7 746 läst · 42 svar
8k läst
42 svar
Systainer och priser?
Jag vägrar kategoriskt att svara på frågor av denna typ. De rotar alltför djupt i mitt inre.mattiasp skrev:
Nä, visst är de otroligt dyra. Ännu dyrare om man har ont om plats - jag hade aldrig fått plats med så mycket prylar på så lite plats om jag inte hade haft massor av systainrar.
Hmm, nu vart jag sugen på att göra det bytet själv, men visst var det väl plåtlådan du fick 580 för? Jag har den orangea i plast till FMM 250 Q, betingar säkert lägre pris...Springare skrev:
/A
Hjälpen är på väg, i form av 16 systainersFnularn skrev:
Återkommer med bilder och information, har köpt olika storlekar, inlägg och faktiskt två stycken Maxi.
En annan sak jag lärde mig på vägen är att det som Tanos kallar Rack-box faktiskt är ombrandade Raaco Handybox lådor från just Raaco. För er som inte sett det så var det en aktuell diskussion i denna tråden.
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/107724-skruvfoervaring.html
Kalla mig pucko eller vadsom, men jag är ute efter ett bra sätt att förvara och transportera som är enhetligt (Köpte faktiskt Rack-box'ar för att ha i botten med sågblad, fräsar och dylikt )
ps. är det nån som är intresserad att köpa fein/dewalt/makita lådor
ps2. Prisskillnad mot Bromma Järnaffär... Hade de inte haft tag tre betala för två hade det kostat 11752:-, nu bidde det 8338:- i Bromma... Beställningen från Tyskland hamnade på 6836:- , dock beställde jag mer än bara systainers och dessutom två maxi modeller så det kostade lite mer än 6836 till slut... Men snittpris på 427 är acceptabelt.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "Raaco"
Raaco
Raaco är det ledande företaget för kvalitativ och flexibel förvaring och har länge varit det främsta valet för verktygsförvaring för både professionella och kunniga amatörer. Sedan mitten av 1950-talet har de utvecklat och tillverkat
Läs mer
Nu är det fredagsmyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys... ska packa ner mina verktyg så de får sova gott framöver
UPS kom ganska exakt 1700 med leveransen från Tyskland.
Lite rubbad är man, för att allt skall vara enhetligt med min Mafell låda så bidde det ljusgrå, men köpte ett gäng fästen för att man enklare skall se vad lådan innehåller för märke...
UPS kom ganska exakt 1700 med leveransen från Tyskland.
Lite rubbad är man, för att allt skall vara enhetligt med min Mafell låda så bidde det ljusgrå, men köpte ett gäng fästen för att man enklare skall se vad lådan innehåller för märke...
Gränsen mellan galen och entusiastisk är hårfin
TS! Lite sena frågor kanske men var/ hur köpte du dom?
Fnularn skrev:
Haha!
Håller med Fnularn, mitt största problem utöver priset skulle vara att förklara (eller rättare sagt motivera) ett inköp av den här storleken.. Skulle f.ö få svårt att förklara inköp av enbart 1 systainer, "bara för att det är praktiskt".
Men det ser underbart ut!!
d^_^b
Fast nu till orsaken att jag bumpa tråden..
Någon som har uppdaterade "bästa pris" på systainers, har försökt hitta men www.smsservice.se kanske har bästa priset i dagsläget?
Någon som vet vart i EU man kan hitta billigast annars, har ju svärföräldrar som tar husbilen ner till Spanien varje sommar, så det kanske går att ordna fraktfritt då..
Redigerat:
Ebay.de brukar ha hyffsade priser på systainrar. Köpte av en säljare/firma som hade olika paket 5x sys 1, 10x mini, osv. Köpte själv ett paket med Sys 1,2,3 och 4 som kostade 130Euro. Beställde även annat från samma säljare. Betalade ungefär 15Euro i frakt för 35kilo.