Grannens bryggor idag
Vy över en lugn sjö med två träbryggor omgivna av grönska och soluppgångens reflektioner på vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Värre än hos mig

Hehe ser ut att ni slipper vattna gräsmattorna

Minnsann. Och man måste använda gräsfrön som tål bräckt vatten.

• Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Räven raskar över tomten...
En räv som går över en gräsmatta nära en vattenkropp vid gryningen.
Skapa konto
Räv springer över en grön tomt tidigt på morgonen.
Skapa konto

Precis lagom vid frukosten så man fick se det vackra djuret

Ser nästan ut som en fairway nu på gräsmattan! Välklippt och fin. Får du ordning på fläckarna innan vintern?

• Gilla
rampante
  • Laddar…
holmberg87 holmberg87 skrev:
Ser nästan ut som en fairway nu på gräsmattan! Välklippt och fin. Får du ordning på fläckarna innan vintern?
Tackar... om jag bara får lite sol och värme så borde det nog lösa sig tror jag... Har ju gjort nästan enligt konstens alla regler nu senaste veckan för dom flesta av fläckarna - särskilt dom större... Men fan vet... Framtiden får utvisa hur det blir... Har ju iallafall hänt en hel del sen tidigt i våras - då såg det ut såhär, och det är ju ingen vacker syn direkt...

Trädgård med ojämn gräsmatta och fläckar, vid vatten i gråväder.
Skapa konto

• Gilla
holmberg87
  • Laddar…
En av mina anställda kanske har ett script på g som ger ett Mail när vattenstånd är 40 cm plus eller mer... bra för automowern....

rampante rampante skrev:
En av mina anställda kanske har ett script på g som ger ett Mail när vattenstånd är 40 cm plus eller mer... bra för automowern....
När det är uppe och snurrar kanske Fäjöbon @Thomas_Blekinge vill få samma email?

Ja, det vore spännande. Funkar det utan smartphone för den används mycket sällan.
Jag har minst fyra intresserade grannar så du kanske kan börja sälja funktionen.

Jag återkommer när jag vet att det funkar. :)

Motorbåt förtöjd vid en liten brygga, med stigande vattennivå nära gräsmatta och stenläggning.
Skapa konto

Ännu högre idag...

Har tillbringat helgen på annan ort. Härliga dagar med delar av släkten. Nån som ser var vi varit?
Vy över en lugn sjö mot hus med varierande arkitektur, gröna trädgårdar och en liten båt vid kajen.
Skapa konto

Ståtlig historisk byggnad med spetsiga torn och smidesjärnsbalkonger under en klarblå himmel.
Skapa konto
Rödtegel- och vitputsfasad på historisk byggnad med arkitrav och rundbågefönster under blå himmel.
Skapa konto
Solsken över en småbåtshamn med båtar vid bryggan och traditionella hus i bakgrunden.
Skapa konto
Sandstrand med tuvor av strandgräs, tallar och ledstolpar under en klarblå himmel vid havet.
Skapa konto
Vy över en flod med båtar och färgglada hus mot en klarblå himmel, oklart vilken ort.
Skapa konto
Reflektion av en stranddag med familjen i en mans solglasögon, en annan man i bakgrunden.
Skapa konto
Flera olika storlekar av Absolut Vodka-flaskor uppställda i hylla med blå belysning, spegling av texten "Absolut Home".
Skapa konto
Person i ett rum med illustration av Stockholm på en skärm, inredningsdetaljer som antyder ett besök i Stockholm.
Skapa konto

Det dröjde flera bilder innan jag kände igen Åhus.

• Gilla
rampante
  • Laddar…
B Beemaster skrev:
Det dröjde flera bilder innan jag kände igen Åhus.
Good catch. Himla trevlig liten stad.

• Gilla
Beemaster
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.