i Europa med Ukraina så tycker jag att västsidan borde gått all in för länge sedan för att kväsa Putin direkt. Men typiskt Europa så skall det daltas så allt går förbi oss!
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Det är ju vedertaget att den som blir angripen får försvara sig. Rysslands krig mot Ukraina behöver inte rättfärdigas, däremot är det viktigt att förstå mekanismerna bakom och där går vi lätt vilse.
Någon tänkare har uttryckt det så här: Det enda mänskligheten har lärt av historien är att den ingenting har lärt.
Så när Ryssland anfaller Ukraina, så har Ryssland rätt att försvara sig?
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
R
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Inte på det stora hela, för det var redan tillräckligt oroande då. Ryssarna testade vår vilja att hjälpa Ukraina. Som vi vet, satte vi hårt mot hårt och vände dom ryggen. -Gör vad ni vill därborta, men några franska ostar och äcklig holländsk öl, blir det inte. Så det så!:p -Ha. där fick han så han teg den galne rödbetsätaren.
Och med ett sådant ultimatum var det helt otänkbart att han skulle våga invadera resten av Ukraina också. Eller hur?

Minnie
Ok, fullskaligt anfallskrig ändrar ingenting. Då vet jag nivån på dina argument. Den är lite för låg för att jag ska känna det värt att fortsätta.
 
  • Gilla
  • Haha
fremax och 4 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Jag tycker inte du ska sitta på ett anonymt forum och vara stor i käften och berätta hur Rysslands grannländer ska föra sin politik. Det finns många lösningar på Rysslands aggression. En är att vi gör slut på ryssen en gång för alla.
Alla får tycka, nästan, vad som helst i det här forumet. Själv tror jag att försök att "göra slut på ryssen" kan straffa sig för fler en grannländerna.
 
  • Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Så när Ryssland anfaller Ukraina, så har Ryssland rätt att försvara sig?
Var jag så otydlig? Nej det var Ukraina som avsågs.
 
Fairlane
L L A Axelsson skrev:
Visst vore det en bra ide om Ryssland sökt medlemsskap i Nato , Putin har tidigare antytt det.
Undrar hur en sån ansökan skulle tas emot.
Enligt den här artikeln, länk, var Putin intresserad av medlemskap i NATO, men inte intresserad av att ansöka om medlemskap som övriga länder. Det brukar vara så med folk som anser sig lite mer värda än andra....
 
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Var jag så otydlig? Nej det var Ukraina som avsågs.
Jo, det var ganska otydligt. Du tycker inte att Rysslands krig mot Ukraina behöver rättfärdigas?
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Alla får tycka, nästan, vad som helst i det här forumet. Själv tror jag att försök att "göra slut på ryssen" kan straffa sig för fler en grannländerna.
Det fungerade inte att trycka ner Tyskland ordentligt efter första världskriget. Jag tror inte att det fungerar på Ryssland heller.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jo, det var ganska otydligt. Du tycker inte att Rysslands krig mot Ukraina behöver rättfärdigas?
Nej just det.
 
Skönt att någon annan tar debatten med foliehattarna.

ang. Ämnet. Känns bra att Sverige fått tätare samarbete med Nato och Ukraina de närmsta veckorna. Samt att vi hade möjlighet att skicka ner humanitär hjälp vid jordbävningen. Känner mig övertygad att det kommer gå igenom snart. Bara man låter ett personer sköta snacket. Sitt still i båten och ta det lugn s.a.s
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Nej just det.
Det var helt ok att anfalla Ukraina? Nu blev jag lite sugen på att anfalla Sörmland, kanske gör jag det imorgon.
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
R RoAd skrev:
Ok, fullskaligt anfallskrig ändrar ingenting. Då vet jag nivån på dina argument. Den är lite för låg för att jag ska känna det värt att fortsätta.
Oooh. Du högvärdige:D. Är du drabbad av högmod eller smiter du?
Det var ju inte svårt att dra slutsatsen att de skulle anfalla resten av Ukraina när det gick så lätt med Krim och om det resonemanget inte når upp till din höga standard ...? Ja, då får du ta en sväng förbi spegeln igen.

Minnie
 
Minnie Mesola
kashieda kashieda skrev:
Så när Ryssland anfaller Ukraina, så har Ryssland rätt att försvara sig?
Kan du tumma på att du verkligen inte förstod vad han menade?

Minnie
 
Minnie Mesola
M mickef skrev:
Alla får tycka, nästan, vad som helst i det här forumet. Själv tror jag att försök att "göra slut på ryssen" kan straffa sig för fler en grannländerna.
Gissningsvis har Finndjävulen morskat upp sig med lite...

47940L.jpg

Minnie
 
Minnie Mesola
kashieda kashieda skrev:
Det var helt ok att anfalla Ukraina? Nu blev jag lite sugen på att anfalla Sörmland, kanske gör jag det imorgon.
Vad sägs om att vi bildar en ohelig allians och gemensamt anfaller Anders och snor alla hans ostron?:D

Minnie
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.