Hej,
jag är ännu en som desperat letar efter denna bruksanvisning.

Skulle vara tacksam om det skickades till
gunillawelander@gmail.com

Tack

Hej, skulle också behöva en bruksanvisning till en Ta-213 .Finns på mail fifarn88@hotmail.com

mvh Patrik

Hej även jag skulle bli mycket tacksam över denna information.
Tack på förhand.

S
Jag skulle också vilja ha denna manual... Suck!
Finns det ingen som kan lägga ut en länk? Jag kan göra det, om jag får manualen försås...
Tack på förhand!

ta213.5.sadant@spamgourmet.com

Jag är också i behov av en manual till denna klassikern. En av kablarna till innegivaren har ramlat ut och det är omöjligt att gissa var på plinen den skall sitta. I takt med att temperaturen sjunker så ökar behovet ;-)

Maila gärna den till ta213@lindqvist.info

tack på förhand

Oxå intresserad av bruksanvisning till TA213 om nån har att dela med sig.

Mycket intresserad av bruksanvisning till TA213 om nån är vänlig och skickar.

maglin skrev:
Jag är också i behov av en manual till denna klassikern. En av kablarna till innegivaren har ramlat ut och det är omöjligt att gissa var på plinen den skall sitta. I takt med att temperaturen sjunker så ökar behovet ;-)

Maila gärna den till ta213@lindqvist.info

tack på förhand
Det går ju att köra med enbart utegivare, det gör jag iaf. Hade en modernare TA200 med elektronisk styrning och innegivare som åskan tog. Nu kör jag en TA213 som jag fick och innegivaren har jag inte brytt mig om att koppla in.Tycker faktiskt att det funkar bättre så här än tidigare, jag har haft jämnare innetemperatur...

Jag har monterat shuntmotor M44 24V och när den skulle shunta ner så vred den för långt så att temparaturen ÖKADE igen då trevägskranen släppte igenom bakvägen s a s med påföljd att den ville backa ytterligare. Jag vred då stoppbläcket så att den inte kan vrida till mindre än noll. Är detta korrekt? Verka funka iaf. Bryter motorn när det tar stopp? Tänkte så att man inte bränner motorn?

Hej, Jag har gjutit in golvvärme i källaren och med TA 213 blir kurvorna för branta även om jag ställer ner högerratten på 0. Någon som vet en lösning?
Värmekurvan skall nästan vara rak!
/ Kenneth

Manual till ta 213 ja tack om någon har det eller kan förklara hur det funkar då dom har monterat bort all form av termoster ut och ine så jag undrar om det går att sätta dit det och då vad det ska vara för sort.
tacksam för all hjälp
Mvh Mikael
whatzup1@hotmail.com

S
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.