346 812 läst · 7 835 svar
347k läst
7,8k svar
Sveriges elproduktion är bättre än någonsin
Fördelning av produkt är inte en ovanlig lösning i kommunistiska planekonomier. Det är inte en effektiv lösning. Det är bättre att befolkningen får en möjlighet att själva prioritera dina behov. Inte att staten fördelar det som alla anses behöva.
Gällande elransoneringen hänvisar jag till lag 1973:901.
Representativ demokrati är en rimlig implementation av demokrati. Att alla ska höras i alla frågor blir inte bra.
Gällande elransoneringen hänvisar jag till lag 1973:901.
Representativ demokrati är en rimlig implementation av demokrati. Att alla ska höras i alla frågor blir inte bra.
Jo, i ett civiliserad välmående samhälle. (vi pratar inte om Colombia nu)D Daniel 109 skrev:
Du skulle hänvisa till en faktisk händelse, ingen förberedande lag som troligen aldrig används.D Daniel 109 skrev:
Jaha, nu vart det att kränga med orden igen.D Daniel 109 skrev:
Har heller aldrig nämnt "alla frågor", däremot viktiga frågor som till stort påverkar människors hela liv.
Och röstblanketter för kyrkvalet kunde dom tydligen skicka ut till hela Sverige, men inte ang detta eller immigrationen?
Har du något exempel när det fungerat bättre att fördela varor än likvida medel?
Det var ransonering i januari 1974.
Det var ransonering i januari 1974.
Medlem
· Tomte-tekniker · Nordpolen
· 2 036 inlägg
Sorry, Visste inte du var analfabet.Z Zodde skrev:
Du tror alltså, att får du obegränsat med mat så överlever människan "lättare"?
Testa din teori själv genom att bo på Fjället i övre Norrland, iklädd normala kläder i ett tält.
Återkom med hur det var 👍
https://riksarkivet.se/psidata/energisparkampanjer
”I januari 1974 infördes begränsad ransonering av elektricitet och julgranar i offentlig miljö och viss gatubelysning släcktes ner.”
”I januari 1974 infördes begränsad ransonering av elektricitet och julgranar i offentlig miljö och viss gatubelysning släcktes ner.”
JovisstD Daniel 109 skrev:
"Januari–mars 1974 infördes elransonering på grund av Oljekrisen 1973.[8]"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ransonering
Men på den tiden hade vi ju kloka sossar som såg till att vi byggde upp kärnkraften!
Återigen tillskriver du meningsmotståndare påståenden som aldrig uttalats.J jawen skrev:
I övrigt, infantilt resonemang
Jag tror en människa med mat men utan el
överlever
Jag tror att en människa utan mat men med el inte överlever
Redigerat: