J Josth skrev:
Inne i lamphållaren nertill mot foten kan det sitta ett litet metallbleck som låser lamphållaren för att skruvas runt och tas bort. Då måste kan trycka ner eller åt sidan det lilla blecket med t.ex. en liten skruvmejsel samtidigt som man vrider på lamphållaren för att skruva bort den.
tack jag ser det men jag lyckas inte peta ner det, det är en så liten lamphållare:(
 
D Dilato skrev:
Javisst, om du ska använda IKEAs.
Men inte om du ska använda en sån här:
[bild]
[länk]
ja kanske bäst att köpa en sån, men ärligt vad är det värsta som kan hända om jag byter stickpropp och det går snett
 
Om du kopplar fel, så kan metallen på lamparmaturen bli spänningsförande. Vilket blir akut livsfarligt. Nu är väl risken för felkoppling rätt begränsad. Men man bör vara medveten om det.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Var bor du? Lämna eller skicka lampan till mig så fixar jag den till materielpris.
 
  • Älska
Fairlane
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Var bor du? Lämna eller skicka lampan till mig så fixar jag den till materielpris.
tack så snällt😊 jag bor i sthlm om du bor här så kommer jag gärna med den🙏
 
H hempularen skrev:
Om du kopplar fel, så kan metallen på lamparmaturen bli spänningsförande. Vilket blir akut livsfarligt. Nu är väl risken för felkoppling rätt begränsad. Men man bör vara medveten om det.
aj då😅
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.