7 747 läst · 42 svar
8k läst
42 svar
Systainer och priser?
Man kan kanske se det som en investering i mental hälsa och då är det ju billigt. Även för dem som inte är ambulerande hantverkare till yrket kan det innebära en avsevärd psykisk stress att hitta, hantera och flytta det man behöver mellan platser, våningar eller rum under ordnade formermattiasp skrev:
Jag har ju arbetat med båda systemen och föredrar L-boxx. Metoden som man sätter ihop dom är avsevärt bättre än systrainern. Dom nya systainerna är bättre men jag gillar inte vredet där fram, det har öppnats ofrivilligt mången gång.
Ok, kan se det med ofrivillig öppning, kan ju bli en bokstavlig show stopper vid fel tillfälle. Tycker dock l-boxx är krångligare att öppna och att dess yttre ytor är ojämnare än sys vilket gör den mindre smidig att stapla med annatCheesen skrev:
Metaloc, Metabos Tanoskompatibla variant av systainer har ett metallås och är nog lite säkrare mot ofrivillig öppning. Jag har några sådana och de fina, särskilt färgen. En aning krångligare att öppna tyvärr än vanliga systainers och inga slots för etiketter.Cheesen skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såg nu att Metabos systainer kommit i ny version, Metabox, typ sys3(?). Nu med ännu fler spännen så dessa lär inte åka upp av sig själv.
Kan rapportera att Metabos nya lådor är ett steg bakåt, inte kompatibla fast det ser så ut. De går att knäppa fast ovanpå klassiska systainers men inte t-loc eller nyaste systainer3, och mest anmärkningsvärt, inte heller deras egna metaloc-lådor. Och inte under någon av dessa
Är också lite besviken på systainer3, att de saknar etiketthållare på sidorna så som t-loc har
Är också lite besviken på systainer3, att de saknar etiketthållare på sidorna så som t-loc har
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Priser på Sedum
Tak & Vind -
Höga elnätspriser kopplas till stora vinster hos elnätsföretag
Artikelkommentarer -
Vad tusan händer med elpriser i SE4?!
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Var hittar man historiska timpriser på el?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Priser på Elitfönster - listpriser vs offert
Fönster & Dörrar