98 547 läst · 415 svar
99k läst
415 svar
Synpunkter / erfarenheter på Hargassner vedpanna
Ha ha kan man tycka inledningsvis, men när jag tänker på hur få menyer min nibe 310 har så gillar jag valmöjligheterna..Jugend skrev:
När man väl har lärt sig funktionerna
Är man inne på "kund" menyn så är det mer dagliga funktioner.
Nu är det "installationsmenyer" så detta gör man väl bara en gång. Såvida man inte ändrar systemet.
Vill dock lära mig funktionerna ändå även om man kanske inte kommer vara mer i dom menyerna på länge
D09 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite rökgastemp på en uppstart
Ska kolla när pannan fått go värme också
Saknar mobilapp till pannan dock, ska vara på gång men skulle vara kul o kunna ägna lite timmar på jobbet att leka också ( otålig )
Har dragit fram en nätverkskabel iaf. Finns ett färdigt uttag under " takluckan "
ETA verkar ha kommit långt med mobilstyrningen
Har dragit fram en nätverkskabel iaf. Finns ett färdigt uttag under " takluckan "
ETA verkar ha kommit långt med mobilstyrningen
Ju lägre man kan gå utan att övriga emissioner påverkas ju effektivare blir förbränningen. Många stirrar blint på rg-temp men har ingen aning om lambdavärdet..
Under 8% är ok under 6% är mycket bra. Flispannor på bortåt 6MW brukar ha kring 5-6% som börvärde, det säger väl en del..
Under 8% är ok under 6% är mycket bra. Flispannor på bortåt 6MW brukar ha kring 5-6% som börvärde, det säger väl en del..
Sånt gillar jagjensaro skrev:
Det brukar inte gå att komma under 3.5-4% vid biobränsleeldning utan att co-halten stiger kraftigt och en normal O2-halt(lambdavärde) på riktigt stora biobränslepannor är som sagt 4-6%.
Så 6% vid uppstart och 5% vid drift är riktigt bra värden.
Så 6% vid uppstart och 5% vid drift är riktigt bra värden.